سودا پاستور از بهشت؟! | روز جدید

سودا پاستور از بهشت؟!  |  روز جدید

حمید شجاعی: شاید اگر نگاهی به حضور کاندیداهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و برنامه های آنها در سال گذشته می انداختیم، برای برخی به نظر می رسید که همه این افراد قصد حضور در پاستور را دارند. اما امروز با نگاهی دوباره به انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به خوبی می توان دریافت که این انتخابات صحنه ترکیب و چیدمان نامزدها برای پست ها و مناصب مختلف بوده است. چه آنهایی که به دولت رفتند و معاون رئیس جمهور شدند و چه کسانی که بهشت ​​بودن را به کشیش ترجیح دادند و شهردار تهران شدند. صحبت از علیرضا زاکانی است. شهردار فعلی پایتخت که اگر شرایط به شکل عادی پیش می رفت و افراد بر اساس تجربه و تحصیلات خود در مناصب انتخاب می شدند، باز هم نماینده مردم قم در مجلس بود و برای رفع مشکلات مردم این استان تلاش می کرد. اما علیرضا زاکانی علیرغم مخالفت برخی از کارشناسان و صاحب نظران مسائل حکمرانی شهری به شهرداری تهران انتخاب شد. اگرچه برخی تصور می کردند وی می تواند به عنوان شهردار تهران عملکرد خوبی داشته باشد اما امروز نزدیک به یک سال و نیم از تاثیرگذاری و عملکرد او در سمت مدیریت شهری تهران می گذرد، دیدیم کلان شهر تهران با چه مشکلاتی مواجه است. بررسی بحران های کنونی تهران از بحران آلودگی هوا گرفته تا حمل و نقل و ترافیک، آسیب های اجتماعی و… نشان می دهد که مشکلات همچنان به قوت خود باقی است. اگرچه مسئولان شهری به رهبری شهردار از تلاش برای حل مشکل صحبت می کنند. وظایف و مسئولیت های شهردار تهران روشن است و شهرداران قبلی نیز همین وظایف را انجام داده اند. اما به نظر می رسد شهردار تهران صحبت در مورد موضوعاتی مانند نرخ ارز، تحولات اخیر و نارضایتی مردم و همچنین سخنرانی در مجامع مختلف را وظیفه خود می داند. گفتگو اینجاست؛ آقای شهردار، اگرچه برخی نهادها نیز مسئول مشکلات مختلف شهر هستند. اما مسئولیت مستقیم بحث آلودگی هوا و کیفیت مطلوب آن، بحث حمل و نقل و ترافیک، مترو و… است. متعلق به شهرداری است وعده های شهردار در گذشته بسیار زیبا بود اما فقط به صورت شعاری چون عمل زیادی انجام نشد. همین موضوع باعث شده برخی عملکرد شهردار تهران را انتخاباتی بدانند.

شهردار تهران رویکردهای تبلیغاتی را در پیش گرفت

عضو شورای پنجم شهر تهران در خصوص عملکرد شهرداری تهران در یک سال و نیم گذشته اظهار داشت: شهرداری علاوه بر حفظ و نظافت شهر، مسئولیت مهم اجرای طرح جامع شهر و تفصیل شهری و منطقه ای را نیز بر عهده دارد. از آنجایی که رعایت اصول شهرسازی و معماری مستلزم تامین حقوق اولیه شهروندان است، نقش شهرداری در حفظ و دفاع از حقوق شهروندان یک مسئولیت بسیار اساسی و حیاتی است. حسن رسولی به «آرمانملی» گفت: حمل‌ونقل عمومی، سلامت و محیط‌زیست شهری از مأموریت‌های اصلی شهرداری با توجه به پدیده‌ی تأثیرگذار بر شهر تهران است. آلودگی هوا. از سوی دیگر، با توجه به نقش تهران به عنوان مرکز و پایتخت کشور، نحوه اداره امور پایتخت علاوه بر جنبه خدماتی، از بعد سیاسی نیز بسیار حائز اهمیت است. وی افزود: هرگونه وقفه در ارائه خدمات شهری به شهروندان نه تنها می تواند امکان زندگی عادی را از شهروندان سلب کند، بلکه اعتماد سیاسی کشور را نیز خدشه دار می کند. وی افزود: طبق قانون، رشته تحصیلی آقای شهردار و سابقه کاری مرتبط از حداقل تناسب و هماهنگی برخوردار نیست. شهرداری در مقایسه با سایر دستگاه های قوه مجریه در کشور، اگر شهردار انگیزه بهره برداری سیاسی از این موقعیت را داشته باشد، می توان اهداف و وظایف سیاسی را در انجام ماموریت های مدیریت شهری دنبال کرد. رسولی تصریح کرد: بارزترین مصداق آن دوره آقای احمدی نژاد در سال های 82 تا 84 است که ما در شورای پنجم نسبت به آن حساس بودیم و به عنوان شرط اساسی و خط قرمز برای کاندیداهای دولت شهری تعیین کردیم. پایتخت شهردار بود که هیچ تمایلی به رفتن به کشیش از طریق بهشت ​​نداشته باشد. وی بیان کرد: به نظر می رسد آقای زاکانی در مدت یک سال و شش ماه که در راس شهرداری بوده تغییر رفتار، نگرش و رویکردهای سیاسی و تبلیغاتی خود داشته است.

از وعده های شهردار در مورد مسکن بی اطلاعیم

یکی از اعضای شورای شهر ششم تهران در خصوص اظهارات شهردار تهران در یک برنامه تلویزیونی و وعده های داده شده گفت: آقای زاکانی در این برنامه تلویزیونی صحبت هایی را بیان کردند که برخی از آن ها مربوط به برنامه چهارم توسعه است. شهر تهران که در حال حاضر در آن قرار دارد به تصویب شورای شهر رسیده و باید برای آن مجوز صادر شود اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. ناصر امانی گفت: در این مورد آقای زاکانی یک موضوع کلی را مطرح می کند که سازمان نوسازی از طریق بورس بخش خصوصی اقدام به ساخت مسکن کرده و سپس به صورت متری به عنوان سهام مسکن به مردم می فروشد. اما اینکه این مهم چگونه باید انجام شود باید به تصویب شورای شهر برسد. وی افزود: یکی از انتقادات من به شهرداری تهران این است که تحت هیچ شرایطی کارهایی را که انجام نداده ایم و مردم اجرای آن را احساس نکرده اند را رسانه ای کنیم. چون اینها ضد تبلیغات هستند. اگر قرار است قولی بدهیم، حداقل 10 درصد کار پیش رفته است، پس باید به مردم قول بدهیم. این نوع ادبیات و وعده ها که معلوم نیست منابع مالی کجاست و مقامات بالادستی هنوز حرفی نزده اند، با واقعیت همخوانی ندارد.

منبع: آرمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید