شهید سلیمانی به تمام معنا استاندار تراز و معیار جمهوری اسلامی است / توسل به الگوی حکومت داری حاج قاسم نسخه شفابخش امروز

ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797003

شهید سلیمانی به تمام معنا مدیر تراز و استاندارد جمهوری اسلامی و محصول درجه یک انقلاب است. مدیر کلان کشور باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دوستت دارم; یکی از کلیدواژه ها و توصیه های تکراری در بیانات رهبر معظم انقلاب همواره بحث مدیریت جهادی و انقلابی است تا جایی که می گویند جز با کار انقلابی و جهادی کشور سامان نمی یابد. کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعالان جوان در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دینی، اخلاقی، معنوی و عدالت‌خواهی باید مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرند و از تجربیات و درس‌های گذشته بهره ببرند. باید از نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و اقدامات جهادی استفاده کنند و ایران عزیز را الگوی کامل یک نظام پیشرفته اسلامی قرار دهند.

نمونه عینی چنین سبک و روشی در عصر ما، حاج قاسم سلیمانی است; شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم تدبیر. این فقط شجاعت نبود. بعضی ها شجاعت استفاده از آن را دارند اما عقل ندارند. «بعضی ها عاقلند، اما عاقل نیستند، دل و جگر کار ندارند… هم شجاع بود و هم عاقل.» رهبر انقلاب 27 مهر 1338.

شخصیت شهید سلیمانی را می توان از ابعاد مختلف بررسی کرد و یکی از ابعاد مهم شخصیتی این شهید بزرگوار سبک مدیریت و رهبری اوست. حاکمیت فداکار، کارشناسی و جهادی امروز در کشور و جامعه اسلامی گم شده است و توسل به الگویی عمیق و در دسترس همچون حاج قاسم سلیمانی می تواند نسخه شفابخشی در عرصه های کلان اقتصادی کشور باشد و بن بست هایی را باز کند.

حاج قاسم با این روش موفق شد جمهوری اسلامی را در جبهه مقاومت و مبارزه با مستکبران و یارانشان به پیروزی برساند و اکنون «جنگ اقتصادی» به الگوی حاج قاسم یعنی. دولت «قوی، فعال و خستگی ناپذیر»: «برای شکوفایی اقتصاد کشورمان به چیزی نیاز داریم که هم رزمنده و هم عاقلانه باشد. با تنبلی، بی حالی، بی انگیزگی مشکل اقتصاد کشور حل نمی شود. باید کار جهادی انجام شود، مدیریت های جهادی باید مشکلات اقتصادی کشور را احاطه کنند. رهبر انقلاب ۱۳۹۶/۰۱/۰۱

الگویی که «شجاعت» و «تدبیر» را در هم می آمیزد و به معنای «عقلانیت» مانند محافظه کاری و عقب ماندگی نیست، شهید سلیمانی مظهر خادمی مردمی بود که توانست بهترین روابط را با مردم حفظ کند. حضور بی‌سابقه مردم در تشییع پیکر وی، پیام قدردانی مردم از 40 سال صداقت، صداقت، صمیمیت، رنگ و صفا بود.

اخلاق همان چیزی است که سردار سلیمانی در نهایت در خود پرورانده و نشان می دهد که برای رهبری ابتدا باید فردی با معیارهای اخلاقی بالا بود که امروزه در اکثر مدیران کمتر به چشم می خورد.

b13766cf 5e2f 4f18 948d 8a48b8a9ce94 خبر خاکستری

یکی از مولفه های اصلی مکتب سلیمانی «تکلیف و عمل به آن» است. حاج قاسم هرگز دچار ترس و تردید و دودلی نشد و دیگر برنگشت. از شک نمی لرزید و هیچ وقت احساس پشیمانی نمی کرد! چون تکلیفش مشخص بود. فهمید و بر اساس آن عمل کرد.

به نظر می رسد آنچه بیش از همه در موفقیت این شهید در عرصه نظامی و بین المللی به ویژه در انسجام ملی و منطقه ای تأثیرگذار است «مدیریت» است. او مدبر، شجاع، فداکار و صاحب سبکی است که شهید سرلشکر قاسم سلیمانی یکی از نمونه های شاخص این مدیران بود.

حاج قاسم نه تنها یک نظریه پرداز و فرمانده میدانی تمام عیار در عرصه نبردهای نظامی بود، بلکه در همه جا و در هر زمینه ای از سیاست خارجی گرفته تا تلاش برای ایجاد گشایش های اقتصادی برای حفظ منافع ملی مورد نیاز بود.

شهید سلیمانی زمینه تحرک اقتصادی کشور را در منطقه فراهم کرد

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص نقش شهید سلیمانی در رونق اقتصادی و تبادلات اقتصادی با کشورهای منطقه و فراهم کردن زمینه حضور ایران در بازارهای بین المللی گفت: شهید سلیمانی یک مرد واقعی روی زمین بود و به هیچ وجه شعاری نبود، حاج قاسم سلیمانی. گفت: توجه به فقرا و محرومان. داشت و به میدان خطر رفت و همیشه در مبارزه با فقر و محرومیت پیشگام بود و شهید سلیمانی هم در میدان جنگ و هم در خدمت به مردم و مستضعفان پیشرو بود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با اشاره به عنایات شهید سلیمانی در منطقه گفت: شهید سلیمانی علاوه بر برقراری امنیت در ایران و سایر کشورهای منطقه، اقدامات عمده ای در زمینه تحریم ها انجام داده است. نقش مهمی هم در زمینه صادرات نفت و هم در واردات وجوه بلوکه شده جمهوری اسلامی در سایر کشورها و سایر روابط اقتصادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی زمینه تحرک اقتصادی کشور را فراهم کرده است، افزود: باید از این بستری که او فراهم کرده نهایت استفاده را ببریم. ما می توانیم بازار سوریه را داشته باشیم که متأسفانه در این زمینه کم کاری کرده ایم و تا حدودی غافلیم که نیاز به جبران دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: باید از عرصه و میدانی که شهید سلیمانی و امثال او در بازار بین المللی فراهم کرده اند به خوبی استفاده شود و این نعمت بزرگی است که اگر از او تشکر نکنیم به کفار نعمت می دهیم.

740dba5d ea46 4e58 88bd eb1cb95d6619 خبر خاکستری

شهید سلیمانی به تمام معنا استاندار تراز و استاندارد جمهوری اسلامی و محصول درجه یک انقلاب است. لذا شناخت سبک حکومت داری شهید حاج قاسم سلیمانی برای افراد یا سازمان هایی که می خواهند مسئولیت را بر عهده بگیرند؛ این یک ابزار و ضرورت مهم است. چرا که این گونه مسئولان یک شاخص، یک معیار و مجموعه ای از نظام سنجش و ارزیابی استاندارد هستند.

دستیابی به اهداف روشن نتیجه ایمان به فرصت ها و منابع و استفاده به موقع از آنهاست و روحیه کار و تلاش و عمل موتور محرکه ملت هاست.

شهید سلیمانی نمونه کامل یک مقام مردمی بود

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و هنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب; وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی تمام عیار انقلابی و جهادی امروز پیش همه مسئولان است، گفت: مکتب شهید سلیمانی راهگشای مسئولان و مردم در همه ابعاد است و این مکتب نه برای ایران اسلامی بلکه برای اسلام است. ملت ها و همه ملت های آزاد. «آیا دنیا می تواند از این مکتب به خوبی استفاده کند؟

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی از مردم و با مردم است و برای خدمت به مردم تلاش می کند، افزود: شهید سلیمانی الگوی کامل یک خادم مردم بود که امروز وزرا می توانند از این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس با اشاره به اینکه شهید سلیمانی با حاکمیت خود در میدان نشان داد که مردمی موفق است، گفت: امروز نقش مردم و مردمی بودن بسیار است. مهم است و به او توجه ویژه ای داشته باشید.»

827c64ef 2ea9 4651 ba74 125623837bb6 خبر خاکستری

وی گفت: شهید سلیمانی از بیت المال برای منافع شخصی خود استفاده نکرد و در همه عرصه های خدمت رسانی پیشرو بود و در جبهه دفاع از جهان و جبهه مقاومت و بحران هایی مانند سیل و زلزله قرار گرفت و خود را به خود اختصاص داد. فداکاری ملت و این اخلاق امروز باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

اسفاری ادامه داد: شهید سلیمانی علاوه بر ترس از پاسداری از ارزش های اسلامی و حریم اهل بیت(ع) و خدمت صادقانه مردم در عرصه های مختلف، دغدغه های فرهنگی نیز داشت و نشان داد که نظامیان. زور باید در همه ابعاد فکر کند جامعه اسلامی و امت اسلام باشد.

مدرسه سلیمانی مدرسه ای جامع و ثمره هدفمند، سنجیده، خستگی ناپذیر و سرشار از ایمان و اخلاص حاج قاسم به اهداف عالی و الهی است، اکنون نوبت کارکنان و مدیران هر سه قوه است که به مکتب سلیمانی پایبند باشند. سرمایه ای عظیم برای عبور از معابر صعب العبور.

اعتماد به دشمن و تعلل آن از سوی برخی مسئولان در سالهای اخیر مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده و آسیب های فراوانی به بار آورده و فرصت های بسیاری را سوزانده است و با تکیه بر توان داخلی جبهه جدیدی را برای ملت بگشایید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید