توسعه زیرساخت های اینترنت کشور در گذشته کند بوده است/ دولت باید برای افزایش سرعت اینترنت به بخش خصوصی اعتماد کند.

وی افزود: در این زمینه بخشی از کار مربوط به زیرساخت های کشور است که وضعیت نسبتا خوبی داریم اما مطلوب نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات از گذشته راه اندازی می شد، امروز بدون شک سرعت اینترنت افزایش می یافت.

سیاهکلی گفت: از سوی دیگر وضعیت تاج باعث شده تا بسیاری از مشاغل در فضای مجازی جابجا شوند و مصرف پهنای باند افزایش یافته است به طوری که حتی دانشجویان نیز در این فضا مشغول به تحصیل هستند.

سخنگوی کمیسیون مشترک حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی تاکید کرد: نیاز به تقویت زیرساخت های اینترنتی کشور وجود دارد و بودجه 1401 نیز اعتبار خوبی را برای این برنامه نشان می دهد.

وی گفت: اگر وزارت ارتباطات تلاش کند و از بودجه دولت سیزدهم به درستی و بهینه استفاده کند، در سال های آینده شاهد پیشرفت خوبی در این حوزه خواهیم بود.

این مسئول اضافه کرد: بخشی از باند مربوط به زیرساخت ها به ویژه خدمات نوری است که بسیار مهم است، یعنی نمی توان گفت وضعیت بسیار خوبی در کشور داریم اما الان خوب است.

سیاهکلی گفت: شرکت های خصوصی در این حوزه باید به کمک اپراتورها بیایند تا بتوانیم اینترنت را با سرعت و کیفیت کافی در اختیار مردم قرار دهیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: بدون شک بودجه دولتی محدود است اما باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و همه چیز را دولتی تعریف نکنیم چرا که بسیاری از مسائل قابل انتقال است که در این صورت شبکه ملی اطلاعات راه اندازی می شود. -به زودی

وی اذعان داشت: بحث توسعه زیرساخت های اینترنت در صورت تصاحب اینترنت توسط دولت سال ها طول می کشد، بنابراین باید تقسیم کار ملی صورت گیرد.

سیاهکلی در پایان وظیفه دولت در اینترنت را سیاست گذاری دانست و گفت: افراد زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در اینترنت هستند زیرا ارزش افزوده خوبی دارد به شرط اینکه بخش دولتی نیز همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید