باور 373 با موفقیت به سمت هدفی در فاصله 300 کیلومتری شلیک کرد

باور 373 با موفقیت به سمت هدفی در فاصله 300 کیلومتری شلیک کرد

وزیر دفاع و نگهداری نیروهای مسلح گفت: سامانه باور 373 ارتقا یافته توانست هدف مورد نظر را در فاصله 305 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی صبح امروز (یکشنبه 24 آبان) در مراسم رونمایی از موشک صیاد 4 بی اظهار کرد: امروز از یکی از دستاوردهای بزرگ و بزرگ دفاعی و ملی رونمایی کردیم. وزارت دفاع وظیفه تامین تسلیحات و تجهیزات لازم نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات و حفاظت از مرزها به ویژه مرزهای هوایی را بر عهده دارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه تحقیقات درباره این سامانه از سال ها قبل آغاز شده است، تصریح کرد: کارشناسان ما در وزارت دفاع و صنایع دفاعی موفق به تولید یکی از سامانه های دوربرد به نام باور 373، اقدامات خود را سازماندهی و ردیابی کردند.

وی ادامه داد: برد حمله سامانه باور 373 در ابتدا 200 کیلومتر بود و با ارتقای این سامانه در آخرین آزمایش انجام شده با تلاش نیروی پدافند هوایی، این سامانه توانست با اهداف ثابت هوایی، موشک های بالستیک مقابله کند. و انواع هواپیماهای جنگنده بمب افکن موفق شد در فاصله 305 کیلومتری هدف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به دیگر قابلیت های سامانه باور 373 اظهار داشت: سامانه مذکور قابلیت درگیری و انهدام 6 هدف را دارد. بسیاری از کشورهای صاحب فناوری در جهان در تلاش برای داشتن چنین سیستمی هستند.

وی در خاتمه تاکید کرد: این دستاورد در حوزه دفاعی قطعا نقش بسزایی در ارتقای توان رزمی نیروهای مسلح خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید