شهید حمدانی دست شهید حاج قاسم سلیمانی/سرلشکر عالی رتبه جمهوری اسلامی از نگاه رسانه های غربی بود.


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889173

رضا میرزایی با بیان اینکه شهید حاج حسین همدانی با تجربه حضور در دفاع مقدس، 100 هزار بسیجی در سوریه را در جبهه مقاومت سازماندهی کرد، گفت: اگر امروز سردار قاسم سلیمانی افتخاری داشت، اسلحه او فرماندهی می کرد. همدانی ها .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; رضا میرزایی محقق و نویسنده دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ما; وی با اشاره به نقش شهید حاج حسین همدانی در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس گفت: وی قبل از انقلاب دوران سربازی خود را در شیراز گذرانده و تکاور بوده و در ابعاد مختلف آموزش اصول نظامی نیز دیده است.


شهید حاج حسین حمدانی راننده اتوبوس بود و پیام امام را به شهرستان ها می برد


وی با بیان اینکه شهید حمدانی قبل از پیروزی انقلاب از مبارزان سرسخت دوران ستم شاهی بود و در مقابل سلطه و استبداد ایستادگی کرد، بیانیه امام (ره) را با اتوبوس به شهرها رساند و به خطر انداخت. زندگی.


محقق و نویسنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه در 57 شهید حمدانی قبل از پیروزی انقلاب نقش اساسی در سازماندهی تظاهرات داشت، افزود: نقش محوری تظاهرات استان را بر عهده داشت. شهید حمدانی کردستان را از وجود ضد انقلابیون آزاد کرد.


وی با بیان اینکه شهید همدانی کارهای مهم و بزرگی در سرکوب ضدانقلاب انجام داده و در بسیاری از عملیات ها نقش رهبری داشته است، گفت: ضد انقلابیون 90 درصد کردستان را اشغال کرد و به روستاهای همدان رسید که همدانی به همراه ما و گروهی از پاسداران کرد مسلمان در طول سال کشته شدند. 59 عملیاتی را آغاز کرد و منطقه دهگلان را از حضور ضد انقلابیون پاکسازی کرد.


میرزایی با توجه به آغاز جنگ تحمیلی در سال 31 شهریور 59گفت: شهید حمدانی در ابتدای جنگ در منطقه سرپل ذهاب حضور یافت و با تصرف آن شهر که از دست دشمن در حال سقوط بود، نیروهای خودی را سازماندهی کرد و اجازه پیشروی به دشمن نداد و یگان های دشمن را منهدم کرد. وارد شد.


شهيد حمداني عمليات نظامي را به خوبي مديريت مي‌كند/تلفات زيادي از دشمن مي‌گيرد


وی با اشاره به عملیاتی در کوه های قراویز که به فرماندهی شهید حمدانی انجام شد، افزود: در این عملیات شهید شهبازی و خادمم به عنوان فرمانده نیروهای عملیاتی حضور داشتند و در واقع شهید حمدانی در این عملیات به خوبی عمل کرد و تلفات سنگینی نیز به اسارت گرفت. دشمن.


این محقق و نویسنده دفاع مقدس با اشاره به عملیاتی در گیلانگرب گفت: سرلشکر بروجردی، رحیم صفوی و صیاد شیرازی خواستار انجام این عملیات توسط ارتش با کمک نیروی هوایی بودند. 5 هزار سرباز برای زمان 8 آنها در محاصره دشمن بودند، اگر آذوقه آنها تمام می شد یا اسیر می شدند یا می مردند و این ژنرال ها از استان همدان کمک خواستند و قرار شد نیروها در تنگه کورک مستقر شوند که بر پشت سر دشمن مسلط بود. ، و دشمن را محاصره کرد و فرار کرد. اینجا شهید حمدانی و خادمش بودند 140 تعدادی از رزمندگان در این تنگه مستقر بودند و عملیاتی را انجام دادیم.


شهید حمدانی در این عملیات تقدیم شد تا رزمندگان از محاصره فرار کنند.


وی ادامه داد: این عملیات در واقع فدای رستگاری است 5 هزاران سرباز محاصره شده بودند، این کار به صورت داوطلبانه و به فرماندهی شهید حمدانی انجام شد و در این عملیات از ناحیه کتف مجروح شد..


با اینکه مجروح بود، مجروح را حمل کرد


میرزایی گفت: علیرغم مجروح شدن خود به مجروح دیگری به نام آقای سوری که از ناحیه پا مجروح شده بود حاضر شد و وی را از محاصره دشمن نجات داد. این تقدیم در نوع خود بی نظیر است.


وی به عملیات فتح المبین اشاره کرد و گفت: در این عملیات 2 هزاران و 400 یک کیلومتر مربع از خاک ایران در شمال خوزستان آزاد شد و اگر توانستیم در این عملیات موفق شویم به خاطر ایثار، ایثار و شناسایی دقیق سردار همدانی بود..


او در شناسایی منطقه و طراحی عملیات حرف اول را زد


این محقق و نویسنده دفاع مقدس در ادامه با اشاره به عملیات بیت المقدس گفت: شهید حمدانی در این عملیات تمامی مقرهای دشمن را وارث محور عملیات شناسایی و اطلاعات را به حسن باقری فرمانده قرارگاه رساند. نصر و اطلاعات دقیق توسط وی شناسایی شد و این موفقیت عملیات بود.


وی با بیان اینکه نقش شهید حمدانی در تصرف خرمشهر نقش کلیدی داشت، گفت: او کار بزرگی انجام داد و اطلاعات دقیقی را در اختیار فرماندهان قرار داد، توان دشمن را ارزیابی کرد و با بررسی توان خود به مقابله با دشمن پرداختیم..


او در تصرف خرمشهر نقش اساسی داشت


میرزایی در ارتباط با عملیات والفجر 5گفت: شهید حمدانی به فنون و تاکتیک ها در جنگ نظامی تبحر کامل داشت و این امر هر عملیاتی را بی اثر می کرد..


شجاعت، قاطعیت و تدبیر او در برخورد با ناآرامی ها 88 او نمونه است


او به شورش سال اشاره کرد 88 گفت زمانی که دشمن و ضد انقلاب در طول سال 88 تمام تهران را به آشوب انداخته بود، شهید حمدانی که فرمانده سپاه محمد رسول الله در تهران بود، با شجاعت، تدبیر، قاطعیت و قدرت ادامه داد و حرفه ای عمل کرد و بدون آسیب رساندن به کسی، همه یاغیان را سرکوب کرد و امنیت پایدار را برقرار کرد. . به تهران بازگشت.


این عالم و نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه شهید حمدانی جدای از حضور فعال در جنگ و دفاع از میهن اسلامی و حتی در جبهه مقاومت، در عرصه های فرهنگی و اجتماعی نیز کارهای خوبی داشته است، گفت: او بود. که رزمندگان اسلام را پایه گذاری کرد و همه هیئت ها در ماه محرم در این هیئت عزاداری می کنند..


مردم از فقر رنج می برند


وی با بیان اینکه سردار حمدانی همواره از فقر و محرومیت مردم و بی بضاعتی برخی از اقشار ضعیف جامعه رنج می برد، تصریح کرد: در همین راستا تصمیم به تاسیس موسسه ای به نام خیریه ثارالله گرفت و با جمع آوری کمک های مردمی از مردم به عنوان خیریه اقدام کرد. به افراد نیازمند کمک خواهد کرد.


میرزایی بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، باغ موزه دفاع مقدس، کانون جوانان بسیج، مجمع جانبازان همدان و حسینیه طرالله در قیطریه تهران را از یادگاران شهدای همدانی عنوان کرد..


سازمان دهی صد هزار بسیجی در سوریه


وی با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که اگر نقش شهید حمدانی نبود داعش در حمله به سوریه باعث سقوط این کشور می شد، افزود: وی تجربه هشت سال دفاع مقدس را در جبهه مقاومت به کار گرفت. با حاکمیت و سازماندهی خوب صد هزار بسیجی سوریه را نجات داد.


شهید حمدانی دست شهید حاج قاسم بود


این پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم که سپهبد قاسم سلیمانی این همه افتخار داشت، سلاح او فرماندهان همدانی بود و اگر سردار سلیمانی موفق شد با همکاری شهید همدانی ها بود..


او یک جانباز بود و هیچ کس نمی دانست


وی با بیان اینکه شهید همدانی از بنیانگذاران ارتش همدان بود، گفت: ایشان گمنام هستند و در دوران دفاع مقدس شاهد این امر بودم. 5 بر در محاصره دشمن افتاد و مجروح شد، جانباز بود و هیچکس نمی دانست، در این محاصره ها سه بار کنارش بودم..


میرزایی با بیان اینکه شهید حمدانی بارها به مرز شهادت رسید و در هیچ عملیاتی شکست نخورد، گفت: سربازان هر بار که او را در کنار خود می دیدند، احساس قدرت می کردند و روحیه تازه ای پیدا می کردند..


او به نیروها نگفت که پیشروی کنند. گفت برو جلو!


وی یادآور شد: هرگز ندیدم که به نیروها بگوید جلو بروید، اما همیشه می گفت برو جلو. و این جمله به این معناست که خودش سکاندار بود، در شناسایی شرکت فعال داشت و اینطور بود تا اینکه فرمانده باید به پشت سر دشمن برود..


این محقق و نویسنده حراست مقدس گفت: شهید حمدانی در واقع پیشوای دل ها بود و اگر در سوریه کشته نمی شد و به مرگ طبیعی از دنیا می رفت، به دلیل جراحات وارده در حریم مقدسه و اینکه بارها بر روی حرم راه می رفت. مرز شهادت، شهید می شد.


او به دیدار جانبازان رفت اما نمی خواست کسی از مجروحیتش مطلع شود


وی افزود: شهید حاج حسین بارها مجروح شد و در بیمارستان بستری شد اما هیچکس از این موضوع خبر نداشت و وقتی از او شنیدیم مطمئن شد که هیچکس خبر ندارد تا به بیمارستان نرود اما از طرف دیگر می دیدم که هر رزمنده ای مجروح شده است.


او از نظر رسانه های غربی ژنرال عالی رتبه جمهوری اسلامی بود


میرزایی با بیان اینکه شهید حاج حسین حمدانی به یک چهره جهانی تبدیل شده است و در زمان شهادت همه رسانه های غربی وی را سردار عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی می نامیدند، تصریح کرد: متاسفانه ابعاد شخصیتی و اخلاقی وی کمتر در حوزه های مختلف گزارش شده است. رسانه های بومی و فقط باید کلی گویی کرد، بگذار همرزمانش پشت جنگ از او حرف بزنند.


وی با تاکید بر اینکه شهید حمدانی فردی مردمی بود و به فقرا کمک می کرد، افزود: او فردی بود که دوست داشت در جایی که متولی ندارد و محروم است بیشتر کار کند..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید