قبل از بازی نباید در مورد داوری صحبت کنیم


ساعت: 19:54
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811867

سرمربیان فن و فولاد پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته بیستم لیگ برتر اظهار نظر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل فولاد خوزستان در هفته بیستم لیگ برتر گفت: با تیمی بازی داریم که از نیم فصل به کلی تغییر کرده و شرایط بسیار بسیار خوبی دارد. بازی با فولاد، تیم نماینده ایران در بازی های آسیایی و برای این تیم نیز آرزوی موفقیت داریم.
وی افزود: تمام کارهایی که باید در تمرینات انجام می دادیم انجام دادیم. به دلیل تنش بازی ها نمی توانیم کارهای تاکتیکی زیادی انجام دهیم و باید فیلم های بیشتری ببینیم. ما نکات لازم را به بچه ها یادآوری می کنیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا به نتیجه برسیم. امیدوارم فردا تیم ما موفق باشد. مطمئنم اگر بچه ها از همان انگیزه ای که در بازی های قبلی داشتند استفاده کنند می توانند در این بازی موفق شوند. مصدومیت ها هم روی روند ما تاثیر گذاشت، اما مطمئنا بچه هایی که آنجا هستند تلاش می کنند تا در پایان مسابقه ما را خوشحال کنند.
سرمربی تیم فوتبال در جمع هواداران با بیان اینکه مسائل داوری در این دیدار جنجالی شد، گفت: درباره داوری صحبت نمی کنم اما بازی شرایط خاصی داشت. هر دو گل ما مردود بود و پنالتی ما اجازه نداشت. در این مسابقه خیلی راحت امتیاز از دست دادیم. گذشته گذشته است و ما به آینده می نگریم. انشاءالله در زمین برابری برقرار شود. داور مطمئنا تمام تلاش خود را می کند تا خوب بازی کند و مطمئن هستیم که نتیجه بازی در زمین خواهد بود.
عنایتی درباره هدف تیم هوادار در لیگ برتر تصریح کرد: از همان ابتدا گفتیم که هدف هواداران امسال بقا در لیگ برتر است. ما بیشتر از این نمی خواهیم، ​​اما مثل تسلیم شدن نیست. تمام تلاش خود را می کنیم تا رتبه خوبی در جدول داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که الان کل بحث فوتبال ما تبدیل به لشکری ​​از بازیکنان شده است، گفت: در مورد بازیکنان نظامی نمی توانم نظر بدهم. سایر مراجع باید در این مورد صحبت کنند اما اگر بتوانیم قانونی در فوتبال وارد کنیم که تکلیف آن روشن شود، مشکلات حل می شود. یعنی اگر باید دو سه ماه بعد بازیکن به خدمت گرفته شود، قانون می گذاریم یا اول فصل انتخاب شود یا تا آخر فصل بازی کند. من نمی توانم در مورد آن صحبت کنم زیرا اطلاعات کافی ندارم.
وی درباره انتخاب حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال توضیح داد: به او تبریک می گویم. به هر حال او در فوتبال ما اعتبار دارد و امیدوارم در این راه موفق باشم و به فوتبال ما کمک کنم.
بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال درباره مشکل خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: نمی دانم این موضوع چقدر جدی است. من هشت ساله بودم، استقلال و پرسپولیس می خواستند خصوصی شوند، الان 46 سال دارند و این بحث هنوز داغ است. من نمی دانم این در چه مرحله ای است. امیدوارم همه تیم های ما خصوصی شوند. در حال حاضر هفت هشت تیم با نام خصوصی در لیگ ما حضور دارند، اما کاملاً توسط دولت اداره می شوند. اگر می خواهیم در شرایط مساوی رقابت کنیم، این شرایط باید تغییر کند. امیدوارم وقتی 76 ساله شدم دیگر این سوال را از من نپرسید. ما ده ها سال است که از خصوصی سازی صحبت می کنیم.
عنایتی درباره کیفیت ورزشگاه پاس قوامین نیز توضیح داد: کیفیت آرد فوق العاده خوب است و چمن آماده است. جا دارد به خصوص از مدیریت ورزشگاه تشکر کنم که تمام تلاش خود را برای انتقال مسابقات ما از کرج به تهران انجام دادند. امیدوارم این مشکل در ورزشگاه حل شود چرا که برای فوتبال ما خوشحال کننده نیست. اینکه تیم های لیگ برتری در خانه هستند تصویر خوبی برای فوتبال ما نیست. در شهرها هم این اتفاق می افتد. به خدا ورزشگاه ساختن ربطی به قرآن ندارد. کمتر کارمندی باید در این مورد که آرزوی همه استان هاست جدی باشد و عزمش را جزم کند تا فوتبال ما را حرفه ای کند.

نکونام: لازم نیست قبل از بازی در مورد داوری صحبت کنیم

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل هواداران برای دیدار فردا دو تیم گفت: مثل همه دیدارها کار سختی داریم. ما به برنامه ریزی خوب و تمرکز بالا نیاز داریم. فردا باید به نکات تاکتیکی که باید اشاره کنیم توجه کنیم. با توجه به شرایط و روندی که تیم ما داشت، امیدوارم با انگیزه و تمرکز بالا وارد زمین شویم تا حداکثر امتیاز را بگیریم و شرایط خود را در جدول بهتر کنیم.

وی در پاسخ به اینکه تیم حریف درباره مشکلات داوری صحبت کرده است، گفت: صحبت درباره داوری قبل از بازی درست نیست. ما از داور انتظار داریم عدالت را رعایت کند. صحبت های رضا (عنایتی) که از دوستان خوبم است را شنیدم. هیچ داوری نمی تواند طوری قضاوت کند که نتیجه خارج از زمین باشد.
سرمربی فولاد خاطرنشان کرد: در همه مسابقات اشتباهات داوری وجود دارد. اشتباهات داوری زیادی در فوتبال دیده ایم اما همه اشتباهات سهوی بوده است. هیچ داوری دوست ندارد اشتباه کند. قطعا داوران عزیز ما اشتباهاتی داشته اند و این را در مسابقات بین المللی نیز شاهد بوده ایم. من هرگز مسابقه ای را خارج از زمین ندیده ام. اشتباهات داور تا اینجای کار هم به نفع من بود و هم به ضررم، اما این که هیچکس بتواند نتیجه بازی را پیش بینی کند و بگیرد و انجام دهد، نیست. قطعا ما فوتبالیست ها انتظار داریم که داور بهترین عملکرد را داشته باشد و هر تیمی که شایسته پیروزی است. بدون شک این موضوع برای ما فوتبالیست ها اهمیت زیادی دارد. کسانی که دلسوز این فوتبال هستند همگی می خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند.
وی در خصوص گلایه هواداران فولاد مبنی بر ابهام در پخش زنده بازی فردا گفت: مشکلاتی وجود دارد. پخش زنده مسابقات را داریم تا بتوانیم بهترین عملکرد را برای هواداران خود داشته باشیم. وقتی یک تاج وجود دارد و هیچ هواداری در ورزشگاه وجود ندارد، ما برای سرگرمی مردم، هواداران و جامعه فوتبال بازی می کنیم.
سرمربی فولاد افزود: خیلی از تیم ها اجازه پخش تلویزیونی ندارند که به هیچ تیمی نمی رسد. پس برای چه فوتبال بازی کنیم؟ آیا در این دیدار مربی و بازیکنان مسابقه را خواهیم دید؟ خیر باید برنامه ای وجود داشته باشد تا همه بتوانند بازی را ببینند و لذت ببرند. خدا را شکر شبکه های زیادی در تلویزیون ملی ما وجود دارد و با یک برنامه ریزی خوب می توانیم شرایطی را برای تماشای بازی همه فراهم کنیم.
نکونام با اشاره به اتفاقات اخیر و جنگ اوکراین گفت: موضوع بعدی که می خواهم درباره آن صحبت کنم، جنگ بین روسیه و اوکراین و آنچه در حال رخ دادن است است. ما همه مخالف جنگ هستیم، من نه سیاستمدار هستم و نه می خواهم وارد سیاست شوم. این اتفاق اکنون برای اوکراین افتاده است، همانطور که قبلاً برای یمن، سوریه و فلسطین اتفاق افتاده است. مهم نیست که در هر جای دنیا این اتفاق بیفتد. ما مخالف جنگ و خونریزی هستیم، زیرا در تمام این شرایطی که پیش می آید، تنها مردم، کودکان و کسانی که جان خود را در این راه از دست می دهند و بیشترین آسیب را می بینند، هستند.
سرمربی فولاد در ادامه صحبت های خود اینگونه بیان کرد: خود من سه سال است که در خوزستان زندگی می کنم و هنوز آثار جنگ در این استان وجود دارد. هنوز زخم به جا مانده بر پیکر خوزستان را می توان حس کرد. قطعاً این اتفاق برای همه کشورها خواهد افتاد و امیدوارم هرگز جنگی رخ ندهد و همیشه صلح برقرار باشد. دیده اید که فوتبال هم از این مشکل رنج می برد. مثل پلی آف جام جهانی، فینال لیگ قهرمانان، برخی از کشورها که بازی نمی کنند و خیلی چیزهای دیگر. امیدوارم هیچ وقت جنگی رخ ندهد و همه جا صلح باشد، به خصوص برای کودکان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید