سود منصفانه را از اول اسفند واریز کنید


ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808640

سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: سود سهام عدالت از اول اسفندماه به حساب دارندگان واریز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر حیدری، سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استانی گفت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 به حساب مشمولان و دارندگان واحدهای عدالت واریز می شود. چه افراد تا اول اسفند سهامدار باشند و چه در این مدت سهام خود را بفروشند، سود سهام به دارنده جدید تعلق می گیرد.

وی گفت: در حال حاضر ارزش سهام عدالت به دلیل ریزش بازار کمتر از ارزش اسمی است، بنابراین اگر سهامداران عدالت بخواهند سهام خود را به صورت غیرمستقیم بفروشند، اولاً با زیان حدود 50 درصد و ثانیاً از محل سود به فروش می‌رسند. از سال 99 که در اسفندماه امسال واریز شده است محروم خواهند شد.

به گفته سخنگوی انجمن صنفی شرکت های سرمایه گذاری استانی، به دلیل بلاتکلیفی در بازارگردانی سهام عدالت و عدم تشکیل مجامع هلدینگ ها و عدم افزایش سرمایه در شرکت ها، قیمت سهام عدالت به زیر قیمت رسیده است اما این موارد سهام واقعاً پرتفوی ارزشمندی دارد. آن را منصفانه نگه دارید.

حیدری تاکید کرد: سهام عدالت سرمایه ای است که باید از درآمدهای آن استفاده کرد و این سهام را به قیمت پایین فروخت.

سخنگوی انجمن سرمایه گذاری استان گفت که هیچ اقدامی برای اجرای عدالت تقسیم سود لازم نیست. سود آنها در سال جاری از طریق سازمان خصوصی سازی به صورت متمرکز واریز می شود، بنابراین نیازی به رفتن نیست.

حیدری در خصوص سود سهام عدالت متوفی گفت: سود سهام متوفی تا زمانی که تکلیف متوفی به طور کامل مشخص نشده و سهام به صورت قهری به وراث منتقل شود در حساب آنها باقی می ماند که در این صورت هر یک از وراث به نسبت سهم خود سود متوفی را دریافت خواهند کرد. او دریافت خواهد کرد. بنابراین نیازی به رفتن به نفع متوفی نیست.

گفتنی است رئیس سازمان خصوصی سازی پیش از این اعلام کرده بود که سود سهامداران سهام عدالت به ارزش اسمی 532 هزار تومان بین 550 تا 600 هزار تومان است و سود یک میلیون تومانی نیز حدود دو برابر خواهد بود. سهام عدالت سپرده شد در حال حاضر 49 میلیون سهامدار عدالت در کشور وجود دارد که از این تعداد 30 میلیون نفر روش مدیریت غیرمستقیم و 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید