سوپرمن را با لباس مربی شروع کنید

چهل و یک سالگی؛ کمتر بازیکنی در تاریخ فوتبال ایران توانسته تا این سن با انرژی و انگیزه به کار خود ادامه دهد اما ژن سیدجلال حسینی متفاوت به نظر می رسد. در طول چند فصل اخیر، من شخصاً با این سؤال تکراری در مورد ساعت پایانی بازی روبرو شدم و هر بار بدون مکث پاسخ این بود: “در حال حاضر فقط منتظر هستم تا ساعت فردا برای تمرین اعلام شود. آموزش، تمرین و تمرین. “من در باره آن فکر می کنم.”

کاپیتان پرافتخار پرسپولیس اما حالا در فاصله جام جهانی آینده تصمیم دیگری را پیش رو دارد. چند ماه مانده به جام جهانی 2018 روسیه، کارلوس کی روش سرمربی وقت تیم ملی پرتغال رسما نام خود را از روی مسافران این تورنمنت پاک کرد و سرانجام در نشست خبری برانکو ایوانکوویچ از دنیای ملی خداحافظی کرد. او هم مانند بسیاری دیگر از ستاره های تیم ملی فرصت خداحافظی پیدا نکرد و در نهایت بازنشسته شد.

حالا بعد از گذشت نزدیک به پنج سال و تنها چند ماه تا جام جهانی باقی مانده، سیدجلال حسینی در آستانه یک تصمیم مهم دیگر در زندگی اش قرار دارد. پایان فوتبال و به قول خودشان کفش آویزان.

سیدجلال حسینی با 9 عنوان قهرمانی پرافتخارترین و شاید دست نیافتنی ترین بازیکن از این حیث محسوب می شود. نزدیک ترین بازیکن از این حیث به او کمال کامیابی نیا است که پنج عنوان قهرمانی را نیز در کارنامه خود دارد و البته برای نزدیک شدن به این افتخار غیرممکن ها را پیش روی خود می بیند.

سیدجلال حسینی به عنوان یکی از دستیاران یحیی گل محمدی که پیش از این کریم باقری و افشین پیروانی را به عنوان کاپیتان های سابق تیم ملی و پرسپولیس در اختیار دارد، در فصل 22 رسماً به نیمکت ستاره های این تیم اضافه می شود. کاپیتان با سربلندی و ماجراجویی از انزلی راهی سایپا، سپاهان، نفت، تهران و الاهلی شد و حالا پس از شش فصل پرافتخار، با پرسپولیس به پایان راه رسیده است. شماره 4 پرسپولیس البته با رد درخواست باشگاه برای برگزاری نشست خبری، این بار می خواهد مسیر جدید خود را بدون خبر آغاز کند و برخلاف شایعات، این اتفاق در قالب کنفرانس اعلام نخواهد شد.

تنها از این پس و پس از امضای اولین قرارداد مربیگری خود که شاید از پرسپولیس خوش شانس باشد، شرایط جدید خود را در ابتدای لیگ بیست و دوم با تی شرت در ستاد پیگیری خواهد کرد. شاید روزی او هم مثل ساکت الهامی، مجتبی حسینی و حمید مطهری که از دستیار یحیی گل محمدی به نیمکت مربیگری رسید، آن مسیر را طی کند.

اما سوال، آرزوی قلبی کاپیتان است. بازی خداحافظی ملوان و پیراهن پرسپولیس. دو مدرسه و تیمی که سیدجلال حسینی آن را جدا از این دو دور نمی بیند. شاید خیلی زود در پیش فصل این اتفاق بیفتد و سیدجلال با لباس پوشیدن هر دو تیم رسما از دنیای بازی خداحافظی کند و دوران مربیگری خود را آغاز کند.

دیدگاهتان را بنویسید