بیش از 34000 خانوار تحت پوشش کمیته مددکاری قزوین

وی ادامه داد: کمیته امداد بر اساس اندیشه و تفکر دینی امام خمینی (ره) با هویت دینی و ملی به صورت جهادی و همگانی تشکیل شد تا با حفظ حسد و حسادت، پیام آور فرهنگ رحمت و احسان باشد. کرامت انسانی محرومان.»

حقگویان گفت: کمیته امداد قزوین 34 هزار و 247 خانوار بالای 67 هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد که از این تعداد 51 درصد خانوار شهری و 49 درصد روستایی هستند.

این مقام مسئول گفت: 54 درصد خانواده های تحت حمایت ما زن سرپرست خانوار هستند و 46 درصد آنها مرد سرپرست خانوار هستند و 24 درصد از این خانواده های مرد سرپرست خانوار از کار افتاده اند.

وی گفت: استان قزوین بیش از 8 هزار ایتام و نیکوکار دارد که توسط 27 هزار نیکوکار حمایت می شوند که از ابتدای امسال تاکنون حدود 35 میلیارد تومان از سوی خیرین قزوینی به مددجویان کمیته امداد کمک شده است.

مدیرکل کمیته مددکاری امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: از فروردین تا بهمن ماه سال 1400 بالغ بر 120 میلیارد تن مستمری به مددجویان کمیته امداد استان و همچنین بیش از 46 میلیارد تن تسهیلات بانکی در دوره اول پرداخت شد. شش ماهه امسال در قالب تسهیلات اعتباری بلند مدت تقدیم مشتریان قزوینی می شود.

حقگویان ادامه داد: کمک به تغذیه نیازمندان و رفع سوءتغذیه کودکان زیر 6 سال، کمک به 1186 مادر باردار و شیرده و کمک به ازدواج 1650 زوج از دیگر کمک های کمیته امداد استان قزوین است.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا، کمک های بهداشتی به خدمات کمیته پشتیبانی اضافه شده و وام 4 میلیاردی به مشتریان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیته مددکاری امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به اهمیت توانمندسازی مددجویان گفت: توانمندسازی در حوزه های مختلف، مشاوره تخصصی خانواده، آموزش آگاهی بخشی و مهارت های زندگی، ارائه خدمات آموزشی به خانواده ها به ویژه دانش آموزان، توانمندسازی در حوزه اقتصادی زمینه به خصوص اشتغال یکی از سیاست ها و اهداف کمیته حمایت این است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه ها نیز فعالیت کنیم.

وی افزود: امسال بیش از 4200 شغل در زمینه های مختلف به برکت موقعیت و استعداد مشتریانمان در صنایع دستی، دامداری، کشاورزی و صنعت با وام 185 میلیارد تنی ایجاد کرده ایم.

این مسئول بیان کرد: تامین مسکن خانواده های تحت پوشش کمیته امداد قزوین از دیگر ماموریت های ماست. منزل مشتری بازسازی و ساخته شده است.

حق گویان در پایان گفت: امروز شاهد هستیم که دانشجویان با حمایت کمیته امداد در دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه شریف و دانشگاه های علوم پزشکی تحصیل می کنند و بیش از 1700 دانشجو و دانشگاهی از استان مددجوی کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید