الگوی حکومت داری در مکتب شهید سلیمانی برگرفته از سیره پیامبر و اهل بیت است.

ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921887

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و رئیس اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: الگوی حکومت داری در مکتب شهید سلیمانی برگرفته از سیره پیامبر و اهل بیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و رئیس اجلاس بین المللی مکتب شهدای سلیمانی در اولین اجلاس بین المللی مکتب سلیمانی که در محل برگزار شد، در پیامی تصویری ادامه داد: الگوی حکمرانی در مدرسه. شهید سلیمانی برگرفته از سیره پیامبر و اهل بیت است.

متن کامل سخنان ولایتی در این جلسه به شرح زیر است:
و كساني را كه در راه خدا كشته شده اند، مرده مپنداريد، بلكه نزد پروردگارشان زنده اند.

اندیشمندان فرهیخته، اساتید محترم و میهمانان ارجمند؛
سلام؛
در ابتدای سخنان خود از حضور ارزشمند جنابعالی در این مراسم که به مناسبت سومین سالگرد شهادت رهبر سرافراز اسلام، ایران و انقلاب حاج قاسم سلیمانی برگزار شد تشکر و قدردانی می نمایم. و یاران شهیدش.
اکنون که سه سال از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و یاران گرانقدرشان از رژیم طاغوتی آمریکا می گذرد، فرصتی فراهم شده است تا برخی از ابعاد و ارکان اصلی آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. مکتب این شهید بزرگوار که در سالهای اخیر الگویی اجتناب ناپذیر برای جهان اسلام بوده است می خواهم اطلاعاتی را خدمت شما عرض کنم.

اندیشمندان و صاحب نظران عزیز

مبنای اصلی اخلاق راهبردی در مکتب سلیمانی برگرفته از اسلام، سیره اهل بیت علیهم السلام، اخلاص، توکل به خدا و اعتقاد راسخ به نصرت الهی بود و در یک کلام، اصل این بود. انقلاب اسلامی ایران. او با تمرکز بر اهداف خود، تمام تلاش خود را صرف مقابله با ظلم و سلطه و دفاع از مظلوم تحت لوای امت واحده اسلامی کرد.
او تلاش خود را تنها برای ترویج اسلام و حمایت از مسلمانان محدود نمی کند، بلکه از کرامت انسانی پیروان سایر ادیان نیز حمایت می کند با این شناخت که: همه مخلوقات بندگان خدا هستند.
شهید سلیمانی در سالهای مقابله با داعش و دیگر انحرافات از راه حق اسلام که شاگرد آمریکا و صهیونیسم در منطقه بودند و از هیچ جنایتی روی گردان نبودند، قد علم کرد و شجاعانه از مردم مظلوم منطقه دفاع کرد.
سردار سلیمانی مهمترین هدف حاکمان را افزایش افراط گرایی و ایجاد تفرقه بین مسلمانان می داند.

دانشمندان عزیز
الگوی حکومت داری در مکتب شهید سلیمانی برگرفته از سیره پیامبر و اهل بیت (ع) بود که در زمان ما توسط امام خمینی (ره) به روز شد و توسط مقام معظم رهبری به کمال رسید.

شهید بزرگ سلیمانی دارای شخصیتی چندوجهی بود، هم اهل میدان بود و هم راهگشای بن بست های دیپلماتیک بود و در عین حال از برقراری ارتباط نزدیک با مردم غافل نبود و به عبارتی تجربیات خود را در زمینه میدان جنگ و در عرصه دیپلماسی به زبانی ساده و این در قالب ذائقه و عواطف مردم به آنان منتقل می‌شد، زیرا توده‌های مردم و ملت‌های مسلمان منطقه به سادگی و آشکارا از او آگاه بودند. اهداف و اقدامات ارزشمندی را در نظر گرفتند و آن را در چارچوب اعتقادات و علایق خود یافتند و با آمادگی کامل به او پیوستند و از او اطاعت کردند.

میهمانان عزیز:
آموزه های دفاعی و امنیتی شهید سلیمانی الهام گرفته از تجربیات ارزشمند او در دفاع مقدس و خلاقیت و نوآوری در موقعیت های نظامی بود که دشمنان را به زانو درآورد و استراتژیست های نظامی را در سراسر جهان شگفت زده کرد.
محور اصلی دکترین‌های دفاعی در مکتب شهید سلیمانی معطوف به مرد بود و نه تجهیزات و نتیجه آن در پیروزی او در همه نبردها و نبردها و جنگ‌های منطقه‌ای مشهود است، به‌طوری که حتی دشمنان او را هم چنین می‌دانند. یکی از نوابغ نظامی تاریخ معاصر.
شهيد سليماني با درك صحيح، معنويت موافق، اخلاق، صداقت، حقيقت و هنر انقلابي بودن در خدمت تهذيب و نهضت مقاومت و مبارزه با استكبار و ظالمان و دفاع از مظلوم تا گفتمان اسلامي حاكم باشد. گفتمان در معادلات منطقه ای و بین المللی
با بسترسازی مدیریت فرهنگی، ادغام عرصه و دیپلماسی و با نگاهی دقیق به رسانه ها، هوشمندانه به دنبال اطلاع رسانی، راهنمایی، تبیین و برجسته سازی الگوهای ارزشمندی چون شهید حاجی است تا زمینه بسیج عمومی را افزایش داده و امید آفرینی کند. و ایجاد نشاط و ایجاد انگیزه، جایگاه و پایبندی به اخلاق در حوزه.
عالیجناب:
حاج قاسم نه تنها قهرمان ایرانیان، بلکه قهرمان همه مسلمانان و همه آزادی خواهان جهان است.
بدون شک نقش او در مخالفت با نقشه های آمریکا و یارانش عاقلانه و بی نظیر است. شکست استراتژی آمریکا برای خاورمیانه بزرگ، تک قطبی شدن، شکست استراتژی قدرت آمریکا و جنگ نیابتی، ملی گرایی افراطی و ظهور قدرت های جدید در چینش و هندسه نظام.
بین الملل برخاسته از بینش بلند و اقدامات همه جانبه این شهید بزرگوار است.
میهمانان عزیز؛
اقدام تروریستی آمریکا با به شهادت رساندن فرماندهان جبهه مقاومت به ویژه شهید سلیمانی که به دعوت رسمی دولت مستقر عراق به این کشور سفر کرده است، نقض آشکار قوانین بین المللی است که آشکار تلقی می شود. جنایت بر اساس اساسنامه دیوان کیفری بین المللی و عاملان آن. در این دادگاه قابل پیگیری است.

این جنایت بین المللی در برهه ای حساس از منطقه رخ داد که سوابق رزمی شهید سلیمانی در برابر داعش و تحرکات تکفیری بر هیچکس پوشیده نیست و به گفته اکثر کارشناسان حقوق بین الملل، شهید سلیمانی و نیروهای تحت امرش عقب رانده و شکست خورده اند. داعش از عراق آمد.
این جرم مغایر با بسیاری از هنجارها و قواعد بین المللی از جمله مواد 1 و 2 منشور سازمان ملل متحد و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه اشخاص تحت حمایت حمایت بین المللی از جمله مأموریت های دیپلماتیک مصوب 1973 است و انتظار می رود پس از 3 سال از آن زمان این حادثه به عنوان کشور میزبان شهید سلیمانی و محل وقوع این جنایت، مقامات قضایی عراق باید از سوی مقامات بین المللی حکم عادلانه ای برای جلاد صادر کنند.
در پایان بار دیگر از همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد بزرگ و همچنین حضور شما دانش پژوهان کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم همیشه در مکتب سردار عزیز پایدار و پایدار باشید. شهید سلیمانی و شاهد پیروزی های روز افزون امت اسلامی باشیم انشاالله محور مقاومت و جهان اسلام خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید