دولت برای جبران کم کاری قبلی دولت در زمینه زیرساخت های ارتباطی/ تقویت سرعت و قیمت اینترنت به نفع مردم


ساعت: 18:29
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810291

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به عدم عملکرد مثبت دولت قبل در توسعه زیرساخت های لازم اینترنتی گفت: انتظار داریم دولت جدید کاستی های گذشته را جبران و قیمت را تغییر دهد. و سرعت افراد اینترنت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به عدم عملکرد مثبت دولت قبل در توسعه اینترنت و زیرساخت های ارتباطی گفت: فضای مجازی کشور مبتنی بر اینترنت و شبکه جهانی وب سال هاست که رها شده و پیگیری ملی آن بسیار سخت است. شبکه ملی تاکید کرد که شبکه ملی زیرساخت های لازم را دارد، بخشی از این زیرساخت ها سخت افزاری و بخشی از این زیرساخت ها نرم افزاری است.

وی افزود: در زمینه زیرساخت های سخت افزاری همه مشکلات را حل نکرده ایم. ما توسعه خوبی در زمینه فیبرهای نوری داشتیم، اما به موتور جستجو نیاز داریم، فضای ابری، سرورهای قوی و پیشرفته و همچنین رقابت بین اپراتورها و کمی بالاتر، در حوزه پیام رسان نیز تنوع و رقابت داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: پیام رسان ها در واقع بستر خدماتی را فراهم می کنند که باید به مصرف کنندگان ارائه شود. اگر شبکه ملی باشد و زیرساخت‌های آن ایجاد شود، سرعت آن بسیار افزایش می‌یابد، حتی در برخی نقاط کشور مرکز سرعت لازم را روی اینترنت نمی‌بینیم اینترنت پرسرعت نیاز به پهنای باند لازم دارد.

ذوالنور ادامه داد: با توجه به اینکه سرور اینترنتی داخل ایران نیست، زمانی که کاربر به دنبال مطالبی است، درخواست وی به سرورهای مستقر در اروپا و آمریکا ارسال می شود و محتوای درخواستی و کپی اطلاعات کاربر ایرانی می باشد. ثبت شده در آژانس ملی امنیت ایالات متحده. و سپس برای مصرف کننده ایرانی درخواست ارسال می شود. اگر بستر ترافیکی مناسبی وجود نداشته باشد و نیازی به پهنای باند نباشد، این سفر دو طرفه طبیعتا سرعت اینترنت را کاهش می دهد.

سخنگوی کوم تاکید کرد: در صورت توانمندسازی شبکه ملی، این سفر رفت و برگشت به اروپا و آمریکا ضروری نیست و کاربر از نزدیکترین سرور در ایران و محلی محتوا دریافت می کند و سرعت افزایش یافته و پهنای باند بین المللی صرف می شود. .کیفیت ایرانی با کیفیت بالاتر و قیمت کمتر به هدف خود می رسد.

ذوالنور گفت: ما از این دولت نیز خواسته ایم که کاستی های گذشته را جبران کند. اقدام جدی در این زمینه ندیده ایم. البته به خوبی کار می کند، اما به دلیل نیاز جامعه کافی نیست، بنابراین ما به وزارت ارتباطات نیاز دارد. «او همچنان به ایجاد و سازماندهی یک شبکه ملی که منافع ملت و منافع مردم را تهدید می کند، ادامه می دهد. به نفع مردم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید