سیره شهید «محمود کاوه» برگرفته از دیدگاه توحیدی است


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898189

استاد ناحیه و دانشگاه تاکید کرد: ساده زیستی، حفظ و نگهداری دقیق بیت المال و مدیریت از مهمترین شاخصه های سیره شهید کاوه است که نشات گرفته از دیدگاه توحیدی است که از امام حسین(ع) آموخته است. عنوان) و مسیر این جاده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام محمدمهدی مندادی شامگاه یکشنبه در مراسم سی و ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای 2 خراسان جنوبی که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1380 در عملیات کربلای 2 در حسینیه جماران برگزار شد. 36 سال پیش در چنین روزهایی، محمود کاوه به شهادت رسید، اما راهش همچون راه مولایش امام حسین علیه السلام ادامه دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه به ویژگی های ممتاز این سردار شهید اشاره کرد و گفت: ساده زیستی، دقت در حفظ بیت المال و مدیریت از مهمترین ویژگی های سیره شهید کاوه بود که نشات گرفته از توحیدی است و اگر ما هم نگاه توحیدی داریم امام حسین علیه السلام و کربلا به ما یاد دادند که می توانیم مثل شهدا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نگاه توحیدی انسان را می سازد، افزود: شهید محمود کاوه راز نگاه توحیدی را از امام حسین(ع) آموخت و هرکس که نگاه توحیدی داشته باشد می تواند در این راه قدم بردارد.

حجت الاسلام مندادی با بیان اینکه اگر نگاه توحیدی در جامعه حاکم شود نجات پیدا می کنیم، یادآور شد: شهید کاوه به دلیل داشتن نگاه توحیدی با همه سختی ها از نماز شب غافل نشد و این نگاه او را به دلیل ندیدن نامناسب کرد. سختی ها را در سختی ها می بیند، اما پاداش را می بیند.

این کارشناس مذهبی ترس دشمن از رشادت های شهید کاوه را که برای او زنده یا مرده ثواب تعیین کرده بود، توحیدی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: راه حل مشکلات کشور و جوانان ما آموزش در مکتب امام حسین (ع) است تا از سختی ها فرار نکنیم و سختی های خدمت، ایثار و ایثار را تحمل کنیم و برسیم. آیه «إِنَّ ماءَ الاُسرْ یسرا».

حجت الاسلام مندقدی گفت: اگر بپرسند چرا پای جمهوری اسلامی ایستاده اید و با یمن، غزه و فلسطین چه کار دارید، به آنها بگویید که خداوند در قرآن فرموده است: «شما در گرفتاری هستید. و من از تو می خواهم که در سختی نجات بدهی.»

این استاد دانشگاه در پایان افزود: امروز دشمن بر زخم خانواده شهدا نمک می پاشد اما بر زخم حضرت زینب(س) نیز نمک پاشید. او با دیدن دردهای عزیزان می گوید: نظر قشنگی داریم؛ جز زیبایی چیزی ندیدم.

باید بگویم؛ در این مراسم کتاب «آخرین تماس» سرگذشت شفاهی جانباز 70 درصد حفاظت مقدس حاج گلمرضا قنبری رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید