سپهر حیدری بعد از بازی با استقلال سیم پایانی را عنوان کرد: آیا ممکن است 4 اشتباه داشته باشیم؟

سپهر حیدری بعد از بازی با استقلال سیم پایانی را عنوان کرد: آیا ممکن است 4 اشتباه داشته باشیم؟

سپهر حیدری مدافع و کاپیتان سابق پرسپولیس مدعی است پیروزی آبی ها در جدال با هواداران نیازمند بررسی بیشتر کمیته اخلاق فدراسیون و البته فیفا است. استقلال در شرایطی موفق شد هوادار را با 6 گل شکست دهد که نیمه اول بازی با تساوی بدون گل همراه بود. حیدری با استناد به تمایلات رنگی آرام همی و اقدامات دفاعی جنجالی او در دوران مربیگری اش، استدلال کرد که این نتیجه بر اساس قدرت استقلال نبوده است.

بعد از برد 6 گل استقلال مقابل هوادار به شدت مورد انتقاد شدید.

فنجان آنقدر ارزش ندارد که بخواهی همه چیز را زیر پا بگذاری و برایش هر کاری انجام دهی. پرسپولیس هرگز پای تیمی را رها نکرد و از تیمی غافل نشد و روی پای خود ایستاد و به شایستگی قهرمان شد. اینطور نیست که با تحمیل به داور و اتفاقات مشابه به دنبال امتیاز باشد. بیشتر لیگ را مربیان استقلال تشکیل می دهند و نتایج را مقابل استقلال ببینید. من نمی خواهم به تیم یا کسی تهمت بزنم، اما برخی چیزها واقعاً آشکار است.

اما شکل گیری این نتایج در فوتبال غیرقابل تصور نیست که حالا بخواهیم چنین ادعاهایی داشته باشیم.

نیمه اول بدون گل بود و سپس اشتباهاتی در زمین رخ داد که در فوتبال داخلی رخ نمی دهد. یا حداقل اگر در فوتبال محلی این اتفاق می افتاد، آن بازیکن از بازی خارج می شد و خیلی سریع جایگزین می شد. آیا ممکن است یک مربی چهار اشتباه تاثیرگذار بازیکن خود را ببیند و اصلا واکنشی نشان ندهد؟ ایشان (ساکت الهامی) مربی ای نیست که با توجه به تفکرات مربیگری اش این همه فرصت به یک تیم بدهد و همه او را با تدابیر دفاعی اش بشناسند. یا بگذریم استقلالی ها نمایش تهاجمی داشتند و او را غافلگیر کردند، در این فصل چند مثال می زنم که بازیکن تیمشان خیلی زود با کمتر از این اشتباه تعویض شد و مورد انتقاد مربی اش قرار گرفت. نمونه آن بازی با مس کرمان است. ببینید چقدر زود بازیکن را با اولین خطا که حتی موثر نبود عوض کرد. چند بازی دیگر هم اما چرا در این دیدار در حوزه فنی آرام بود در حالی که همه چیز کاملا مشخص بود.

می گویید این باخت برای مربی حریف مهم نبود؟

گفتند من از یک بچه مستقل هستم. من هرگز تهمت نمی زنم و گیم پلی این را می گوید. تفاوت رفتاری با بازی های قبلی که از او در هر تیمی دیده ایم خود گویای آن است. آیا می توان چنین موضعی را به حریف داد و واکنشی نداشت؟ من مدافع بودم و حق هم داشتم. چطور یک بازیکن می تواند در چهار زمین اینطور بایستد و واکنشی نشان ندهد؟ هواداران استقلال هم با دیدن این صحنه ها قطعا خندیدند. امیدوارم در دربی عادلانه باشد. از مسئولان پرسپولیس می خواهم از امروز به فکر همه جوانب و به خصوص داوری این دیدار باشند.

آیا می گویید هواداران در این مسابقه کم کاری کردند؟

نه، گفتم مقصر نیستم. اکثر هواداران تمام تلاش خود را کردند. آقای مسعود شجاعی همبازی من بود و او و بسیاری دیگر از بازیکنان تیم هواداران سعی کردند فوتبال بازی کنند و عملکرد خوبی داشتند. اما این هوادار بنده خدا شماره 21 (مهدی عبدی) با بازی اش مشکل دارد. آیا من شبیه یک طرفدار هستم؟ آیا من یک بدبین هستم؟ فیلم بازی و صحنه گل را 10 هزار بار تماشا کنید. مگر می شود به دوره های آموزشی نروید و به عنوان مدافع بایستید و تماشا کنید؟ آیا می توانید سایه بیندازید؟ رفتار او در این بازی اصلا شبیه فوتبال نبود و اگر فکر می کنید اشتباه می کنم، فیلم بازی را با یک کارشناس مستقل تماشا کنید و نظر او را در مورد چهار گل بازی و عملکردی که داشت بپرسید. حالا یک اشتباه، دو تا سه، آیا ممکن است چهار اشتباه داشته باشید و مربی شما ساکت و متفکر باشد و توجه نداشته باشد؟

اما این بحث ها شما را در قالب هواداری قرار می دهد و اینکه سعی می کنید به حریف خود فشار بیاورید. چرا باید بحث را اینقدر پر رنگ دید؟

آقا بحث رنگ کجاست؟ همانطور که در جمله قبلم گفتم بروید و صحنه های اشتباه وکیل مدافع را با کارشناس مستقل ببینید و نظر او را جویا شوید. این آقا (ساکت الهامی) که ادعا می کند با چهار پیرزن می تواند نتیجه بگیرد و یک اشتباه بازیکنانش را از دست نمی دهد، چرا در این صحنه ها از یک مربی بی تجربه و تازه کار که فقط بازی را تماشا می کند بدتر است؟

اما ورود شما به داستان باعث شد که فکر کنند شما به دنبال محبوبیت و جایگاه در بین طرفداران هستید.

خدا رحمت کند مهرداد میناوند را که صدای هواداران بود. من به دنبال محبوبیت نیستم و وقتی خدا به من رحم کرد با افتخار پیراهن این تیم را می پوشم. لطف خدا بود که در دوران حضورم در پرسپولیس توانستم در ایجاد خاطره برای میلیون ها هوادار این تیم نقش داشته باشم. اما من فکر می کنم این لحظه تاریخی بر بسیاری از افرادی که چنین فکر می کنند نیز فشار وارد کرد. این هدف و این موفقیت در مسیر درستی قرار گرفت و مثل خیلی های دیگر به دنبال محبوبیت از راه نادرست نبودیم و نخواهیم بود. با پول و فضای مجازی نمی توان به محبوبیتی دست یافت. من نیازی به آن چیزها ندارم و خوشحالی هواداران پرسپولیس بهترین چیز برای من است و برای آنها در دربی پیش رو آرزوی موفقیت دارم.

شرایط خط دفاعی پرسپولیس را با توجه به مهاجمان استقلالی و به خصوص کایدی و محبی چگونه ارزیابی می کنید؟

از این تعداد 21 نفر جزو پرسپولیس نیستند. اما باید صادقانه بگویم که استقلال تیم باکیفیتی است و بازیکنان خوبی دارد. آنها تیم بزرگ و قابل احترامی هستند اما مدافعان پرسپولیس از نظر

تجربه و کیفیت آنها بالاتر از مهاجمان حریف است و می توانند شرایط خوبی را در این دیدار در راه نتیجه تیمی دنبال کنند و فکر می کنم دربی با دو گل به سود پرسپولیس به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید