شاهکار شعیبی برنده جشنواره چهلم


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806881

دو فیلم «بدون رویا» و «بدون اولویت» امروز در خانه جشنواره برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز «بدون جلسه مقدماتی» به عنوان ششمین فیلم بهروز شعیبی برای اهالی رسانه به نمایش درآمد و با استقبال خوبی روبرو شد.

شعیبی در جدیدترین اثر خود داستان یاسمن لطفی با بازی پگا آهنگرانی را روایت می کند که مدت هاست در آلمان زندگی می کند و سال هاست که از پدرش خبری ندارد و متوجه می شود که پدرش در ایران فوت کرده و او را برایش عجیب گذاشته است. یاسمن در طول سفر خود به ایران رازهایی را فاش می کند که دیدگاه او را نسبت به زندگی تغییر می دهد.



فیلمنامه این اثر توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با برداشتی آزاد از یکی از داستان های مصطفی مستور نوشته شده است.

فیلمنامه به قدری دقیق و پرجزئیات روایت می شود که بیننده به خوبی با تغییر شخصیت نقش اول فیلم همراه می شود و بازی درونگرا و فوق العاده آهنین این شعیبی را به شکلی شاعرانه تکمیل می کند.

مصطفی زمانی با حضور کوتاه خود در این فیلم به این تغییر شخصیت عمق می بخشد و باعث می شود بیننده با فیلم ارتباط عاطفی برقرار کند.
بدون شک موسیقی مسعود صحوت دوست به عنوان یک قهرمان به زیبایی به این شاهکار شعیبی گوش داد. مخصوصا آهنگ محمد معتمدی که رنگ خاصی به این آهنگ داد.
بهروز شعیبی در «بدون پیش نمایش» که بی شک بهترین فیلم کارنامه اوست، بر وزن فیلم های جشنواره افزود و قطعا از این پس باید چندین سیمرغ از جشنواره چهلم برای او و عواملش جدا شود.

اما آرین وزیردفتری در اولین تجربه سینمایی خود با فیلم بی رویا به تهیه کنندگی هومن سیدی و سعید سعدی به جشنواره فیلم فجر آمد.

برخلاف ادعای دبیرکل که زمان زیادی را صرف نوشتن فیلمنامه کرده است، عموم مردم با فیلم رفتار خوبی نخواهند داشت. مضمونی تکراری و بدون تخیل که حتی یک بازی طنز قابل قبول از طباطبایی هم نمی تواند این فیلم را نجات دهد.

تماشاگر ابتدا احساس می کند که با یک فیلم اجتماعی روبرو است، اما بعد فیلم با عناصر معمایی جلو می رود و با تیتراژ پایانی فیلم مخاطب می فهمد که با فیلمی روانی روبروست. موضوع خاصی که مانع کار وزیر خارجه شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید