شبکه‌های فرعی سامانه گرمسیری نیازمند ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار است

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: تکمیل شبکه‌های فرعی طرح ملی سامانه گرمسیری استان به ۹ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.


به گزارش خبرگزاری موج ایلام، آذرنوش عموزاده رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال برای احداث شبکه‌های فرعی طرح سامانه گرمسیری در استان ایلام هزینه شده است.

وی افزود: تکمیل این سامانه، آب مورد نیاز اراضی کشاورزی شهرستان‌های ایلام، چوار، مهران و دهلران به وسعت ۱۷ هزار و ۵۵۹ هکتار در استان ایلام را تامین می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای ساماندهی و تکمیل شبکه‌های فرعی تامین آب اراضی همجوار رودخانه‌های شمال و جنوب غرب استان مورد نیاز است.

عموزاده یادآور شد: با تکمیل این سامانه، کار زهکشی، حفر کانال، احداث شبکه‌های آبیاری ۱۳ هزار و ۳۳۵ هکتار از اراضی همجوار رودخانه‌های کنگیر ایوان، میمه و دویرج دهلران ساماندهی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از این میزان، کار ساماندهی ۱۲ هزار و ۱۳۵ هکتار انجام شده و یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن در دست اقدام است.

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: برای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور احداث شبکه‌های فرعی هزینه شده است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید