شاهراه اقتصادی کشور همچنان از کمبود سوخت رنج می برد


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895518

ادامه صف های طولانی در پمپ بنزین های چابهار که تنها بندر اقیانوسی کشور است نه تنها شهروندان بلکه سرمایه گذاران و گردشگران این شهر را نیز نگران کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شام ما; سوهوت نامی آشنا برای مردم استان سیستان و بلوچستان است زیرا شهروندان این استان ساعت های زیادی را در صف پمپ بنزین ها سپری می کنند تا خودروهای خود را پر کنند و این مشکل نه تنها باعث اتلاف وقت مردم می شود، بلکه باعث نارضایتی آنها نیز می شود.

این مشکل در جنوب استان سیستان و بلوچستان و شهرستان چابهار نیز منتفی نیست و سوخت رسانی یکی از دغدغه های مردم این شهر بندری است که شهروندان را برای پرکردن خودروهای خود چندین ساعت در صف انتظار می کشد.

در شهرستان چابهار که نه تنها یکی از شهرهای توریستی کشور است، بلکه مسیر مواصلاتی بسیاری از شهرها و روستاهای مجاور است، تنها 3 پمپ بنزین وجود دارد که یکی از این پمپ ها خارج از شهر است و معمولا شهروندان فقط از دو پمپ استفاده می کنند و از بنزین موجود در مرکز شهر استفاده می کنند.

صف های شلوغ در چابهار ادامه دارد

یکی از دلایل اصلی صف های سوخت گرانی بنزین رایگان و فروش آن به قاچاقچیان سوخت است که باعث می شود عده ای در روز چندین بار به پمپ بنزین مراجعه کنند که برای سایر شهروندان اختلال ایجاد می کند.

رضا بلوچی یکی از اهالی شهر چابهار که راننده تاکسی است در این خصوص به خبرنگار ما گفت: من چون مسافر هستم باید هر روز یا یک روز در میان برای سوخت گیری به پمپ بنزین بروم و یک تا دو روز طول می کشد. ساعت به طور متوسط ​​در صف بنزین بودن در طول روز.

وی ادامه داد: کمبود پمپ بنزین در سطح شهر یکی از دلایل شلوغی پمپ بنزین ها است و همین دو پمپ بنزین مستقر در شهر نیز در برخی روزها تنها چند نازل سوخت کار می کنند.

حضور ناظران در پمپ بنزین ها 24 ساعته باشد

محمد سکندری یکی دیگر از شهروندان چابهاری در این خصوص گفت: در این هوای گرم باید ساعت های زیادی را در صف بنزین بگذرانیم تا بتوانیم خودروهای خود را پر کنیم.

وی ادامه داد: یک سری اقدامات از سوی مسئولان برای رفع صف های سوخت انجام شده اما کافی نیست و تنها حضور ناظر به صورت شبانه روزی می تواند این خطاها را در صف های سوخت برطرف کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید