32 هزار خانوار تحت حمایت کمیته پشتیبانی قزوین هستند

وی افزود: در حال حاضر 32 هزار خانوار تحت حمایت ما هستند که بالغ بر 62 هزار نفر را شامل می شود که 8 هزار و 500 نفر دانش آموز و بالغ بر 9 هزار یتیم و نیکوکار از افراد متمول و دارای مشکلات خاص خانوادگی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: حدود 30 هزار حامی در کمیته امداد استان وجود دارد که به خیرین و ایتام کمک می کنند. در واقع ما با جامعه 265000 نفری ارتباط مستقیم داریم و به آنها خدمات ارائه می دهیم یا دریافت می کنیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد جایی است که آسیب های اجتماعی در آن ایجاد می شود و ما با خانواده هایی که آسیب پذیر هستند در ارتباط هستیم و باید امکاناتی مانند مسکن فراهم شود، بنابراین همه دستگاه ها در این زمینه باید با ما همکاری کنند تا بتوانیم بخشی از آن باشیم. که “هاگیان گفت. مشکلات را حل کنید.

این مقام مسئول تاکید کرد: در واقع کمیته حمایت یک دولت کوچک است و موظف است تمام خدمات خود را به خانواده ها اعم از نظام بازنشستگی، مسائل حقوقی، درمان، مسکن و اشتغال مشابه نظام دولتی ارائه کند. با این حال تلاش می کنیم خانواده های تحت حمایت کمیته امداد را توانمند کنیم تا دچار فقر زنجیره ای نشویم.

افزایش نگرانی برای مردم تحت حمایت کمیته امداد

وی گفت: خانواده هایی که سرپرست خود را از دست می دهند، خانواده هایی که دچار معلولیت یا معلولیت اجتماعی می شوند تحت حمایت کمیته حمایت هستند یعنی با افزایش میزان آسیب های اجتماعی به کمیته حمایت سرازیر می شوند و تعداد افراد نیز افزایش می یابد. حمایت های این کمیته در حال افزایش است.«امداد زنگ خطری برای افزایش آسیب های اجتماعی است.

حقگویان گفت: در روستاها به نوعی مشکل مسکن را حل کرده ایم و مشکلی در این حوزه وجود ندارد، بنابراین دغدغه اصلی ما مسکن شهری است. آسیب پذیرترین زنان سرپرست خانوار جوانی هستند که سرپرست خانوار را از دست داده اند یا طلاق گرفته اند، ما می خواهیم به این خانواده ها در زمینه مسکن کمک کنیم و آنها را در قالب کمک های بلاعوض، کمک ها یا مجوزهای لازم دریافت کنیم.

هزینه 240 میلیارد تنی امداد کمیته در بحث اشتغال

این مسئول در ادامه به اهمیت اشتغال اشاره کرد و گفت: امسال یک سوم وام های کلان استان را در حوزه اشتغال هزینه کرده ایم و حدود 240 میلیارد تن برای اشتغال هزینه شده است. با این مراکز آشنا شوید. این ارتباطات نه تنها در استان بلکه در استان های دیگر از جمله البرز نیز صورت گرفته و حتی نیروی کار را به کرج و اششهارد اعزام کرده ایم تا اگر برای جوانان جامعه اشتغال ایجاد نشود آسیب های اجتماعی بیشتر می شود.

وی افزود: 200 خیر در استان وجود دارد که برای تجهیز آن نیازمند کمک شورای شهر هستیم. مشکل دیگری که داریم تهیه جهیزیه است که با توجه به افزایش قیمت خرید جهیزیه باید با آن همکاری و کمک کنیم.

حقگویان در خصوص لزوم اطلاع رسانی در زمینه ترویج فرهنگ انفاق و زکات گفت: یکی از وظایف کمیته امداد نشر احسان و انفاق است. ترویج امور خیریه در بین مردم.

این مسئول اضافه کرد: در کنار شهرسازی باید مسئولیت اجتماعی و فرهنگ سازی شهری را مد نظر داشته باشیم و از شورای شهر می خواهم در این زمینه در کنار ما باشد.

وی در پایان تاکید کرد: ما در کمیته مددکاری امام خمینی (ره) قزوین به دنبال افزایش تعداد افراد تحت حمایت خود نیستیم و می خواهیم کار مردم را انجام دهیم و به آنها بسپاریم. در این راستا خیران محله اقدام به طراحی مراکز و ارائه خدمات به خانواده ها کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید