سیستم باور 373 از سطح تهدید در جهان امروز جلوتر است


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908909

فرمانده نیروی پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش گفت: امروز جزو معدود کشورهایی هستیم که توانسته ایم این سامانه قدرتمند بومی را بسازیم. این سیستم از سطح تهدید در جهان جلوتر است و روند ارتقاء آن ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد صبح امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از موشک صیاد 4 بی که در ستاد فرماندهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: سال ها طول می کشد تا دنیا سامانه ای در سطح سطح جهانی توسعه دهد. سیستم Bawar 373 و با آن برد و میزان توانی که باید ساخته شود. اگرچه چند سالی از آغاز مطالعات ساخت این سیستم نمی گذرد.

وی افزود: این سامانه در آزمایشات اولیه دو سال گذشته توانست اهدافی را در شعاع 150 کیلومتری منهدم کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز از پهپادهای تولید داخل به عنوان هدف استفاده می کنیم زیرا این قابلیت در باور 373 وجود دارد که می تواند با هواپیماهای نسل پنجمی که دارای RCS پایین هستند مقابله کند.

وی ادامه داد: در کمتر از 2 سال توانستیم برد این سامانه را به 300 کیلومتر برسانیم و در آزمایش های اخیر توانستیم اهدافی را در فاصله بیش از 300 کیلومتر مورد اصابت قرار دهیم.

امیر سرتیپ صباحی فرد تصریح کرد: امروز جزو معدود کشورهایی هستیم که توانسته ایم این سیستم قدرتمند بومی را بسازیم. این سیستم از سطح تهدید در جهان جلوتر است و روند ارتقاء آن ادامه دارد.

فرمانده پدافند هوایی در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز همه می دانند که فناوری ما در لبه فناوری روز دنیا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید