دارو نباید گران باشد و این چیزی نیست که در مورد آن صحبت کنیم


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 1401/01/20
کد خبر: 1820711

رئیس جمهور با تاکید بر نظارت و کنترل بر قیمت دارو گفت: دارو نباید گران شود اما این موضوعی نیست که بتوان درباره آن صحبت کرد و نیاز به نظارت جدی و برخورد با تخلفات احتمالی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با تاج و تخت به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بهداشت، از زحمات پرسنل بهداشتی کشور در دوران اپیدمی ولیعهد قدردانی کرد و گفت: اقدامات انجام شده موجب آرامش و تضمین سلامت انسان ها شده است.

رئیس جمهور، «سلامت عامه» را اولویت اصلی حکومت مردمی از بدو تأسیس آن خواند و با ابراز خرسندی از تأثیر واکسیناسیون عمومی بر ضد تاج در کاهش عوارض و مرگ و میر، از جامعه صحی، پزشکان، رسانه ها و سایر دادگاه ها خواست تا دوز تزریق کنند. واکسن

رئیسی تاکید کرد: سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و معتقدیم اگر اهمیت موضوع به خوبی برای مردم تبیین شود و قانع شوند حتما به توصیه های مسئولان بهداشتی در کشور عمل خواهند کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر تداوم آموزش های حضوری در مراکز آموزشی کشور گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارد که مهمترین آن افت تحصیلی است.

وی همچنین بر لزوم توجه به نکات بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: در صورتی که دانش آموزی علائم بیماری را داشته باشد، حضور در کلاس ضروری نیست، اما این مشکل نباید باعث تعطیلی مدرسه و اختلال در حضور سایرین شود. دانش آموزان. . “

رئیسی همچنین بر نظارت و کنترل قیمت داروها تاکید کرد و گفت: قیمت داروها نباید افزایش یابد اما این موضوع قابل بحث نیست و نیاز به نظارت و رسیدگی جدی به تخلفات احتمالی دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به افزایش 50 درصدی سفرها در نوروز و کاهش 23 درصدی تصادفات فوتی در کشور، از همه دست اندرکاران ایجاد نظم و امنیت و خدمات رسان در این زمینه و تلاش و تلاش برنامه ریزی شده تشکر کرد. تا حد امکان از تصادفات کاسته شود.

رئیس جمهور گفت: آنچه در سفرهای نوروزی شاهد بودیم کارنامه خوبی است که نشان از افزایش نشاط، امنیت و حفظ جان مردم و تلاش و فعالیت همه دستگاه های مسئول دارد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید