برگزاری جشن خودکفایی ۸۶۳۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان

با حضور رئیس کمیته امداد انجام شد؛

جشن خودکفایی ۸۶۳۰ مددجوی مجری طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان اصفهان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مراسم جشن خودکفایی ۸۶۳۰ مددجوی استان اصفهان با تاکید بر ایجاد اشتغال با رعایت تکریم افراد، اظهار کرد: کار اصلی کمیته امداد براساس بیانات امام (ره)، تلاش برای شکوفایی استعدادها، مدد به حیات، مدد به کار و مدد به زندگی شرافتمندانه در سایه اشتغال و خودکفایی است. 

رئیس کمیته امداد فلسفه وجودی این نهاد را ایجاد اشتغال و زندگی شرافتمندانه برای نیازمندان خواند و ادامه داد: سه رکن اصلی از ماموریت‌های کمیته امداد، ایجاد اشتغال، کمک به تامین مسکن و تقویت فرهنگ خوداتکایی و خودباوری در میان جامعه هدف است. 

بختیاری از سیاست ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ هزار نفر توسط کمیته امداد خبر داد و افزود: سال گذشته ۸۶ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها برای ایجاد اشتغال توسط این نهاد جذب شده و در راستای هدف‌گذاری به عمل آمده، قرار است برای سال ۱۴۰۲ جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی تحت پوشش کمیته امداد کشور برگزار شود. 

وی در ادامه گفت: جشن خودکفایی تاکنون برای ۴۴ هزار نفر در کشور برگزار شده و امروز در استان اصفهان، ۸۶۳۰ خانوار با همت بلند خود، به خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت امداد خارج می‌شوند. 

رئیس کمیته امداد با تقدیر از همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مددجویان، بیان داشت: بانک‌ها به عنوان «یاوران اشتغال» همراهی خوبی با این نهاد داشته‌اند اما با توجه به اینکه اشتغال پایدار، منتهی به درآمد با ثبات، به تسهیلات بیشتری نیاز دارد، انتظار داریم سقف وام‌های مشاغل تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد. 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از تمبر اختصاصی«بلندای همت» رونمایی شد. 



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید