آبرسانی به 58 روستای محروم اردوی جهادی سپاه الغدیر یزد


ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879284

این را پیمانکار پروژه های آبرسانی روستایی استان یزد اعلام کرد

موسوی پیمانکار پروژه های آبرسانی روستایی یزد گفت: در راستای محرومیت زدایی و کاهش تنش آبی، قرارگاه سازندگی سپاه الغدیر استان آبرسانی به 58 روستای فقیرنشین را در دستور کار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جلیل موسوی در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای فقیرنشین استان یزد، اظهار داشت: قرارگاه عمرانی و محرومیت زدایی سپاه الغدیر برای خدمت رسانی به مناطق فقیرنشین و کاهش تنش آبی، آبرسانی به 58 روستای دارای جمعیت را تامین کرد. از 45000 نفر در دستور کار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این روستاها در 5 شهرستان استان خاتم، ابرکوه، اردکان، مهریز و یزد واقع شده اند، گفت: شروع شده و مهلت آن 30 ماه است.

پیمانکار طرح های آبرسانی روستایی استان یزد گفت: این پروژه با مخازن ذخیره سازی با ظرفیت ذخیره سازی 7 هزار و 500 متر مکعب و 134 کیلومتر آبرسانی در قالب 6 مجتمع آبرسانی در حال اجراست و عملیات اجرایی 3 مجتمع آغاز شده است. یکی از آنها روستای شهریاری شهرستان خاتم است و به زودی به آب آشامیدنی پایدار متصل می شود.

وی با بیان اینکه آبرسانی بیش از 300 روستا در استان یزد به وسیله مخزن انجام می شود، تصریح کرد: استاندار یزد طی نامه ای به برنامه محرومیت زدایی درخواست اضافه کرد 381 روستا که از این تعداد 266 روستا در شهرستان های تفت و مهریز و مهریز هستند. 115 روستا متعلق به کل استان است.

موسوی با بیان اینکه آبرسانی روستاهای فقیرنشین در بلندمدت و پایداری آب روستاها انجام می شود، افزود: این عملیات آبرسانی طولانی مدت بدون نگرانی از بابت آبرسانی در این روستاها و با تامین آب آن ها انجام می شود. کلیه مصالح مورد نیاز با توجه به مشخصات نقشه های فنی روستاها و ساخت و اجرای آنها به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و تلاش سایر مسئولین در اسرع وقت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید