حمله روزنامه محافظه‌کار به رئیس‌جمهور: دستورات رئیس‌جمهور باید داغ شود/مافیا به بدنه دولت نفوذ می‌کند/عوامل گران‌قیمت همکاران کلیدی هستند

حمله روزنامه محافظه‌کار به رئیس‌جمهور: دستورات رئیس‌جمهور باید داغ شود/مافیا به بدنه دولت نفوذ می‌کند/ ماموران گران‌قیمت همکاران کلیدی هستند

روز جدید رئیس جمهور روز گذشته گفت: دستگاه های نظارتی پشت صحنه باید افزایش قیمت های اخیر را بررسی و دلایل آن را شناسایی کنند.

اگر تورم ناشی از «زمینه» باشد، به این معناست که ستون فقرات حاکم است نه دولت ها. دولت سیزدهم نیز مانند سایر دولت ها با مردم «عهد» بست و «مسئولیت» گرفت و «وعده» داد و «انتظار» ایجاد کرد. تا کنون خیلی خوب. پس از آن برخی از انتظارات فراتر رفت زیرا همه دیدند که هماهنگی نیروها و نهادها در اوج است و این توقعات را چند برابر کرد.

انتظار می رود دولت اگر پشت پرده را باور کند، پوست مافیای پشت صحنه را کنده و بر پشت بام رسوایی کند و مافیای مرده را زیر آفتاب بگذارد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

رئیس جمهور انقلابی باید از دستوراتش بلند شود و حرکتش، موج بلندش و فریادش باید آتش افروزد. وقتی صنعت انحصار خودروی دولتی تماشاگر است و بازار یک شبه 40 میلیون را در بستر مرگ می گذارد، آن وقت عبارت سرد، بی روح و ناامیدکننده «پشت صحنه را چک کن» چشم دولت را به خود جلب می کند. اینکه دولت مانعی جدی در پشت صحنه و امیدی برای حل مشکلات و غلبه بر مافیا است، انتظار یک دولت متعهد و مسئولیت پذیر است.

تنها در یک روز در کانال های خبری می توان این خبر را خواند: «تولید داخلی بیش از نیاز است، اما مافیای گوشت اجازه ارزان شدن آن را نمی دهد»، «مافیای خودرو مانع توسعه این صنعت می شود»، «مافیای مواد مخدر». اجازه نمی دهد یارانه به دست بیمار برسد». دیروز یکی از “مافیای دانش” نام برد! انواع دیگر مافیا که مانند نقل قول در دهان مردم و کارشناسان است: مافیای سیب زمینی، مافیای گوجه فرنگی، سبزی، میوه، شکر، روغن نباتی، موز. وقتی می گوییم مافیای کنکور، مافیای آموزش و پرورش، مافیای کتاب های درسی، مافیای مدرسه، این ها پیش زمینه هستند. اما این پیشینه در همه جا وجود دارد و اتفاقاً کاملاً به مقامات دولتی مرتبط است. هیچ مافیایی بدون نفوذ در بدنه سیاسی موفق نشده است. در سه دهه گذشته، هر بار که با یک کارمند پشت صحنه مصاحبه می کردم، بلافاصله و بدون مقدمه می گفت: «مافیا خود کارمندان دولت هستند!» صنعت.

حمله روزنامه محافظه‌کار به رئیس‌جمهور: دستورات رئیس‌جمهور باید داغ شود/مافیا به بدنه دولت نفوذ می‌کند/عوامل گران‌قیمت همکاران کلیدی هستند

انتظار می رود حتی اگر حجاب ها برای افزایش کاذب قیمت ها و تضعیف دولت فعال باشند، مسئولان دولتی درباره وظایف و مسئولیت های خود با مردم صحبت کنند. مافیا را باید یک رهبر برجسته دولتی و انقلابی دانست. اینکه گفته می شود 20 هزار کارگر مازاد بر خانواده مدیران دولتی در مقر یکی از خودروسازان جمع شده اند و خودروسازان مجبورند برای پرداخت حقوق های نجومی خود هر روز خودروی مرگ را افزایش دهند، حل نمی شود. “تحقیق و بررسی”.

این علف هرز نمی خواهد تماشا کند، می خواهد ریشه کن کند.
دولت سیزدهم امید و توقع ایجاد کرد. او نباید وقت خود را تلف کند. به جز دشمنان طبیعی ملت ایران، به نظر می رسد همه پشت سر دولت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید