سپاه الغدیر آماده است جان خود را فدای مردم یزد کند


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۰۱
کد خبر: 1823606

سردار پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: سپاه الغدیر استان یزد آماده جانفشانی و خدمت برای حفظ جان، مال و ناموس مردم در جای جای استان یزد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار رضا پورشمسی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یاد و خاطره شهدای به ویژه پاسداران، سربازان و شهدایی را که در طول 43 سال گذشته در راه تحقق اهداف انقلاب فدا کرده اند، گرامی داشت. سپاه پاسداران ابتدا باید انقلاب اسلامی را ارائه کنیم، زیرا این نهاد مقدس متعلق به انقلاب اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پس از سال ها مجاهدت، رشادت و شهادت، پیروز شد و به شکل گیری نظام اسلامی انجامید.

سردار پورشمسی بیان می کند: این نظام الهی مبانی عقیدتی و مکتبی خود را از اسلام ناب محمدی (ص) وام گرفته و حکومتی اسلامی را در گیتی برپا می کند که آرزوی دیرینه مسلمانان و شیعیان جهان بوده است.

وی ادامه داد: سال هاست که مسلمانان در سراسر جهان به دنبال حکمرانی مبتنی بر اعتقادات دینی در جوامع خود هستند و در این شرایط انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر باورهای دینی است که در آن معتقدیم حکومت و حاکمیت از آن خداوند متعال است. «در عالم هستی، اگر فردی در دایره حکومت باشد و مسئولیت حکومت مردم و جامعه را بر عهده بگیرد، از جانب خداوند متعال قدرت حکومت دارد و اگر غیر از این باشد، حکومت ظالم، غیرقانونی و نامشروع است.

سردار پورشمسی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمامی عرصه های حکومتی خود را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر اساس دین مبین اسلام طراحی کرده است و در واقع همه پایه های حکومت اسلامی برگرفته از اندیشه های ناب اسلامی است. طیبه 43 ساله انقلاب اسلامی در طول عمر خود همواره به دنبال این بوده است که این انقلاب بتواند در چارچوب اصول دین، حاکمیت الهی و ولایی را در جامعه برقرار کند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: سپاه پاسداران برآمده از این انقلاب و نهادی برای پاسداری از این نهاد مقدس است و عنوان «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» به همین دلیل انتخاب شد.

سردار پورشمسی گفت: اگر قرار است نهادی به نام سپاه مسئولیت دفاع از انقلاب اسلامی را بر عهده بگیرد باید ظرفیت و ظرفیت حمایت از انقلاب اسلامی و دولت را در همه عرصه های حکمرانی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایجاد کند. باید از اسلام پاسداری کرد و بر اساس این دیدگاه، سپاه نهادی متفاوت با همه نهادهای حاکمیتی در جامعه و متفاوت از همه نیروهای مسلح در همه کشورهای جهان است.

وی یادآور شد: با بررسی ماموریت‌ها و اهداف سپاه متوجه می‌شویم که این نهاد سازمانی نه تنها در حوزه مسائل نظامی یا فرهنگی است، بلکه طبق گفته رهبری سپاه در سال‌های اخیر 100 درصد فرهنگی و 100 درصد نظامی است. به عنوان ستون مستحکم جمهوری اسلامی در کنار این نظام مقدس ایستاده و همیشه آماده ایثار و جهاد است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: حفظ و حراست، توسعه و پیشبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از ماموریت های اصلی سپاه است. باید یک نهاد مقدس برآمده از اعتقادات مذهبی باشد.

وی ادامه داد: کسانی که در این مؤسسه مقدس فعالیت می کنند، رسالت خاصی دارند و باید برای خود وظیفه ای ویژه از نظر تقوا، آمادگی روحی و روانی، آمادگی جسمانی، آمادگی علمی و فنی برای انجام این رسالت تعیین کنند. “رها کردن.

سردار پورشمسی گفت: از نخستین روزهای تأسیس این نهاد مقدس، مأموریت های مختلف اقتصادی و اجتماعی به این نهاد محول شده و در بحبوحه دشمنی با دشمنان انقلاب اسلامی سال 58 و 59، این نهاد موفق شده است تا حمایت از جوانان نهال انقلاب با حداقل امکانات و تجهیزات و ادامه فعالیت آن در جامعه کنونی و کنونی.

وی افزود: در ابتدای شکل گیری این نهاد مقدس با جنگ تحمیلی مواجه بودیم و سپاه پاسداران که پاسدار این مرز و بوم و حافظ نظام الهی به شمار می رفت، با وجود خود وارد عرصه دفاعی وسیع و گسترده ای شد. تجربه اندک در این امر در مدت زمان بسیار کوتاهی توانستند در دفاع مقدس بدرخشند و غیرممکن ها را با استفاده از همان الگوی حکومت اسلامی و اعتقادات دینی بر اساس اینکه ما بر اساس اعتقادات دینی وارد هر عرصه ای شدیم، ممکن ساختند.

سردار پورشمسی همچنین به آمار شهدای پاسدار در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد موجود، آمار شهدای پاسدار در نهاد مقدس سپاه برابر با حراست مقدس است. به شهادت رسید و نیروهای جدید جایگزین شدند و این شجره طیبه و این نهاد مقدس به رهبری ائمه اطهار انقلاب اسلامی و مبانی دین و تقوا و تقوای هر یک از عوامل شاغل در این مجموعه موفق به انجام کارهای متعددی شدند. و انجام مأموریت های غیر ممکن در سراسر ایران، اسلامی و حتی خارج از کشور.

وی با بیان اینکه لباس سپاه، لباس شهدای ما و گرانقدر و مقدس است، افزود: ما در عرصه خدمت به مردم متدین و متدین یزد هستیم.

سردار پهمسی ادامه داد: سپاه الغدیر برای حفظ جان و مال و ناموس مردم این دیار در نقاط مختلف استان آماده انجام هر ماموریتی است و سینه خود را برای مقابله با حوادث آماده کرده و آماده فداکاری است. زندگی آنها برای حفظ ارزش ها فدای انقلاب اسلامی و مردم ولایتمدار ایران اسلامی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: در این نهاد ارزشمند که با خون شهدا و با ایثار و فداکاری صاحبان و بانیان این نهاد مقدس ایجاد شده است، به رسالت الهی محول شده بر این نهاد عمل کرده و به پیش برویم. جاده بهتر از قبل است

باید بگویم؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در 11 اردیبهشت 1358 به دستور حضرت امام خمینی (ره) تأسیس شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید