محسن هاشمی: برخی مشکلات و دغدغه های خود را از مدیریت پنهان کردند اما وقتی حقیقت را به پدرم گفتند تاکید کردند که به مدیریت چیزی نگوید.

محسن هاشمی: برخی مشکلات و دغدغه های خود را از مدیریت پنهان کردند اما وقتی حقیقت را به پدرم گفتند تاکید کردند که به مدیریت چیزی نگوید.

روز جدید : محسن هاشمی رفسنجانی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با بیان آسیب های حادثه هسته ای در دوران احمدی نژاد می نویسد: درباره نظام بیان کردند.

اما این افراد در دیدارهای فردی و جمعی خود با رهبری صحبت های متفاوتی داشتند و با شعارها و وعده ها مشکلات و دغدغه های خود را پنهان می کردند و حتی از آیت الله هاشمی رفسنجانی می خواستند که از بیان نظرات خود به رهبری خودداری کند زیرا در غیر این صورت گزارش می داد. .

طبیعی است که رهبر معظم انقلاب مانند هر مرجع انسانی دیگری بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ایشان قرار می گیرد تصمیم گیری می کنند و از مسئولین مربوطه می خواهم جسارت و صراحت بیشتری برای رساندن پیامدهای آن به گوش مسئولین داشته باشند.

محسن هاشمی در ادامه سخنان خود به بزرگ نمایی مسئولان ذیربط در حوزه انرژی هسته ای کشور در سال های 84 و 85 اشاره کرد و نوشت: این بزرگ نمایی پیامدهای منفی برای نظام داشت که معمولاً در کشورهای دیگر دنیا، دولت ها توانایی های هسته ای خود را مخفی می کنند. و گزارش های کمی وجود دارد، اما در ایران پس از سال 1381 و علنی شدن فعالیت های هسته ای کشور، شاهد پدیده معکوس بوده ایم و معمولاً گزارش های رسمی و تبلیغاتی فراتر از توان واقعی کشور در آن زمان بوده است. در دولت سازندگی با حضور دکتر امراللهی با تجربه در حوزه هسته ای در راس سازمان انرژی اتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی که وارد سوالات کارشناسی شده و سعی در بررسی صحت گزارش ها داشتند. پرسش‌های مکرر و ادعاهای اتفاقی پس از آن یکی از کاستی‌های تصمیم‌گیری در پرونده هسته‌ای، ارائه گزارش‌های اغراق‌آمیز بود.

دیدگاهتان را بنویسید