130 هزار اثر در 13 دوره به جشنواره هیلی رسیده / تاکنون 20 هزار اثر در کتاب سال قرار گرفته است.

ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790633

معاون پژوهش حوزه های علمیه در تشریح جزئیات برنامه های هفته کوم پژوهی گفت: تاکنون 130 هزار اثر در 13 جشنواره و 20 هزار اثر در 22 کتاب در سال به دبیرخانه های مربوطه رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مسلمین حجت الاسلام مقیمی حاجی صبح امروز در نشست خبری خود که در اتاق جلسات انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش با تاکید بر اینکه حوزه باید پاسخگوی نیازها باشد، گفت: امسال شعار هفته پژوهش «حوزه، پژوهش و رفع نیازهای نظام و جامعه اسلامی» است که نیازهای روز جامعه را رصد می کند.
وی با اشاره به اقدامات معاونت پژوهشی گفت: معاونت پژوهشی در حوزه های مختلف به ویژه در دوران معاصر فعال است که با ورود ساختارهای جدید در حوزه پژوهش اقدامات خوبی صورت گرفته است. گرفته شده. “
معاون پژوهشی حوزه های علمیه تصریح کرد: در معاونت مدیریت ارتقاء یکی از فعالیت هایی که انجام می شود آموزش مهارت های پژوهشی است که به طور مرتب بر آن نظارت می شود. به همین دلیل است که درخت تحقیق را در حوزه پژوهش تدوین کرده‌ایم و کلاس‌ها و دوره‌های پژوهشی در تمام مدارس علمیه کشور برگزار می‌شود و طلاب بر مهارت‌های پژوهشی مسلط هستند.
وی افزود: علاوه بر این مراکز تحقیقاتی در سراسر کشور داریم که برنامه های مختلفی را در طول سال اجرا می کنند.
حجت الاسلام مقیمی ادامه داد: همچنین دوره های سالانه برای همکاران پژوهشی در استان ها برگزار می کنیم تا با جدیدترین روش های تحقیق آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار این موارد در حال برگزاری دوره معرفی مهارت های پژوهشی به تمامی معلمان کشور هستیم که مورد استقبال نیز قرار گرفت.
معاون پژوهشی سمینارها با اشاره به جشنواره حلی گفت: جشنواره علامه حلی یکی دیگر از برنامه های پژوهشی جایگزین برای دانشجویان جوان در سه سطح است که عاملی برای تشویق دانشجویان جوان به عرصه پژوهش است.
130 هزاران اثر برای جشنواره هالی در13 دوره رسید / تا الان20کتاب سال حوزه علمیه هزاران اثر دریافت کرده است
وی ادامه داد: برای 13 دوره برگزار شده تاکنون 130 هزار مقاله، کتاب و پایان نامه به جشنواره ارسال شده است که نشان از اهمیت این جشنواره دارد.
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: همایش حوزه تربیتی سال از دیگر برنامه های معاونت پژوهشی است که تاکنون 22 دوره از آن برگزار شده است.
وی بابیان اینکه برگزاری منظم سالنامه حوزوی تاکنون آثار و برکات زیادی به همراه داشته است، تاکید کرد: در سالنامه حوزه ملاک معیارهای علمی است و هیچ تفاوتی بین اساتید درجه یک و دانشمند و طلاب جوان وجود ندارد. ، و ملاک فقط معیارهای علمی است.
500 کتابخانه در سراسر کشور
این استاد دانشگاه در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: 500 کتابخانه در سراسر کشور داریم که توسط پژوهشگاه مدیریت و نگهداری می شوند و منابع پژوهشی به روز را نگهداری می کنند.
معاون پژوهشی حوزه علمیه بابین با بیان اینکه بیش از 30 برنامه در این هفته برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این هفته مدیر حوزه علمیه با مسئولان پژوهشگاه های استان و همچنین نشست های مختلف با پژوهشگران دیدار می کند.
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در پایان به نامگذاری ایام هفته برای پژوهش اشاره کرد و گفت: برنامه های هفته با عناوین تحقیق، پاسخگویی و حمایت از شنبه 30 لغایت 25 آذرماه آغاز می شود. برای تولید علم اسلامی، تحقیق، پاسخ و کاربرد علم و هوش مصنوعی، تحقیق، رفع نیازهای جامعه جهانی، تحقیق، پاسخگویی و نقش آفرینی در تبیین بیانیه گام دوم، تحقیق، پاسخگویی و نقش پژوهشگران و محققین تحقیقات، پاسخگویی و مدارس، مراکز و موسسات تحقیقاتی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید