سپاهان مورایس آماده حضور قدرتمند در فصل جدید است


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1889056

دو روز مانده به شروع لیگ برتر به روند پیش فصل یکی از جذاب ترین و ارزشمندترین تیم های لیگ می پردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ هواداران تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان که پس از پایان فصل تلخ بیست و یکم از شوک جدایی اسطوره و سرمربی خود به شدت ناراحت شده بودند، مدتی است که منتظر شروع فصل جدید هستند تا از نزدیک ببینند. تیم کهکشانی با حضور سی و یکمین مربی برتر جهان خوزه مورایس دستیار معروف مورینیو که سابقه همکاری در رئال مادرید، چلسی و اینترمیلان را دارد.

تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته با 16 برد، 8 تساوی و 6 باخت 56 امتیازی شد و پس از استقلال و پرسپولیس با محرم نویدکیا به مقام سوم دست یافت.

پس از پایان لیگ برتر، محرم نویدکیا سرمربی این تیم به همراه برخی از ستاره های سال های آخر این باشگاه از جمله سجاد شهبازادا، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی فر، گئورگی ولیسیانی و… رفت.


مشاهده 143 گزینه برای رسیدن به خوزه مورایس

اما پس از بررسی 143 گزینه، محمدرضا ساکت، مربی سرشناس جهانی خوزه مورایس را روی نیمکت این تیم آورد تا ساخت یک تیم کهکشانی را آغاز کند.

پس از انتخاب خوزه مورایس به عنوان جانشین مربی محبوب دیار نافع جهان، خریدهای بزرگ این تیم یکی پس از دیگری آغاز شد که از جمله آنها می توان به اضافه شدن رامین رضایان، الویس کامسوبا، مانوئل فرناندز، محمد اشاره کرد. دانشگر و میلاد زکی پور.


گل طلای پوشان را رشید مظاهری بیمه کرد

دروازه این تیم در فصل گذشته زمانی که کریستوف کنت گلر انریشی بازیکن سپاهان در نقل و انتقالات نیم فصل جای خود را به رشید مظاهری داد، با تهدیدات جدی مواجه شد تا هواداران سپاهان تا حد زیادی از قاب دروزا راحت شوند. حالا فصل جدید مثل نیم فصل گذشته گلدن گیت توسط رشید مظاهری بیمه شده است.


* زوج برزیلی، قلب دفاع طلایی

خط دفاعی سپاهان که هم در آسیا و هم در لیگ متزلزل بوده، در این فصل و به دنبال جدایی دانیال اسماعیلی فر، محمدرضا مهدی زاده و عزت پورقاز، رناتو داسیلویرا، میلاد زکی پور، رامین رضاییان و نیلسون جونیور با دگرگونی مواجه شده است. این تیم قدرتمند در مسابقات شرکت خواهد کرد.


* ستاره سابق اورتون و والنسیا در خط میانی

در خط میانی، سپاهان پس از از دست دادن سروش رفیعی، مانوئل فرناندز، ستاره سابق اورتون و والنسیا را به خدمت گرفت تا در کنار یاسین سلمانی، محمد کریمی، جلال علیمحمدی و مسعود ریقی، قلب خط هافبک سپاهان باشد.

خط حمله سپاهان نسبت به فصل قبل تغییر محسوسی نداشته و تنها با رفتن آقای گل از دو فصل قبل یعنی شهباززاده و خرید کامسوبا استرالیایی در پست وینگر وارد زمین می شود.


*ارزیابی اتباع خارجی تازه وارد در ارتش ترکیه

سپاهان مورایس اردوی پیش فصل را در ازمیر ترکیه برگزار کرد که خارجی های جدید این تیم مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت با عقد قراردادی به این تیم پیوستند.

سپاهان در این اردوی ده روزه سه دیدار تدارکاتی با تیم های داریکا اسپور، استانبول اسپور از ترکیه و مسیمیر از قطر انجام داد که حاصل آن یک برد، یک تساوی و یک شکست بود.

سپاهان در اولین بازی خود در لیگ برتر روز جمعه 30 مرداد در ورزشگاه آزادی به مصاف رقیب سرسخت استقلال تهران خواهد رفت.

حدس زدن ترکیب اصلی سپاهان کمی سخت به نظر می رسد، اما با این وجود چهار سیستم ممکن که شاگردان مورایس می توانند در آن بازی کنند به شرح زیر است:


4b3f3d0e 8d81 44ae 8aa6 754f362d09cd خبر خاکستری

سپاهان یکی از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی در لیگ بیست و دوم محسوب می شود و پارامترهای رسیدن به این عنوان را دارد. عوامل اصلی قهرمانی سپاهان نسبت به سایر مدعیان را می توان در حضور کادر فنی قوی، آمادگی اصولی و پوشش نقاط ضعف فصل گذشته و شروع زودهنگام برنامه های تدارکاتی پیش فصل خلاصه کرد.

مورائیس رزومه بسیار خوبی دارد و می تواند سطح کیفی سپاهان را ارتقا دهد. از سوی دیگر زردپوشان اصفهانی بازیکنان خارجی موثر با رزومه را به ترکیب خود اضافه کرد و سعی کرد نقاط ضعف تیمش در نقل و انتقالات را پوشش دهد. تکمیل اردوی آماده سازی در ترکیه و انجام بازی های تدارکاتی مناسب یکی دیگر از پارامترهای موفقیت سپاهان در فصل پیش رو است و زردپوشان اصفهانی به عنوان یکی از موفق ترین تیم ها در روند تمرینات پیش فصل نام برده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید