سکوت مبهم مجلس درباره طرح دفاعی آیا افراط گرایان تاکتیک های رهبری را می پذیرند؟

سکوت مبهم مجلس درباره طرح دفاعی  آیا افراط گرایان تاکتیک های رهبری را می پذیرند؟

روز جدید علیرضا بیگی درباره نظر دولت و هیئت رئیسه مجلس درباره طرح حفاظتی گفت:

مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر خود وضعیت کشور در حوزه سخت افزاری جنگ نرم و فضای مجازی را نسبتاً خوب توصیف کردند و البته بر ضرورت بهبود و تلاش رئیس جمهور و همکارانشان تاکید کردند.

در پی بیانات رهبری سخنان و احادیثی مبنی بر احتمال لغو طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی از دستور کار مجلس خارج شد.

در همین حال احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی و سپردن کار ساماندهی آن به دولت قرن جدید گفت: اگر مجلس بخواهد در مسائل مختلف ورود پیدا کند. باید از طریق این گروه از کارشناسان و لوایح دولتی درگیر شود. زیرا جامع تر خواهد بود.
دولت لایحه فضای مجازی را تصویب خواهد کرد

وی در پاسخ به این سوال که آیا این لایحه در مجلس رد می شود و دولت می تواند در این باره لایحه ای تصویب کند، گفت: بهترین کاری که می توان کرد این است که دولت لایحه ای را تصویب کند. در طرح حفاظتی ایجاد بسترهای داخلی و در نظر گرفتن منابع مالی برای دولت پیش بینی شده است. القاعده بر اساس اصل 75 قانون اساسی، نمایندگان مجلس نمی توانند پیشنهادهایی را ارائه کنند که بار مالی بر دوش دولت داشته باشد. بنابراین طرح حفاظتی خلاف قانون اساسی و مورد اعتراض است. به همین دلیل بهتر است دولت در این باره لایحه ای تصویب کند.

طرح حفاظت خلاف قانون اساسی است

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا حامیان طرح دفاعی لایحه دولت را تصویب خواهند کرد، گفت: لایحه ای ارائه شده و طبق اصل 85 قانون اساسی به کمیسیون ویژه ارجاع شده است. این در حالی است که بیش از یک ثانیه نمایندگان مجلس نیز در نامه ای به رئیس مجلس از آنها خواستند تا طرح ایمن سازی حیاط را بررسی و مشکلات آن را برطرف کنند. این هیئت مصوبات کمیسیون ویژه را تایید نکرده است و این طرح مغایرت های قابل توجهی با اساسنامه و مواضع بالادستی دارد.

وی گفت: طرح دفاع باید مسیر خودش را در کمیسیون‌ها و کمیته‌های فرعی تخصصی طی کند، سپس نظر دولت را در مورد آن و به طور جامع‌تر گرفته شود تا حقوق ملت و اصل سوم قانون اساسی تضییع نشود. مراحل تایید را طی کنید. تا زمانی که این ایرادات برطرف نشود، نمی تواند شرایط کشور را برآورده کند.

هیئت مدیره در مورد طرح دفاع اظهار نظری نکرد

علیرضا بیگی درباره نظر دولت و هیئت رئیسه مجلس درباره طرح حراست گفت: وزیر ارتباطات اعلام کرد طرح حراست مشکلات بزرگی دارد، منتظر پاسخ هیئت رئیسه به درخواست نمایندگان برای بررسی صیانت از مردم هستیم. طرح.

سخنگوی مردم تبریز در پاسخ به این سوال که آیا هیات رئیسه هنوز درباره طرح دفاعی اظهار نظر نکرده است، گفت: خیر. درخواست نمایندگان برای بررسی عمومی این طرح هنوز بررسی نشده است.

وی در خصوص پیش بینی های خود درباره سرنوشت طرح پدافند گفت: با توجه به تجربه چندین ساله انقلاب اسلامی هیچ گاه موفقیتی در مقابله با فناوری حاصل نشده است و این طرح نیز به سرنوشت طرح های قبلی دچار خواهد شد.

فضای مجازی هرگز تهدید نیست

علیرضا بیگی درباره نحوه ورود دولت به طرح دفاعی گفت: فضای مجازی مانند اکسیژن است. مردم برای نفس کشیدن نیاز به اکسیژن دارند، مردم نیاز دارند که صدایشان شنیده شود. اگر از آنها اکسیژن بگیریم، صدای مردم شنیده نمی شود. این بدان معنی است که امواج صوتی هوا را برای رسیدن به گوش دیگران همراهی نمی کند.

وی گفت: همانطور که انسان نمی تواند اکسیژن را بگیرد، فضای مجازی نیز توسط انسان نمی تواند گرفته شود. در واقع باید دید تهدیدمحور از این فضا حذف شود. فضای مجازی هرگز تهدید نیست. بخش عمده ای از رصد اجتماعی دستگاه ها و افراد از طریق فضای مجازی انجام می شود. ممکن است مشکلاتی در فضای مجازی وجود داشته باشد. اما مثل این است که کودکی از روی ناآگاهی میخ را به پریز برق زده است.

علیرضا بیگی تاکید کرد: به همین دلیل است که می گوییم برای جلوگیری از برق گرفتگی کودکان در تاریکی زندگی می کنیم و برق را قطع می کنیم. این به هیچ وجه منطقی نیست. اگر بخواهیم ناظران فضای مجازی را شناسایی کنیم، نباید آنقدر بزرگ باشد که اصل موضوع را زیر سوال ببرد. بلکه باید محیط مفیدی را برای استفاده مردم از فضای مجازی فراهم کند. فضای مجازی همچنین با بسیاری از شرکت های کشور ارتباط مستقیم دارد که عملا هرگونه محدودیتی را در فضای مجازی به خطر می اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید