سیگنال | احیای شرکت های هرمی در ایران با وعده ثروت کلان و آدم ربایی!

سیگنال | احیای شرکت های هرمی در ایران با وعده ثروت کلان و آدم ربایی!

روز جدیدشرکت های هرمی در قالب بازاریابی تغییر چهره داده اند و تحت عناوین مختلفی فعالیت می کنند. این شرکت ها کالاهای مختلفی را توزیع می کنند و سعی می کنند ظاهر قانونی خود را حفظ کنند، از طرفی روش های ترغیب و تبلیغ نیز ماهیت آنها را تغییر داده است. اگر در نسخه های قبلی فقط گفتگو و مذاکره و به اصطلاح ارائه کافی بود، در شبکه های جدید ارائه با قرنطینه افراد جدید انجام می شود. فرد یا کاری را که معمولاً اتلاف وقت، سرمایه و کار است انجام نمی دهد و یا موفق می شود تعداد زیادی از افراد را به خود جذب کند که در این صورت بر تعداد بازنده ها افزوده می شود و احتمال گرفتار شدن بیشتر است و باید مجازات سختی را متحمل شود.

روش هرمی انباشت پول بسیار قدیمی است و در دوره های مختلف با عناوین مختلف در ایران رونق یافته است. این نوع فعالیت اقتصادی در اکثر کشورها ممنوع است. در ایران پس از اوج گیری این گونه فعالیت ها در اواخر دهه 70، قانون ممنوعیت آن در سال 1363 در قالب قانون کیفری برای تخریب کنندگان اقتصادی به تصویب رسید.

ماهیت طرح‌های هرمی این است که اعضای جدید برای پیوستن به شبکه، پول را بین اعضای قبلی یا وابستگان توزیع می‌کنند و آنها نیز به نوبه خود سعی می‌کنند اعضای جدید را برای جذب سهمی از سرمایه اعضای جدید استخدام کنند. قانون این پدیده مجرمانه را چنین تعریف می کند: «تأسیس، پذیرش نمایندگی و عضویت در یک شرکت، مؤسسه، شرکت یا گروه به منظور کسب درآمد از افزایش اعضا به گونه ای که اعضای جدید افراد جدیدی را برای کسب سود جذب و توسعه دهند». زنجیره یا شبکه.”

شرکت های هرمی با وجود مقرره قانون، در قالب بازاریابی و کار با عناوین مختلف چهره خود را تغییر داده اند. این شرکت ها کالاهای مختلفی را توزیع می کنند و سعی می کنند ظاهر قانونی خود را حفظ کنند، از طرفی روش های ترغیب و تبلیغ نیز ماهیت آنها را تغییر داده است. اگر در نسخه های قبلی فقط گفتگو و مذاکره و به اصطلاح ارائه کافی بود، در شبکه های جدید ارائه با قرنطینه افراد جدید انجام می شود. اگرچه افراد در واقع در زندان نیستند، اما به طرق مختلف از جمله مصادره کارت شناسایی و اموال از ترک محل کار یا خانه تیمی خود جلوگیری می‌کنند.

این گونه فعالیت های اقتصادی علاوه بر اخلال در نظام اقتصادی، آسیب های فراوانی به مردم وارد می کند، نه تنها سرمایه اولیه در بسیاری از موارد بر نمی گردد، بلکه فردی که وسوسه ثروت فراوان، کار و تحصیلات نهایی خود را به دنبال دارد، باید به آن ها برسد. برای فعالیت تمام وقت کنار بگذارید. یا به دلیل اینکه معمولاً وقت، سرمایه و کار خود را از دست می دهد موفق به انجام این کار نمی شود یا اینکه موفق می شود تعداد زیادی از مردم را جذب کند که در این صورت بر تعداد بازنده ها افزوده می شود و احتمال گرفتار شدن و تحمل مجازات شدید بیشتر می شود. .

برای جلوگیری از گرفتار شدن در این تورها به نکات زیر توجه کنید:

1 اگر دوستانی که مدت زیادی با شما در تماس نبوده اند، ناگهان با شما تماس بگیرند و وضعیت و وضعیت مالی شما را جویا شوند، ممکن است برای شما تله بگذارند.

2. اگر شخصی ادعا می کند که راه های میانبر برای درآمد بالا و فوری وجود دارد و می خواهد شما را معرفی کند، به احتمال زیاد این یک طرح هرمی است. متأسفانه هیچ میانبری برای یک شبه ثروتمند شدن وجود ندارد. هر کس چنین ادعایی می کند دروغ می گوید.

3. اگر فردی ادعا می کند که یک فرصت شغلی عالی دارد و شما واجد شرایط هستید، به احتمال زیاد این یک شرکت هرمی است. در شرایط اقتصادی کنونی کارفرمایان به دنبال کارمند نیستند و برای جذب نیروی مناسب نیازی به مشورت در این راه نیست!

4. اگر شخصی ادعا می کند که از طرف یک شرکت حقوقی رسمی با شما صحبت می کند و تجارت او قانونی است، اطلاعات کامل شرکت را بخواهید و وب سایت های رسمی آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که وب سایت ها جعلی و فعال نیستند.

5. طرح های هرمی جدید اغلب اعضای جدید را در خانه های تیم قرنطینه می کنند و شما را به مکان های غیررسمی می برند. به بهانه کارآموزی یا آشنایی با بخش های مختلف شرکت از شما خواسته می شود در یک اردوی چند روزه شرکت کنید.

6. با تمام این توضیحات اگر تصمیم به رفتن دارید قبل از رفتن به مکان نامعلومی به یکی از افراد مورد اعتماد خود اطلاع دهید تا در زمان مشخصی مطلع نشوید به پلیس اطلاع دهید.

در هر صورت، همیشه به یاد داشته باشید که برای به دست آوردن ثروت کلان راهی جز تقلب یا غیرقانونی وجود ندارد…

دیدگاهتان را بنویسید