سود سهام منصفانه به مرحله سپرده گذاری رسیده است

سود سهام منصفانه به مرحله سپرده گذاری رسیده است

روز جدید به گفته کارکنان سازمان بورس، امروز با جابجایی لیست مشمولان سهام عدالت 43 میلیون سود سهام عدالت واریز می شود.

نمایندگی 32 شرکت دادگستری سرشماری شده و تنها 400 میلیارد تن آن در اختیار شرکت سیمان و مخابرات دشتستان باقی مانده است.

گمانه زنی ها مبنی بر پرداخت سود عادلانه و اعلام تاریخ های مختلف روز گذشته با اعلام زمان واریز از سوی رئیس سازمان بورس به پایان رسید.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: کسانی که سهام عدالت آنها 532 هزار تن باشد در مجموع 575 هزار تن سود خواهند داشت.

این موضوع را هدابش معاون نظارتی بورس نیز تایید کرد و از افزایش سه برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته خبر داد.

این در حالی است که زمان پرداخت سود از ابتدای اسفند ماه بارها تغییر کرده است تا اینکه روز گذشته مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی در گفت و گو با خبر 13 اعلام کرد که زمان و میزان سود هنوز مشخص نیست و خبر ارسال لیست منتشر شده است. به بانک ها این درست نبود. !!

مشمولین سود سهام عدالت به هر نحو (مستقیم یا غیرمستقیم) باید شماره حساب فعال خود در شبا بانک را در اختیار سپرده گذاری مرکزی یا سازمان خصوصی سازی قرار دهند.

البته سود سهام یکسان نیست زیرا افرادی هستند که در زمان انتشار درصدی از سهام خود را به صورت مستقیم تبدیل کرده و فروخته اند.

ضمناً با تعیین سامانه مذکور سود سهام عدالت متوفیان و وراث آنها پرداخت می شود که به گفته کارکنان تا 6 ماه دیگر فعالیت خواهد کرد.

آیا مهاجران هم سود می برند؟

محمد باغستانی گفت: شرط پرداخت عادلانه سود سهام عدالت به ایرانیان خارج از کشور ارائه شماره شبای معتبر به یکی از بانک های ایرانی است که پرداخت سود عادلانه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور همانند داخل کشور است و تفاوتی ندارد.

به گفته وی، درباره نحوه دریافت سود عادلانه، این دسته از ایرانیان خارج از کشور که شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام www.Sejam.ir یا دادگستری www.Sahamedalat.ir اعلام کرده اند، می توانند سود سهام عدالت را دریافت کنند.

مقامات می گویند باید دید که آیا سود سهام عدالت امروز پرداخت می شود یا خیر. سهامداران نیز باید منتظر بمانند تا ببینند بورس با متخلفانی که سود خود را پرداخت نکرده اند چگونه برخورد خواهد کرد.

لیست شرکت ها و درصد پرتفوی سهامداران:

دیدگاهتان را بنویسید