شاهنامه فردوسی و دیگر کنسرت تئاتر/ تالار وحدت چشم تعبیر هفت خان اسفندیار


ساعت: 09:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898110

حسین پارسایی که سابقه تئاتر در موزیکال هایی چون الیور توئیست و بینوایان را دارد به زودی کنسرت «هفت خان اسفندیار» را در تالار وحدت اجرا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایش کنسرتهفت خان اسفندیارتولید و کارگردانی شده است حسین پارسایی آمادگی برای اجرای مهرماه تالار وحدت خوب.

پارسایی که پیش از این نیز چنین پروژه هایی را تجربه کرده است، برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی و یکی از داستان های آن از قلم محمدرضا کوهستانی خواهد داشت. این نمایش محصول سازمان هنری رسانه اوج و با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی است تالار وحدت انجام شود و یوسف علی میرشکاک به عنوان مشاور محتوای پروژه، پارسایی و گروه هفت خان اسفندیار کمک می کند


f7abacb9 32c8 4ce4 9fd5 a7d6c510aa28 خبر خاکستری

تالار اسفندیار وحدت هفت خان اسفندیار

حسین پارسایی برای ایفای نقش های تاریخی این پروژه به سراغ بازیگران مشهور رفت. امین حیایی در نقش گرگسار تورانی، غزل شکری در نقش کتایون، مادر اسفندیار، امیر کاوه آخانینجان در نقش گشتاسب شاه ایرانی، اصغر پیران در نقش ارجاسب شاه تورانی، الهام کردا در نقش زن جادوگر، سروش کریمی نژاد در نقش جاماسب سرایدار، منظور محمد حسام. ریاضت، رضا راد، مونا صوفی، نیکا افکاری، سروین باجیان و سایه پارسایی در نقش پشتون، رئیس قبیله و همایی و آفرید (خواهران اسفندیار) بازی می‌کنند.

حسین پارسایی که تجربه برگزاری و کارگردانی کنسرت های دیگری را در کارنامه خود دارد، اخیراً موسیقی نمایش علمدار را با موضوع عاشورایی در تالار وحدت در همین قالب هنری به پایان رساند. این پروژه موسیقایی به گویندگی پرویز پرستویی و همراهی ارکستر سمفونیک تهران و نویسندگی امیررضا کوهستانی در واقع بازآفرینی این پروژه در دو سال اخیر بوده و تمامی درآمد و عواید مالی حاصل از این اثر به موسسه حضرت خادمین (ع) اهدا شده است. علی بن ابی طالب علیه السلام در مناطق فقیرنشین توزیع شود.


41eae3a6 0e85 4b98 951a e66e2a66012c خبر خاکستری

اولیور توئیست و بدبختان اولین چراغ را روشن کردند

همان طور که در سطور قبل گفته شد، حسین پارسایی تجربه زیادی در اجرای این قالب نمایشی دارد. شاید برای اولین بار در سال 1375 بر اساس متن امیررضا کوهستانی موسیقی نمایش «الیور توئیست» را در تالار وحدت کارگردانی کرد. حضور نوید محمدزاده، هوتن شکیبا و مهناز افشار در این برنامه برای میزبانی دو جلسه از این نمایش موسیقی کافی بود.

یکی از چالش های مهم نمایش این بود که بازیگران باید دیالوگ های خود را به صورت آوازی بیان می کردند و همین امر سختی کار را بیشتر می کرد و مخاطبان امسال تالار وحدت را پر کرده بودند تا این بازیگران را در قالب و قالبی جدید ببینند. همه حتی جزئیات داستان الیور توئیست را می دانستند. این استقبال پارسایی را بر آن داشت تا در سال بعد پروژه بزرگتری را در همین قالب انجام دهد.

اجرای تئاتر موزیکال «بینوایان» با حضور بازیگران سرشناس و با بلیت های 250 هزار تومانی خود در هتل اسپیناس پالاس تهران حواشی زیادی را برای پارسایی و گروهش ایجاد کرد. از آنجایی که با سرمایه صادقانه صادق رنگکشان حدود 8 میلیارد برای این کار هزینه شد، شاید در نگاه اول قیمت این بلیت ها عادی به نظر می رسید، اما جامعه تئاتر بین که در نهایت 100 هزار بلیت به تومن داده بودند تا نمایش های باشکوه واحد وحدت را تماشا کنند. هال این بلیط ها براشون عزیز بود و راست میگفتن.


10dbe531 9047 4424 b7f1 0cb749b9faa4 خبر خاکستری

پارسا پیروزفر، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، سحر دولتشاهی، هوتن شکیبا، اشکان خطیبی، امیرحسین فتحی و امیر کاوه آهنینجان از جمله بازیگران مشهوری بودند که پارسایی را در این پروژه موسیقایی همراهی کردند. بردیا کیارس رهبر ارکستر و سیامک احسایی طراحی صحنه این کنسرت را بر عهده داشتند.

حالا حسین پارسایی با تجربه زیادی که در مدیریت و کارگردانی این رشته هنری دارد، می خواهد یک نمایش موزیکال دیگر را با دوست قدیمی خود امیررضا کوهستانی در تالار وحدت روی صحنه ببرد. پارسایی پس از دو اجرای دو اثر معروف خارجی به نام های الیور توئیست و بینوایان و یک اثر عاشورایی، اکنون با اقتباس از داستان های شاهنامه فردوسی و داستان اسفندیار، تئاتری ها را با اثری دیگر مجذوب خود می کند.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید