روزنامه اصول‌گرای جوان: ما در مورد حجاب افراطی داشتیم. اگر دختری جوراب سفید می پوشید از مدرسه اخراج می شد/نباید عبای تیره را تشویق کنیم/حجاب باید گران باشد دولت باید حمایت کند

روزنامه اصول‌گرای جوان: ما در مورد حجاب افراطی داشتیم.  اگر دختری جوراب سفید می پوشید از مدرسه اخراج می شد/نباید عبای تیره را تشویق کنیم/حجاب باید گران باشد دولت باید حمایت کند

در بحث پوشش باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم. اگر دختر مدرسه ای جوراب سفید می پوشید از مدرسه اخراج می شد. تاکید می شود مانتوها باید در رنگ های تیره باشند. ما در جامعه کمبود شادی داریم.

روزنامه جوان نوشت: زمانی در مورد حجاب خیلی سخت گیری می کردیم. مثلاً اگر دانش آموزی جوراب سفید بپوشد از مدرسه اخراج می شود.

این نوع افراط گرایی بر جامعه تأثیر بدی گذاشته است. یا مثلا تاکید می شد که روپوش باید رنگ تیره باشد. این رفتارها تعادل را به هم می زند و نفرت را در جامعه ایجاد می کند. این رفتارها در حالی رخ داده است که اتفاقاً در دین ما بر پوشیدن لباس های روشن تأکید زیادی شده است. بنابراین ما باید از دیدگاه های افراطی در مورد موضوع پوشش اجتناب کنیم. البته این موضوع تا حد زیادی حل شده است اما ای کاش اصلا این اتفاق نمی افتاد.
از سراسر وب

فروش نرده با قیمت ویژه آهنی با تخفیف

مشکل دوم فرهنگ سازی در رسانه های بومی است. در رسانه های ما به ویژه صداوسیما فیلم ها و سریال های زیادی وجود داشت که به عنوان ضد تبلیغات عمل می کردند. در این فیلم ها و سریال ها اکثرا افراد تحصیلکرده، عالی رتبه و موفق لباس غیرعادی دارند و بر خلاف افراد کم سواد، بدبخت و فقیر بیشتر محجبه و محجبه هستند. این نوع بازنمایی اثر منفی دارد و مبتنی بر واقعیت های جامعه نیست. قطعا رسانه های ما باید به این مسائل احترام بگذارند. اگر حجاب را ترویج نمی کنند حداقل باید تولیدات فرهنگی متناسب با واقعیت های جامعه داشته باشند.

نکته بعدی گرانی لباس اسلامی در کشور است. الزامات حجاب در حال حاضر در کشور ما بسیار بالاست و در مقایسه با لباس هایی که هنجار شکن هستند، ارزان هستند. هزینه پوشش اسلامی مناسب درآمد مردم نیست. پوشش اسلامی باید مورد حمایت دولت باشد.

ما در جامعه کمبود شادی داریم. متاسفانه ما برنامه و استراتژی مشخصی برای ایجاد شادی در جامعه نداریم. ما فاقد محتوای شاد در رسانه ها هستیم و این موضوع مردم را به سمت رسانه های خارجی کشانده است. بسیاری از اقشار جامعه مستعد انتشار مطالب غم انگیز هستند. در زمینه مدارس راضی کننده و فضای سریال و فیلم اهالی فرهنگ تلاش کنند. تولید محتوای شاد در جامعه ایرانی بسیار مهم است. بررسی ها نشان می دهد در زمان پخش سریال های ماه رمضان در سال های اوج این سریال ها، از مخاطبان شبکه های خارجی به طور کامل کاسته می شود.

نکته پایانی این است که مشکلات اقتصادی در برخی از عادات ناپسند مؤثر است و در واقع نارضایتی در سایر زمینه ها به صورت تداوم در آن حوزه تجلی می یابد که با کاهش مشکلات اقتصادی این میزان کاهش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید