کارباشی: رئیس جمهور هر دستوری می دهد، دستگاه اجرایی دولت برعکس را اجرا می کند

کارباشی: رئیس جمهور هر دستوری می دهد، دستگاه اجرایی دولت برعکس را اجرا می کند

غلامحسین کرباسکی به روزنامه هم میهن گفت: رئیس جمهور هر روز موضوعات مهمی را در دستور کار خود قرار می دهد اما در قوه مجریه دقیقا برعکس این اتفاق می افتد.

وی گفت: امروز رئیس جمهور بر کاهش قیمت کالاها تاکید دارد اما فردا قیمت همان اقلام دو برابر می شود. این سوال آنقدر تکرار می شود که در فرهنگ عمومی مردم فکر می کنند که وقتی دولت بر ارزانی تاکید کند قیمت ها چندین برابر می شود. در چنین فضایی است که گاهی باید از مسئولان به ویژه مسئولان ارشد خواسته شود کمتر صحبت کنند تا مردم کمتر ناامید شوند. چون عمل حرف زدن نیست.
این فعال سیاسی ادامه داد: اگر مسئولان به خاطر عدم اجرای دستورات مسئولان پاسخگو باشند، می توان گفت در راستای امید گام برداشته شده است. بهتر است همه وزرا در هر قسمت از وجود خود شروع به عمل کنند و این امید آفرینی نه در گفتار، بلکه در عمل است».

کرباسکی در پاسخ به این سوال که روند سرخوردگی مردم از چه زمانی آغاز شد و این روند به کدام نقطه هدایت می شود؟ وی گفت: ناامیدی و امید امری تدریجی است که در طول سال ها اتفاق می افتد. چون قبل از انقلاب هر وقت مسئولان حرف می زدند اما عمل نمی کردند، مردم ناامید می شدند. در چند سال گذشته وعده هایی مانند ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال داده شد اما نه تنها این وعده محقق نشد، بلکه شاهد گرانی مسکن نیز بودیم، این مسائل بر ناامیدی می افزاید. ناامیدی تدریجی است. برعکس، اگر بنده ای بیاید و قولی بدهد و به آن عمل شود، قطعاً امید ایجاد می شود. “امید یک چیز تدریجی است.”

منبع: روزنامه هم میهن

دیدگاهتان را بنویسید