نیکی هیلی از اینکه در لیست تحریم های ایران قرار دارد عصبانی است

ساعت: 21:02
تاریخ انتشار: 1400/11/14
کد خبر: 1805785

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل از قرار گرفتن در فهرست تحریم های جمهوری اسلامی ایران ابراز خشم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در مقاله ای به دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در مورد نحوه برخورد با ایران با توجه به اینکه وی در لیست تحریم ها قرار دارد، توصیه کرد.

نیکی هیلی یکی از افرادی است که نامش به دلیل نقش داشتن در ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم های جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است. ایران در 9 ژانویه همزمان با دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی، نام 51 آمریکایی را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

نیکی هیلی در حساب کاربری خود در توییتر به قرار گرفتن در لیست تحریم های ایران واکنش نشان داد و آن را نشانه غرور خواند.

هیلی در یادداشتی که روز چهارشنبه در واشنگتن اگزمینر منتشر شد، افتخار خود را به ایران به دلیل اعمال تحریم‌ها تکرار کرد، اما از سیاست دولت فعلی خود در قبال ایران انتقاد کرد و نوشت: «اما همه ما باید این را درک کنیم. رئیس جمهور جو بایدن چه ربطی به ایران دارد؟

وی نوشت: اگرچه ایران آمریکایی هایی مانند من را هدف قرار می دهد، بایدن یکی از حامیان شماره یک تروریسم را در حمایت از تروریسم خود و تهدیدهایش علیه ایالات متحده آزاد کرده است.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در بخشی دیگر از این یادداشت مدعی شده است که افزایش فروش نفت ایران در سال گذشته به دلیل عدم اعمال تحریم ها از سوی دولت بایدن است. با این حال، کارشناسان تحریم اذعان دارند که پیامدهای کیفری تحریم ها موقتی است و به مرور زمان، اقتصاد کشورهای هدف راهی برای نفس کشیدن و زندگی با آنها پیدا می کند.

نیکی هیلی در واشنگتن اگزمینر نوشت: ایالات متحده در سال های اخیر تحریم های بی سابقه ای را علیه صادرات نفت ایران اعمال کرده است، اما سال گذشته ایران 40 سال بیشتر از یک سال پیش نفت صادر کرد. احتمالاً فقط به این دلیل است که بایدن از اعمال تحریم ها خودداری کرد.»

نیکی هیلی همچنین نگران این است که کدام کشورها خریدار نفت ایران هستند. وی نوشت: نفت ایران اکنون به کجا می رود؟ به گروهی از دشمنان آمریکا یعنی چین، روسیه، ونزوئلا و سوریه. این یک مشکل بزرگ است. دولت بایدن به طور مستقیم از کشورهایی حمایت می کند که قصد تضعیف ایالات متحده را با امتناع از اعمال تحریم ها علیه ایران دارند.

در یادداشت آمده است: «یک نمونه چین است. دولت بایدن ترجیح داده است به جای ممانعت از صادرات نفت ایران به چین صحبت کند. «این اسم ضعف است، همین ضعف ساده و آشکار و خطرناک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید