سیستم داوری انجمن بین المللی کوراش به طور کامل برقرار است


ساعت: 11:41
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904983

دبیر انجمن کوراش فدراسیون ووشوی ایران گفت: به جرات می توانم بگویم که سیستم داوری انجمن بین المللی کوراش به طور کامل برقرار است. داوران ما طبق سیستم جدید چیده خواهند شد. فرصت های بزرگی برای آنها ایجاد می شود و معتقدم این سیستم به زودی نتایج مثبت خود را خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کوروش خسرویار عضو کمیته داوران فدراسیون جهانی کوراش و عضو هیئت مدیره کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه کوراش در گفت و گو با سایت فدراسیون جهانی کوراش گفت: من ساکن استان خراسان شمالی در ایران هستم. خراسان به معنای واقعی یکی از مراکز ورزشی ایران است. این استان قهرمانان زیادی در کوراش، جودو و انواع ورزش های رزمی تولید کرده است. جودو را حدود 34 سال پیش شروع کردم. قهرمان ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان و قهرمان دانش آموزی شدم. سپس تمرین کوراش را شروع کردم. مدتی به عنوان مربی جودو و کوراش به فعالیت خود ادامه دادم.

وی ادامه داد: در 10 سال مربیگری شاگردان مستعد زیادی تربیت کرده ام و علاوه بر مربیگری، حرفه داوری را نیز دنبال کرده ام. داور بین المللی جودو شدم و در حدود 50 دوره مسابقات قهرمانی قاره ای، مسابقات کشوری و بین المللی جودو شرکت کردم. داوری در کوراش از سال 1380 شروع شد و در مسابقات جام دره پوریا کشورمان شرکت کردم و سپس به عضویت خانواده کوراش درآمدم.

دبیر انجمن کوراش فدراسیون ووشو افزود: اکنون داور 3 ستاره و عضو کمیته داوران انجمن بین المللی کوراش هستم، در کشور ما داوران بر اساس نظام سرزمینی و ملی تربیت می شوند. این بدان معناست که اولاً قضات در استان ها آموزش دیده اند. داورانی که از میان آنها انتخاب می شوند، سپس در سمینارهای داوری ملی در سطح ملی شرکت خواهند کرد. این دوره هر ساله به طور منظم برگزار می شود و گروه مستعدترین داوران تشکیل می شود.

وی در خصوص یکی از مهم ترین خاطرات ورزشی خود خاطرنشان کرد: در سال 2017 مسابقات بین المللی الحکیم آت ترمیزی برای جایزه رئیس جمهور ازبکستان در ترمز ازبکستان برگزار شد. من داور بین اسطوره کوراش عبدالله تنگگریف از ازبکستان و رقیب جوانش از قزاقستان بودم. بیش از ده هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند. همگی عبدالله تنگیف را تشویق کردند. در جریان مسابقه یک امتیاز اعلام کردم. همه بینندگان انتظار داشتند این امتیاز به ورزشکار ازبکستانی داده شود اما من امتیاز را به ورزشکار قزاقستانی دادم. داوران تصمیم من را تایید کردند. با اینکه خودم طرفدار عبدالله بودم، کوراش عبدالله ورزشکار افسانه ای قزاقستانی تنریف را شکست داد. این آخرین مسابقه عبدالله تنگیف بود. او می خواست به عنوان یک برنده در زادگاهش به کار خود پایان دهد. این بحث برای من خیلی سخت بود. داور باید بر اساس اصول انصاف و نجابت هدایت شود.

خسرویار گفت: از حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کوراش جهان خوشحالم. در این کارگاه که در چارچوب مسابقات جهانی برگزار می شود، داوران جدیدی را کشف خواهیم کرد. از آمادگی برای جام جهانی خبر دارم. از برگزارکنندگان، رئیس و دبیر کل انجمن بین المللی کوراش صمیمانه تشکر می کنم.

وی در خاتمه تاکید کرد: به جرات می توانم بگویم که سیستم داوری انجمن بین المللی کوراش به طور کامل برقرار است. داوران ما طبق سیستم جدید چیده خواهند شد. فرصت های بزرگی برای آنها ایجاد می شود و معتقدم این سیستم به زودی نتایج مثبت خود را خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید