چهل سحر؛ پرحاشیه ترین دوره جشنواره/ انتظاراتی که از دوره چهلم تاکنون برآورده نشده است


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810276

سحر چهلم را می توان حداقل حاشیه ای و به دور از هرج و مرج گذشته و با رعایت حداکثری خطوط قرمز متعارف و قانونی نامید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اربعین فجر را حداقل می توان حاشیه ای و به دور از هرج و مرج گذشته و با رعایت حداکثری خطوط قرمز متعارف و قانونی نامید که با نگاهی به سینما، سینما و خانه جشنواره نسبت به سال های گذشته، می تواند دغدغه ای برای مردم باشد. مدیریت جدید سینما ایشان نظاره گر دولت بودند که این رویداد بزرگ فرهنگی را هر چه بیشتر، بهتر و دقیق تر برگزار کنند و به نظر من به عنوان منتقدی که شاهد فراز و نشیب ها، نقاط قوت و ضعف و 20 سال در این رویداد مهم هنری بودم. من این جشنواره را بهترین و منظم‌ترین دوره بدحکومتی می‌دانم و البته نباید تلاش‌های محمد هزائی و یزدان عشیری را در این شرایط حساس کرونایی و فضای غبارآلود سیاسی و ضعیف اقتصادی برای بهبود فضای کلی کشور دست کم بگیریم. سینما و جشنواره ها رضایت عمومی عموم مردم در کشور مغفول مانده بود که به نوبه خود قابل تقدیر است.

اما از سوی دیگر انتظار عمومی از چهلمین سال برگزاری چیزی جز بلوغ و تکامل و حرکتی همه جانبه در مسیر گام دوم انقلاب و رفع کامل مشکلات قبلی و اجرای شعارهای انتخاباتی آیت الله رع نبود. «دولت مردمی ایسی در عرصه فرهنگ و هنر. و بهتر بود حضور ذینفعان قبلی، دلایل شرایط فعلی و مدیران نزدیک به اتاق فکر اصلاحات و به اصطلاح ارغوانی اعتدال و نیروهای ارزشی و حزب الهی را ببینیم و به آن پایبند باشیم. اصول انقلاب و شعارهای کنونی حکومت. متأسفانه در عمل از این امر استفاده نمی شود و دستگاه اجرایی دهه فجر تا حد زیادی در دست مدیران و نیروهای قبلی بود که می توانست خیلی بهتر و حرفه ای تر از اینها انجام شود.

جلسات نقد و بررسی فیلم تقریبا ضعیف‌ترین بخش دوره بود، با مسائل عمده از نحوه مدیریت و خواندن موضوعات گرفته تا حذف یا سانسور برخی از منتقدان و اعضای رسانه‌ها. نتیجه و مصداق این راه آهن اشتباه و ضعیف بود که امیدواریم در دوره بعدی اصلاح شود و در نهایت از جناب آقای نگاش زاده دبیر این دوره خواهشمندیم در مورد این شرکت که یک طرف قرارداد جشنواره

یادداشت از: امیرحسین جوانشیر; منتقد فیلم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید