ساخت باور 373 آغاز راه ارتقای قدرت دفاعی ایران بود


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910764

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره افزایش برد سامانه باور 373 به بیش از 300 کیلومتر گفت: این یک سلاح دفاعی است و این بار با ساخت باور 373 و موشک های مربوط به آن آغاز شد تا اینکه اطمینان کامل داریم که می توانیم 100 نفر درصد حفظ آسمان و امنیت کشورمان ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در خصوص افزایش برد سامانه باور 373 به بیش از 300 کیلومتر گفت: این اتفاق بسیار خوبی است که در شرایطی رخ داد که کشور ما در تحریم و محدودیت و جدای از یکی دو کشور مثل این هیچ گزینه ای ندارند.

وی افزود: این دستاورد متخصصان نظامی ما در حالی به دست آمده است که کشورهای دیگر به خواسته خود می رسند و همه به آنها کمک می کنند. اما دانش و تلاش جوانان ما را بر آن داشت تا به توانایی هدف گیری هدفی در فاصله بیش از 300 کیلومتر و در ارتفاع 43 هزار پایی و سطح مقطع کم دست پیدا کنیم.

سرلشکر موسوی گفت: این یک سلاح دفاعی است و این سفر که با ساخت باور 373 و موشک های مربوط به آن آغاز شد تا زمانی ادامه پیدا می کند که اطمینان کامل داشته باشیم که می توانیم آسمان و امنیت کشورمان را 100 درصد حفظ کنیم. خواهد داشت.

وی ادامه داد: آنچه امروز دیدید یکی از برجستگی های جمهوری اسلامی ایران است. جوانانی که توانستند با تکیه بر علم و تجربه و توکل به خدا این کار بزرگ را ادامه دهند. اینها جوانان مشهوری هستند که برای همیشه گمنام خواهند ماند. اما امروز دیدید که این کار بزرگ را انجام دادند.

متخصصان جوان کشورمان در روزهای اخیر با رونمایی از موشک صیاد 4 بی و افزودن آن به سامانه باور 373، توانستند برد آن را به بیش از 300 کیلومتر برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید