رئیس جمهور دستوری برای افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی صادر نکرده است

ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790114

سخنگوی دولت گفت: بحث جمعیت و آب یکی از اولویت های اصلی دولت است و در بودجه 1401 بودجه اختصاصی برای این دو موضوع پیش بینی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست با اعضای شورای تبیین مواضع دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسر کشور که به مناسبت روز دانشجو در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم که در جمع دانشجویان بسیجی هستم. دانش آموزان امروزی برای حفظ این ارتباطات. فضای دانشجویی پویا، جذاب و خفقان آور است.

وی با تاکید بر اینکه باید مفهوم 16 آذر را جدی بگیریم، افزود: 16 آذر نشان می دهد که 60 سال است در کشورمان فعالیت جدی دانشجویی داریم و بدنه دانشجویی ما بدنه ای فعال، مطالبه گر، بی باک، فعال و مقاوم است. “

سخنگوی دولت گفت: وضعیت جامعه دانشجویی در کشور ما در گذشته از نظر کمی با وضعیت فعلی بسیار متفاوت است، اما امروز از بدنه دانشجویی انتظار بیشتری می رود تا این نهاد در همه امور نقش آفرینی کند. “

بهادری جهرمی با بیان اینکه بازی تخصصی نقش آفرینی دانش آموزان بسیجی یک تحول و ایده خوبی است، افزود: مشکلات ملی و محلی، دیدم این حرفه ها از نظر تخصصی و حرفه ای درست است.

وی با اشاره به اینکه روز دانشجو به دلیل اعتراض دانشجویان ما به همزیستی رهبران کشور با سران آمریکایی و عدم مقاومت آنها در تاریخ ثبت شده است، افزود: نفس خود را بندازید و نشان دهید که در حل مشکلات از او حمایت می کنید. مسئله.” مشکلات مردم

سخنگوی دولت گفت: بیانیه های صادر شده از سوی دانشجویان باید موثر باشد و توسط مقامات مختلف بررسی و تایید شود.به محدودیت های اداری دولت توجه کنید.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه نهاد دانشجویی باید رهبری خود را حفظ کند، افزود: رهبری با تندروی متفاوت است و باید از تندروی و محافظه کاری در فعالیت های دانشجویی پرهیز کرد.

وی گفت: رهبر بودن به معنای گفتن حقیقت به موقع است و ما به رسالت دانشجویی خود اینگونه عمل می کنیم. توصیه من به شما دانشجویان این است که رهبری گروه دانشجویی را حفظ کنید.

سخنگوی دولت به تدوین طرح تحول دولت اشاره کرد و افزود: این طرح از نظر دولت تکمیل شده است اما باید مورد نقد جامعه نخبگان و مردم نیز قرار گیرد. از شما دانشجویان نیز تقاضا دارم این طرح را مطالعه و نقد کنید که به زودی از آن مطلع خواهید شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه برنامه تحول دولت، برنامه عملیاتی چهار ساله دولت است، افزود: یکی از ارکان برنامه و بودجه تحول 1401 این است که بسیاری از پرونده ها و پروژه ها به استان ها واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون متولی طرح تحول دولت و نظارت بر عملکرد استان ها هستند، گفت: شورایی به ریاست استاندار برای اجرای طرح تحول استانداری تشکیل می شود. همچنین در این طرح به تخصیص منابع با توجه به ظرفیت هر استان توجه شده و در صورت عدم اقدام منظم کارکنان در این راستا مورد توجه قرار می گیرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی بر تبدیل استان مازندران به منطقه آزاد گفت: حرف من این است که چرا می خواهیم کل کشور را به منطقه آزاد تبدیل کنیم. معتقدم ابتدا باید بررسی کنیم که آیا مناطق آزاد قبلی در رسیدن به اهداف خود موفق بوده اند یا خیر. یکی از معایب مناطق آزاد وجود رقابت برای ایجاد این مناطق است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه بسیاری از بحران ها از جمله بحران آب ناشی از تصمیمات نادرست در گذشته بوده است، بنابراین نباید در حال حاضر بدون پشتوانه کارشناسی تصمیم گیری شود، افزود: و هر جا صحبت از ایجاد منطقه آزاد جدید می شود، ابتدا بروید. و ببینید آیا مناطق آزاد قبلی موفق بوده اند یا خیر.

وی با بیان اینکه تضاد منافع در بسیاری از بخش ها از جمله بهداشت و درمان یکی از مشکلات اساسی کشور است، گفت: باید اشاعه داده شود و هنر حکومت داری این باشد که مشکلات مردم و جامعه پزشکی را با کمک خود حل کنیم. باید خود به خود حل شوند، زیرا اشراف تر از مشکلات نظام سلامت هستند و می توانند مشکلات را به طور همه جانبه حل کنند.

سخنگوی دولت افزود: رئیس جمهور هنوز دستوری برای افزایش ظرفیت پذیرش پزشکان صادر نکرده و در نامه خود صرفاً به شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور داده تا به این موضوع رسیدگی کند تا مخالفان و موافقان استدلال خود را ارائه کنند. سامانه توزیع پزشکان به وزیر بهداشت دستور دادند در این راستا اقدام کنند.

بهادری جهرمی گفت: البته افزایش ظرفیت پذیرش نه تنها در رشته پزشکی بلکه در سایر حوزه ها از اولویت های دولت است و در طرح تحول دولت به آن پرداخته شده است. همچنین تسهیل در صدور پروانه کسب از اولویت های دولت است.

وی با بیان اینکه در بودجه 1401 به نظام ارجاع و سلامت الکترونیک پرداخته شده و برای آنها بودجه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: بحث جمعیت و آب یکی از اولویت های دولت است و در بودجه 1401 بودجه ای برای اینها در نظر گرفته شده است. دو موضوع

سخنگوی دولت با بیان اینکه در طرح تحول دولت به دو موضوع آب و جمعیت نیز پرداخته شد، اضافه کرد: 37 موضوع در طرح تحول دولت مبنای و محور اقدامات بود که آب و جمعیت دو محور مهم این طرح هستند.

بهادری جهرمی با اشاره به معافیت 5 درصدی مالیاتی کسب و کارهای کوچک گفت: وزیر ارتباطات و همچنین معاون علمی رئیس جمهور دو طرفدار فعالیت اینترنتی و کسب و کار اینترنتی هستند و همواره از این جلسات حمایت قاطعانه دارند.

سخنگوی دولت در پایان با بیان اینکه دانشجویان باید عملکرد سه ماهه دولت را ارزیابی کنند، افزود: عملکرد سه ماهه دولت را صادقانه ارزیابی کرده و آن را با شرایط تحویل این دولت و اتفاقات گذشته و هر کجا که هست مقایسه کنیم. شما می بینید که توقف یا عقب نشینی کنید، هشدار دهید و تقاضا کنید، و هر جا که پیشرفت و بهبود را مشاهده کردید، حمایت کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید