سیاست دولت پوشش حداکثری مشمولان یارانه است/ اجازه افزایش قیمت داده نمی شود


ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838495

وزیر اقتصاد در خصوص عدم دریافت یارانه از سوی برخی افراد گفت: سیاست دولت پوشش حداکثری جمعیت مشمول یارانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان هندوزی وزیر اقتصاد در دومین روز از اولین مجمع عمومی حزب نسل جدید گفت: آنها سیاست اصلاح اقتصادی را دنبال نکرده اند. امروز دولت و شخص رئیس جمهور برای تحقق اقتصاد ملی فشار وارد می کنند، اما اجرای برخی از سیاست های اقتصادی که باید پیش از این پیش بینی می شد، امکان پذیر نیست، هرچند دولت سعی کرده تنها زیرساخت های خوبی را فراهم کند.

وی گفت: من قبلاً گفته ام که زمینه این امر به تازگی فراهم شده است. تهیه کنید و ما مشکلی در تامین نداریم، شما هم مصرف عادی خود را انجام دهید.

وی افزود: پس از جنگ اوکراین در بسیاری از کشورهای اروپایی حداکثر خرید کالا برای مردم تعیین شد، اما چنین سیاست هایی در اقتصاد ما قابل اجرا نیست زیرا زیرساخت های اطلاعاتی اقتصادی وجود ندارد و اجرای سیاست های عدالت به دلیل مشکل است. کمبود زیرساخت

هندوزی افزود: دولت در حال پیگیری وضعیت عناصر یارانه ای این زیرساخت است و موفق شده ایم کل شبکه اطلاعات کارت های بانکی کشور را به هم متصل کنیم. اگر بتوانیم خرید مردم را از پول نقد به کارت های بانکی سوق دهیم، با تماشای جریان بانکی که مردم به آن دسترسی دارند، خیالمان راحت می شود.

هندوزی همچنین در حاشیه اجلاس نسل جدید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره سازوکار دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت مشتقات 4 کالا گفت: و بدون ابلاغ مقررات بازار هیچ گونه افزایش قیمتی مجاز نیست. تولید کنندگان و مصرف کنندگان.

وی در خصوص عدم دریافت یارانه از سوی برخی افراد تصریح کرد: وزارت رفاه و تعاون قطعاً اعلام می کند از طریق چه سامانه ای با عقب مانده ها و یا واجد شرایط تشخیص داده نشده برخورد شود. سیاست دولت تضمین پوشش حداکثری جمعیت شایسته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید