گزارش تسنیم از وضعیت خیابان های تهران در چهلم مهسا امینی

گزارش تسنیم از وضعیت خیابان های تهران در چهلم مهسا امینی

تسنیم نوشت: از چند روز گذشته و همزمان با چهلمین سالگرد مهسا امینی مصادف با امروز (13 آبان) فراخوان هایی از سوی گروه های ضد انقلاب در فضای مجازی مبنی بر تجمع و ایجاد آشوب در شهرها منتشر شده است که برخلاف تبلیغات گسترده، تنها در برخی از نقاط تهران تنش وجود داشت و در سایر شهرهای کشور، هیچ گونه تجمع و آشوبی وجود نداشت.

عده ای در چهلمین روز درگذشت مهسا امینی بر سر مزار وی حضور یافتند و این مراسم عزاداری در آرامش و امنیت برگزار شد.

در تهران عده ای در چند نقطه تهران به صورت محدود تجمع کردند و برخلاف تلاش ها برای ایجاد راهپیمایی و تجمع، با حمایت مردم مواجه نشد. اما چند ساعتی برخی از نقاط شهر با آتش زدن سطل های زباله و سردادن شعار یا بوق بی وقفه خودروها به آتش کشیده شد.

به گزارش مشاهدات خبرنگار تسنیم ، امشب در چند نقطه مرکزی شهر جو خیابان هفت تیر آرام بود و تنها در ضلع جنوبی خیابان شهید مفتح سطل های زباله توسط عده ای از موتورسواران به آتش کشیده شد و پس از این اقدام از محل متواری شدند. حادثه.

همچنین فضای میدان فردوسی تا پل دانشکده آرام بود و تنها در بخش‌هایی از ولیعصر(عج) و خیابان طالقانی برخی اغتشاشگران بوق می‌دادند و شعارهای جداگانه می‌دادند و بخشی دیگر سطل‌های زباله به آتش کشیده شد.

در میدان انقلاب، بلوار کشاورز و میدان ولیعصر (عج) شهر کاملا آرام بود و حتی حجم نیروهای ویژه نسبت به روزهای ابتدایی اغتشاشات کاهش یافته است. فقط در مقابل دانشگاه تهران، عده محدودی برای دقایقی شعار سر دادند.

فضا کاملا آرام بود و مردم از خیابان جمهوری و پل حافظ که ساعتی قبل از اذان شعار سر داده می شد رفت و آمد می کردند. در سایر نقاط شهر مانند خیابان شریعتی عده ای ساعتی شروع به شعار دادن کردند و با حضور نیروهای انتظامی آرامش در آن منطقه حکمفرما شد.

دیدگاهتان را بنویسید