سید جواد هاشمی: علی فروگی مدیر شبکه سه برای مدیریت صداوسیما خوب نیست

سید جواد هاشمی: علی فروگی مدیر شبکه سه برای مدیریت صداوسیما خوب نیست

روز جدید سید جواد هاشمی با بیان اینکه از معاون جدید سیما اطلاعی ندارم، با بیان اینکه از تغییر مدیران چند شبکه تلویزیونی متعجب است اما مدیر شبکه سه در جای خود باقی ماند، گفت: آقای فروگی هم دوست ماست اما من به صراحت می گویم که او «هیچ وقت از مدیریت رادیویی بهره ای نبرده و هنوز هم نمی دانم چطور است».

سید جواد هاشمی بازیگر و کارگردان درباره انتخاب معاون جدید صدا و سیما و به دنبال آن تغییر مدیران شبکه های سیما و جوانان در سازمان صدا و سیما گفت: در مجموع فکر می کنم رادیو باید رها شود. به جوانان».

هاشمی به سه رکن مهمی که باید مورد توجه مدیران تلویزیون باشد اشاره کرد و در تشریح این سه رکن گفت: اول به روز رسانی تلویزیون است. عنصر دوم که مهمتر از عنصر اول است، بازگرداندن مخاطبان جوان به تلویزیون است. اکثر افراد جامعه ما را جوانان تشکیل می دهند اما متاسفانه کمترین بیننده تلویزیون را نیز جوانان تشکیل می دهند. اگر جوانی مسئولیت را بر عهده بگیرد، این مشکل قابل حل است. شاید جوانان به حل این مشکل کمک کنند. عنصر سوم شجاعت است که از دو عنصر اول مهمتر است. شجاعت جوانان می تواند بیشتر باشد. الان متاسفانه سالمندان از هم می ترسند. در واقع، مشکل ممیزی و سانسور در تلویزیون روز به روز بدتر می شود. فیلم هایی که 10 سال پیش پخش شد، الان بازبینی می شود و بعد پخش می شود که خنده دار است. شاید جوانان بتوانند حداقل بخشی از باخت را با شجاعت جبران کنند.»

این بازیگر در پاسخ به پیشنهاد خود به مدیران جدید تلویزیون و معاونت سیما برای بهبود وضعیت تلویزیون چیست؟ او گفت: «آنها باید به روز باشند و آگاه باشند که بینندگان جوان تقریباً آنها را از دست داده اند. اگر بخواهم بدون سانسور صحبت کنم، اولین چیزی که باید بگویم درباره مدیر شبکه سه است. اکثر مدیران تغییر کرده اند و تغییر نکرده اند! شبکه جوان در دست اوست و کمتر جوانان شبکه سه را می بیند، دیدن فوتبال موضوع دیگری است، می توانند از رسانه های دیگر فوتبال تماشا کنند. به جز فوتبال، جوانان چه برنامه ای را در شبکه سه تماشا می کنند؟ آیا مدیر شبکه اصلا از این وضعیت آگاه است؟ من واقعا تعجب کردم! آقای فوروی نیز از دوستان ما است، اما به صراحت می‌توانم بگویم که هیچ‌وقت از مدیریت رادیو بهره‌ای نبرده است و هنوز نمی‌دانم حالش چطور است.»

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم اگر معاون جدید سیما موفق شود باید بدون دغدغه و ترس نگاه خود را به تلویزیون تغییر دهد وگرنه روز به روز بینندگان خود را از دست خواهد داد. رئیس سازمان صدا و سیما به صراحت اعلام کرد که بیننده خود را از دست داده ایم. اگر می خواهند با تغییر مدیران نفس تازه کنند، یعنی می خواستند انجام دهند، اما مدیر شبکه سه را عوض نکردند!

دیدگاهتان را بنویسید