شاخص ها برای سنجش حضور 110 افسر / تفاوت در تعریف ماموریت های فوری و غیر فوری پلیس در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ محمدرضا عموی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: شاخص هایی برای سنجش حضور ماموران در مرکز فوریت های پلیسی 110 در نظر گرفته شده است که بر این اساس همکاران ما باید در اورژانس و در مدت زمان 12 تا 14 دقیقه در محل حادثه حضور یابند. البته زمان حضور برای ماموریت های غیر اضطراری متفاوت است.

وی با اشاره به تفاوت ماموریت های اورژانسی و غیر اورژانسی، افزود: مواردی مانند سرقت منزل، فوریت های پلیسی نیست، بلکه تصادفات همراه با جراحات جزء ماموریت های اورژانسی محسوب می شود.

آموی بیان کرد: در تعریف ماموریت های اضطراری و غیر اورژانسی تفاوت هایی وجود دارد که مردم باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند و این موضوع در حوزه ارائه خدمات توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و کلانتری های برون شهری نیز ملاک است. از نظر زمان صرف شده در سایت کاملاً متفاوت هستند.

وی در خصوص رصد بازخورد ماموریت های انجام شده توسط نیروی انتظامی گفت: از لحظه درخواست کمک شهروند و مددجو از مرکز 110، لحظه ثبت نام در سامانه، حضور در محل و گزارش دهی. بازخورد یک تیم به نسخه آنلاین در حال رصد است و البته این موضوع به صورت روزانه در مرکز کنترل و فرماندهی ناجا در سراسر کشور رصد می شود، بنابراین تصویر فعلی از حضور نیروی مرکز فوریت های پلیسی 110 نیاز به بررسی شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم اعلام تفاوت ماموریت های فوری و غیر فوری پلیس به مردم گفت: شهروندان انتظار دارند در مواردی مانند خرید و فروش مواد مخدر با فوریت برخورد شود در حالی که این امر ایجاب می کند. هوش و او باید با شواهد قانع کننده در صحنه ظاهر شود.

سرهنگ آمویی خاطرنشان کرد: تفاوت دیدگاه های موجود باعث شده تا شهروندان فکر کنند پس از هر تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110، ماموران پلیس باید در ساعت مشخصی در محل حادثه حضور یابند.


برقراری 400 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 کرمانشاه

وی افزود: مردم استان کرمانشاه به طور متوسط ​​ماهانه بین 100 تا 110 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 دارند که بر این اساس از ابتدای سال تاکنون حدود 400 هزار تماس را شاهد بوده ایم که با توجه به ماموریت ها و بررسی های اورژانس این میزان تماس در استان کرمانشاه انجام شده است. یک سوم از این موارد منجر به عملیات پلیس شده است.

عمویی با بیان اینکه به طور متوسط ​​در هر دقیقه یک ماموریت پلیس در استان کرمانشاه انجام می شود، تصریح کرد: درگیری و درگیری از جمله ماموریت های فوری پلیس است.

وی برخی از تماس های ارسالی به مرکز فوریت های پلیسی 110 را نیازمند ارجاع و ارجاع عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 230 هزار تماس از مجموع 400 هزار تماس ارسالی به مرکز فوریت های پلیسی 110 نیازمند ارجاع و راهنمایی است. .

عمویی با اشاره به اینکه کلانتری های محلی نیز در حال ارائه خدمات به مردم هستند، گفت: مردم می توانند شکایات خود را از ماموریت های پلیس 110 از طریق سامانه 197 اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید