سکوت این پرسپولیس بالاخره شکست

سکوت این پرسپولیس بالاخره شکست

حمید مطهری در گفت وگویی درباره سابقه مربیگری خود گفت: حدود 19 سال است که مربیگری می کنم، در این سال ها سرمربی تیم امید پرسپولیس و سال گذشته سرمربی نساجی بودم. بقیه را به عنوان مربی کار کردم. صحبت از عملکردم درست نیست، اما تا امروز هر جا بوده ام، کارم را خیلی مجدانه و بدون محدودیت انجام داده ام.

وی افزود: سه ماه است که از نساجی جدا شده ام. اما من در مورد حاشیه هایی که هیچ جا اتفاق افتاده صحبت نکرده ام، زیرا فکر می کنم وقتی جایی بیرون می روم نباید به عنوان یک حرفه ای در مورد آن صحبت کنم. اما حدادیان مالک باشگاه نساجی مردی با شخصیت، توانا و کاردان است و یکی از دلایلی که در این مدت حرف نزدم حدادیان است. اما می دانید که برخی افراد به نساجی دلبسته بودند که شرایط کار را برای من بسیار سخت کرده بود.

نساجی سرمربی سابق این تیم ادامه داد: تمام آن حواشی را در دلم نگه داشتم. این افراد در باشگاه بودند. اما از آنجایی که سر سفره پدر و مادرم بزرگ شده ام و نان و نمک را همیشه مقدس نگه داشته ام، عادت ندارم نمکدان نمک بخورم، اما این خفاش ها به من و حدادیان خیلی خیانت کرده اند. حالا این افراد در نساجی جایی ندارند چون خدایش بالاست. در نیم فصل اول کار را انجام دادیم و به رده پنجم جدول صعود کردیم که در صنعت نساجی بی سابقه بود.

وی افزود: با شروع نیم فصل دوم حتی باشگاه با پیشرفت کارمان قرارداد را برای فصل بعد تمدید کرد. اما جاهایی هستند که نمی توانید کاری انجام دهید. الان شکایتی ندارم چون معتقدم گله آدم ها را کوچک می کند. من فقط همیشه در کارم خدا را در نظر داشتم و خودش ثابت کرد افرادی که به تیم نساجی خیانت کردند الان در این تیم جایی ندارند.

مطهری درباره مسابقات کفا گفت: من و امیر گلنوی پذیرای نقد هستیم و منتظر نقد سازنده هستیم چون معتقدیم باعث پیشرفت ما می شود اما برخی از دوستان که نظرشان را گفته اند و ما به آنها احترام می گذاریم نمی دانند. برخی از شرایط یا واقعاً آگاه هستند و نمی خواهند بگویند، ما واقعاً شانس کمی برای هماهنگی یا هماهنگی تیم ملی داریم. مسابقات کفا دستاورد بسیار خوبی برای ایران بود. لیگ ما تعطیل بود و بازیکنان باید هماهنگ می شدند و کادر فنی باید ملی پوشان را بهتر و دقیق تر می شناختند.

وی ادامه داد: شما در باشگاه وقت دارید. اما برای ایجاد هماهنگی در تیم ملی، امکانات شما بسیار محدود است. شما باید انتخاب های درستی داشته باشید و روی موارد مهمی که تیم نیاز دارد کار کنید. شما می توانید این کار را همزمان انجام دهید. یکی از دستاوردهای ما هماهنگی بهتر و قدردانی کادر فنی به بازیکنان بود. از دیگر دستاوردهای مهم کفا می توانم به بازی مقابل ازبکستان اشاره کنم. حریف در این مسابقه واقعا برای قهرمانی در مسابقات می جنگد و تیم قابل احترامی است. ایران در این فضای وحشتناک قهرمان شد. دیدم جاهایی قهرمانی تیم ما را مسخره کردند و شادی ملپوشان را نقد کردند. این خوشحالی می تواند تمرین قهرمانی برای جام ملت های آسیا باشد.

مربی تیم ملی فوتبال گفت: در این فصل باید به نسل و تیم فعلی خود القا کنیم که مسابقات کافا می تواند تمرینی در یک پازل کوچکتر برای قهرمانی در جام ملت ها باشد و این تیم به قهرمانی عادت کند تا بتواند مردم را بسازد. خوشحال. آیا ما از بازی با برزیل، فرانسه، آلمان و دیگر تیم های بزرگ دنیا متنفر نیستیم؟ امیر گالنووی در این رابطه نامه ای نوشت. اما ما محدودیت هایی داریم که شما از آن آگاه هستید. قلعه نویی فوتبال فوروارد و هجومی را خیلی دوست دارد. این در ذات مربی اوست و از فوتبال دفاعی متنفر است. در بازی با کنیا و روسیه در کنار تیم ملی نبودم. اما با توجه به آماری که از سه دیدار تورنمنت کافا دریافت کردیم، می بینید که 60 درصد مالکیت توپ را در اختیار داریم و تعداد پاس های تیم ملی نسبت به دوره های قبل و 5 مسابقه افزایش یافته است. دوره دوم سرمربیگری کی روش و در هر بازی انتظارات گلزنی ما دو بود.

وی افزود: ساختار بازی ما این بود که از خط حریف عبور کنیم تا بتوانیم به فوتبال کلاسیک ادامه دهیم. اگر به حمله ما نگاه کنید 103 است. این برای شکستن خط سوم تیم مقابل است و می بینید که ایران دوست دارد جلو بازی کند. همه مربیان تیم ملی برای چنین شرایطی زحمت کشیده اند. مربیانی مثل کارلوس کی روش تاثیر خودشان را دارند و فقط می خواستند آماری را ارائه کنند تا مردم بدانند که ما آمار فعلی را با 5 بازی تیم ملی در دوره کی روش در جام ملت های قبلی که قبل از بازی با ژاپن برگزار شد مقایسه کردیم. آن بازی سخت را برد یکی از انتقاداتی که به کادر فنی وارد می شود، تعداد زیاد اعضای این کادر است. حالا ترکیب چند تیم را ببینید، حالا 6 مرد روی نیمکت منچسترسیتی در کنار گواردیولا می بینید. اما کادر فنی او 20 است این چیزها در فوتبال عادی است. این اتفاق در کارگاه فنی قبلی تیم ملی رخ داد. نمی گویم در کادر فنی تیم ملی ضعیف ترین هستم. اما همه بچه های ما توانایی دارند. تیموریان بیش از 100 بازی ملی دارد و سابقه بازی در لیگ برتر انگلیس را نیز در کارنامه دارد. او رابطه خوبی با بازیکنان دارد. رحمان رضایی بازیکن ملی پوشی بود که در لیگ ایتالیا بازی کرد. سعید الهوی مربی خوب، باسواد و با دانشی است، علی اصغر قربان علیپور در تیم ما یکی از بهترین ها در حرفه خود است و امیر کلانوی در راس کار او قرار دارد که عناوین زیادی در لیگ برتر ما کسب کرده است. سالها.

مطهری تاکید کرد: گالنووی مربی باتجربه، با شخصیت و مدیریت بالا است. او می خواهد همان طور که مربیان قبلی فکر می کردند ساختار تیم ملی را تغییر دهد و فوتبال رو به جلو و تهاجمی بازی کند. احساس می کنم هنوز مربیان دیگر می توانند بیایند و به تیم ملی کمک کنند چون تیم ما به آن نیاز دارد. ما واقعاً کار بزرگ و سختی داریم. شاید زمانی که کادر فنی از بازیکنان لیگ برتری بیشتری برای شناخت بازیکنان استفاده می کرد، آمار ارائه شده پذیرفته می شد زیرا افرادی مانند مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، احسان حیصفی و حتی امید نورافکن سال ها در تیم ملی بازی کرده اند. قطعا کارکنان فنی در مورد آنها اطلاعات کافی دارند. به همین دلیل به خصوص در دیدار مقابل افغانستان و قرقیزستان، فرصت بهتری برای ایران بود تا با تیمی که بیشترین بازیکنان آن لیگ برتری هستند، بازی کند.

و افزود: در دایره ملی پوشان هرکس پرونده شخصی دارد. در مورد مینی کمپی که برگزار کردیم، دوستان زیادی آمدند و هر چه خواستند گفتند. این مینی کمپ به این دلیل برگزار شد که خود کلانوی سال ها در لیگ برتر حضور داشت و ما را موظف می کرد که تمام بازی های لیگ را تماشا کنیم و به ورزشگاه برویم. نگاه ما به لیگ برتر واقعاً بسیار تنگ نظرانه است، ما این بازیکنان را به مینی کمپ آوردیم و همه آنها را تماشا کردیم و از آنها محافظت کردیم. این بازیکنان کاملا زیر نظر ما کار می کنند و اینطور نیست که بازیکنان این مینی کمپ به تیم ملی اضافه نشوند. با توجه به گزینه های محدودی که داریم، باید تیم را هماهنگ کنیم تا به هارمونی خوبی برسیم. از همین مینی کمپ بازیکنانی مثل شهاب زاهدی، علیرضا علیزاده، امیرحسین حسین زاده و خیلی های دیگر به لیست تیم ملی اضافه شدند. تیم ملی واقعا بهترین مکان است و باید قدم به قدم و با کمی شیب این کار را انجام دهیم.

مربی تیم ملی فوتبال گفت: علاوه بر خط دفاعی، ساخت باکس و در مرکز زمین نیز انجام شده است. با توجه به سه بازی که مقابل افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان داشتیم، برنامه تمرینی ما به خصوص با توجه به حریفان در مرحله گروهی تمرین تسلط بر ساختار تیم در عقب و قرار دادن دروازه حریف بود. ما همچنین عناصر مختلفی را در سیستم های خود آزمایش کردیم. برای استفاده بعدی، با توجه به اینکه قلعه نویی برای بازی با حریف بزرگتر نوشته و طبق رده بندی فیفا دو برد و صعود در رده بندی نیست، دوست دارد بازی سختی داشته باشد. ما معتقدیم بازی با تیم های بزرگ می تواند باعث پیشرفت تیم ملی شود، بنابراین نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده و روی آنها کار می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید