سپاهان باید خارج از اصفهان مقابل پرسپولیس بازی کند/ دستوری برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها دریافت نکرده ایم.

ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791157

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: تاکنون دستوری برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها دریافت نکرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال با اعلام برنامه هفته دهم تا شانزدهم لیگ برتر گفت: روزهای فیفا بلافاصله بعد از هفته شانزدهم لیگ برتر شروع می شود و بهترین کار این هفته است که در گذشته ما 15 هفته پیش نیم فصل را بردیم اما امسال بعد از 16 هفته نیم فصل را سپری می کنیم البته فصل نقل و انتقالات همچنان پابرجاست اما فاصله نیم فصل مصادف است با فیفا برای شرکت در بازی های تیم ملی و تیم های حاضر در لیگ استراحت لازم را داشته باشند. اگر این کار را نمی کردیم زمان لیگ طولانی می شد.

وی همچنین گفت: هفته شانزدهم در روزهای دوم و سوم باخمن برگزار می شود و در تلاش هستیم بین دو ترم حدود 20 روز استراحت داشته باشیم. شاید این زمان یکی دو روز کمتر یا بیشتر باشد و دوستان در حال بررسی تقویم باشند. نیم فصل دوم از اواخر فوریه آغاز می شود. با لطف و همکاری باشگاه های خوبمان تاکنون برنامه را پیش برده ایم و امیدواریم همین روال ادامه داشته باشد تا بتوانیم با کمک باشگاه ها کار تکمیل لیگ را تا پایان سال به پایان برسانیم. ممکن است.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا مرحله یک هشتم و شاید یک چهارم جام حذفی قبل از عید برگزار شود و مرحله نیمه نهایی و فینال نیز بعد از عید برگزار خواهد شد. در مورد قرعه کشی و وضعیت تیم های صعود کننده از نظر حضور بازیکنان تیم ملی.

مهدی درباره علت اعلام نشدن زمان بازی برخی تیم ها مانند سپاهان، پیکان و پرسپولیس تصریح کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون انضباطی، دیدار سپاهان و پرسپولیس باید در ورزشگاهی خارج از مرکز استان برگزار شود. درخواست باشگاه سپاهان به سازمان لیگ ارسال شده و امروز به آن رسیدگی می کنیم. برخی تیم های دیگر هنوز ورزشگاه خود را مشخص نکرده اند. تیم هایی مثل نساج و پیکان باید تا پایان فصل ورزشگاه خود را به ما معرفی کنند تا تاریخ دقیق مسابقاتشان مشخص شود.

وی در خصوص شهر میزبانی سپاهان از پرسپولیس خاطرنشان کرد: باشگاه سپاهان درخواست کرده است که در استان مارکاسی میزبان پرسپولیس باشد و انشالله در صورت موافقت محل برگزاری بازی را اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ با تاکید بر تدارکات برای این دیدار مهم خاطرنشان کرد: تیم های خوب ما در این فصل با ما همکاری کرده اند و از آنها قدردانی می کنیم. حدس می‌زنم جلسه خیلی خوب و بدون تنش باشد. بهتر است اتفاقات گذشته را به زمان حال خلاصه نکنیم. فوتبال ما این روزها به آرامش نیاز دارد. سپاهان و پرسپولیس تیم های خوب و فنی هستند و نفرات باتجربه ای را روی نیمکت خود دارند. به همین دلیل ما یک مسابقه خوب را پیش بینی می کنیم.

مهدی در خصوص رایزنی با کادرفنی تیم ملی فوتبال گفت: تلاش می کنیم تا جایی که بتوانیم با کادرفنی تیم ملی تعامل داشته باشیم. تاکنون درخواست جدیدی از ما نشده است و اگر درخواستی داشته باشیم حتما در خدمت کادر فنی تیم ملی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مربیان برخی از باشگاه ها علاقه خاصی به تنش مسابقات دارند و معتقدند این امر باعث می شود کار آنها به روال سابق ادامه یابد، گفت: فاصله کم بین مسابقات منجر به لیگ منظم و جلوگیری از وقفه می شود. امسال این اتفاق افتاد و به استثنای روزهای فیفا که مسابقات در تمام دنیا تعطیل است، لیگ ما در این نیم فصل تعطیل نشده است. هر چه بیشتر بتوانیم برنامه مسابقات را حفظ کنیم، اختلاف بین مسابقات کمتر به تیم ها آسیب می رساند. امیدوارم در نیم فصل دوم هم همین روند را ادامه دهم. کادر فنی تیم ها هم به ما کمک کردند و از آنها ممنونیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ افزود: کشور ما بزرگ است و برخی سفرها در آن سخت است. گاهی اوقات تیم ها مجبور به انجام دو پرواز می شوند. یافتن هتل و اقامتگاه در برخی شهرها سخت است و همه این مشکلات به تیم ها فشار می آورد. ما این مشکلات را درک می کنیم اما کادر فنی تیم ها با درایت خود توانستند با ما همکاری کنند. امیدوارم با این کمک فصل را تمام کنم.

مهدی در پایان گفت و گو با خبرنگار رادیو تهران تهران ورزشی درباره آخرین وضعیت تماشاگران حاضر در ورزشگاه ها و اینکه آیا آنها در هفته دهم لیگ برتر حضور خواهند داشت، گفت: تا این لحظه به ما اطلاعی نداده اند. اما هنوز هیچ دستورالعملی دریافت نکرده ایم. تا زمانی که به ما دستور داده نشود نمی دانیم چه کار کنیم. این دستورالعمل ها الزامات و رویه هایی را مشخص کرده است و ابتدا باید آن را تهیه کنیم و به باشگاه ها اطلاع دهیم. با هر بار دریافت فرم ها آماده خدمت رسانی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید