سیاست تولید مثل گوشت نذری بود/ سابقه فشار برای استخدام کارگر در کارخانه قند یاسوج چیست؟


ساعت: 13:14
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1838045

در این نشست تسهیل و رفع موانع تولید توسط کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برنامه های تولیدی در دولت های گذشته انتقاد کرد و گفت: سیاست های تولید در گذشته مانند گوشت نذری بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ صبح امروز جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی برگزار شد. دستگاهی به ریاست معاون بخشدار

فرامرزی در این نشست گفت: در سال 1400 35 کمیسیون تخصصی با حضور بانک های موجود برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی تشکیل شد. تصمیمات در حال اجراست.

معاون وزیر صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات کارخانه قند یاسوج اشاره کرد و گفت: کارخانه قند یاسوج به شرکت گاز بدهکار بوده و در سال 95 اقدام به تصرف دارایی و مشکلات مالیاتی کارخانه کردند. سال «پیش از این، حساب این شرکت به دلیل بیمه کارگران مسدود شده بود.

مک بول یکی از اعضای هیئت مدیره کارخانه قند یاسوج گفت: همه اعضای هیئت مدیره اطلاعات کافی در مورد مشکلات دارند. در این راستا، علاوه بر بدهی به شرکت گاز، تغییر مالکیت برای مالکان جدید تازگی دارد.»

وی با بیان اینکه کارخانه 51 درصد از سهام بانک تجارت را برای اشتغال زایی خریداری کرده است و احیا و احیای آن بر عهده کارخانه است، گفت: خوب تا به امروز حدود 8 میلیارد تن است.

وی به مشکلات کارکنان این شرکت اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می کنیم هیچ یک از دارایی های شرکت از دست نرود و در صدد تسویه بدهی هستیم. در این راستا شرکت گاز باید به فکر پرداخت بدهی و تاخیر آن باشد.»

حسینی سخنگوی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این شرکت از سال 94 بر بدهی ها نظارت داشت و فرصت های زیادی به آنها داد اما توجهی نکرد. بازداشت کتبی برای کارخانه قند یاسوج، ملکی در مادوان، در این خصوص صورت گرفت اما این پرونده در قوه مجریه مسکوت ماند.

معاون اقتصادی در پاسخ به این سخنان گفت: خط قرمز قاعده تولید است و سال گذشته سیاست هایی اجرا شد اما مانند گوشت قربانی مسیرهای مختلفی را طی کرد.

عسگری با بیان اینکه واحدهای تولیدی بدهکار باید شناسایی و برای ادامه روند تولید خود شارژ شوند، گفت: سیاست پایداری واحدهای اقتصادی را دنبال می کنیم. در این راستا کارخانه قند برای داشتن شرایط فعلی مشکلات و حواشی مختلفی داشت.بنابراین در یک فرآیند تعاملی باید نگاه ها به گونه ای باشد که کل کارخانه قند آسیب نبیند.

عسگری گفت: بدهی از طریق راه اندازی و بهره برداری از این کارخانه و کسب درآمد از این کارخانه قابل بازپرداخت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان در این نشست به بدهی های شرکت از کارخانه قند اشاره کرد و گفت: بدهی ها را در نظر بگیرید.

نماینده کارخانه قند یاسوج گفت: این کارخانه در سال 96 تعطیل شد و انواع مالیات بر ارزش افزوده و مالیات دستمزد افتتاح شد و در شرایطی که این کارخانه فعالیت نکرد مشکلات ما شد.

«چهار بند موضوع از جمله کارگران قبلی با نامه شکایت کرده و سریع به دادگاه مراجعه می کنند و اجازه دفاع از خودمان را نمی دهند. کارگران فعلی حدود 17 نفر هستند که اکثر آنها در آستانه بازنشستگی هستند و خواستار شرایطی هستیم که توسط نیروهای استخدامی انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید