سوباسا در رختکن تیم ملی ژاپن چه می کرد؟

البته این مسابقه برای اسپانیا مرگ و زندگی نبود. شاید آنها ترجیح می دهند با شکست مقابل ژاپن در رده دوم قرار بگیرند و به دیدار حریف و راهی آسان تر بروند، اما این پیشنهاد نمی تواند از ارزش پیروزی غافلگیرکننده ژاپن بکاهد.

چیاگو بونتمپو یک کارشناس ژاپنی است که می گوید انتظار داشت تیم هاجیمه موریاسو با سه شکست از قطر بازگردد. او یکی از منتقدان پرشمار سرمربی سامورایی هاست که مخالف سبک دفاعی عملکرد این سرمربی است و ترجیح می دهد فرد دیگری را روی نیمکت تیم ملی کشورش ببیند.

او دیروز از برد ژاپن ناامید شد و پس از بازی این گروه را غیرممکن ترین اتفاق جام جهانی غیرممکن نامید.

سوباسا در رختکن تیم ملی ژاپن چه می کرد؟

مخالفت این کارشناس با موریاسو از سال 2012 آغاز شد و حتی سه قهرمانی متوالی با سانفرانسیسکو هیروشیما در جی لیگ نیز باعث نشد که او مثبت به نظر برسد. این دسته از منتقدان معتقد بودند که تیم های او بیش از حد دفاعی بازی می کنند و جذاب نیستند.

اما موریاسو می دانست چه باید بکند. او جام جهانی را به انیمیشن معروف کاپیتان سوباسا تبدیل کرد که می‌گفت نیمه اول را محافظت کن، نیمه دوم زهر خود را بریز!

این همان راهبردی است که در بازی مقابل آلمان به کار گرفته شد. ژاپن حتی زمانی که از اسپانیا و آلمان گل دریافت کرد، در دام آنها نیفتاد و به دفاع از آنچه داشت ادامه داد تا بالاخره لحظه موعود دو گل متوالی فرا رسید.

سوباسا در رختکن تیم ملی ژاپن چه می کرد؟

این پیروزی ای است که منتقدان موریاسو را نیز تحسین می کنند. جالب اینجاست که او و گراهام آرنولد استرالیایی ماموریتی را انجام داده اند که کی روش پرتغالی در ایران، سانچز اسپانیایی در قطر و رنارد فرانسوی در عربستان نتوانسته اند انجام دهند و بنتو پرتغالی از آن دور به نظر می رسد.

البته اگر موفقیت ژاپن به استفاده از یک مربی بومی برمی‌گردد، دور از ذهن خواهد بود. آنها بیشترین لژیونرها را در لیگ های برتر اروپا دارند و سرمربی خود را پس از موفقیت در جی لیگ و زیر 23 سال انتخاب کرده اند – بنابراین شاید این موفقیت چندان دور از ذهن نباشد.

سوباسا در رختکن تیم ملی ژاپن چه می کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید