سیلی محکم ایران اسد را مجبور به خروج آمریکا از منطقه کرد

ساعت: 18:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۲
کد خبر: 1791895

دبیرکل شورای عالی امنیت ملی گفت: سیلی محکم ایران در قبال اسد، ضمن اثبات حقانیت سیاست منطقه ای ایران برای همگان، زمینه را برای کاهش حضور آمریکا و خروج از منطقه فراهم کرد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دریادار علی شمهانی ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه، با اشاره به وضعیت جهانی و تأثیر آن بر موقعیت استراتژیک منطقه غرب آسیا بر لزوم اتخاذ راهبردهای منجر به همگرایی و هم‌افزایی وی تاکید کرد: به ویژه جمهوری اسلامی ایران می تواند در کنار همسایگان خود باشد.

شمانی در تشریح سیاست‌های جمهوری اسلامی در این شرایط و با توجه به ایجاد دولت جدید، گفت: رفع تنش‌ها و حتی سوء تفاهم‌ها، توسعه و تقویت همکاری‌های همه جانبه به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی، دفاعی، امنیتی و مشارکت راهبردی از اهمیت سیاسی برخوردار است. «کشور ما با همسایگان خود بیگانه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، سیاست اولویت‌بندی همسایگان را باید به صورت مستمر در قالب ارزیابی عملکرد کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه و استانداران مرزی کمی‌سازی و سنجید.

شمانی با اشاره به اینکه نقش سفرا و رؤسای نمایندگی های ایران در کشورهای همسایه در پیشبرد سیاست های کشورمان بسیار مهم و حیاتی است، بر استفاده از همه فرصت های موجود برای اجرای این سیاست ها تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به کاهش قدرت سلطه طلبی آمریکا و توسعه روزافزون قدرت های نوظهور گفت: این شرایط منجر به تغییرات اساسی و ایجاد تنش ها و رقابت های جدید و رقابت بزرگ بین المللی با آمریکا شده است. “

وی افزود: خروج آمریکا از منطقه به دلیل شکست سیاست‌های این کشور در عراق، افغانستان و غرب آسیا و اولویت مقابله با چین به‌عنوان یک تهدید ژئواکونومیکی و روسیه به‌عنوان تهدید ژئوپلیتیک، مورد پذیرش آمریکا قرار گرفت. مقررات.

شمهانی گفت: ورود عوامل و مولفه های جدید و جهش مولفه های قدیمی، ساختار ژئوپلیتیکی منطقه را نسبت به دوره قبل در غرب آسیا در معرض تغییرات و تمهیدات امنیتی مهم و اساسی قرار داده است.

دبیرکل شورای امنیت ملی تشدید تقابل ایران و رژیم صهیونیستی، انتقال رژیم صهیونیستی از فرماندهی اروپایی یوروکام به فرماندهی مرکزی آمریکا در سنتکام، عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را برشمرد. رژیم به عنوان نشانه های خطرناک

وی همچنین شکست اتحادیه عرب در جنگ یمن، عزم حزب الله لبنان برای حفظ معادله بازدارندگی و ظهور غزه به عنوان نیروی مهم در برابر رژیم صهیونیستی را از دیگر مصادیق این تحول عنوان کرد.

شمهانی با بیان اینکه یکی از مهمترین اتفاقات این مدت شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: منطقه یعنی داعش و برچیده شدن آمریکا. مرکز تروریسم ایالات

وی خاطرنشان کرد: حتی با ترور سردار سلیمانی، آمریکا نتوانست راهبرد خود را برای شکستن مقاومت منطقه ای اجرا کند.

سخنگوی مقام معظم رهبری گفت: مجموعه این شرایط و سیلی محکمی که ایران در قبال اسد به آمریکا زد، ضمن اثبات حقانیت سیاست منطقه‌ای ایران برای همگان، زمینه را فراهم کرد. مبنایی برای کاهش حضور و خروج ایالات متحده از منطقه.»

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تاکید بر اینکه یکی از راهبردهای اصلی رژیم صهیونیستی ترس از ایران و ایجاد تنش در روابط ایران با همسایگانش است، گفت: بنابراین هرگونه حضور این رژیم در فارس منطقه خلیج فارس منبع بحران و تنش است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید