شخصیت ادبی و حماسی مرحوم حمید سبزواری تا پایان عمر با انقلاب همراه بود.


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855272

حسینی گفت: نویسندگان و شاعران مختلفی بودند که ابتدا همراه انقلاب بودند و سپس مسیر خود را تغییر دادند اما استاد سبزواری تا آخر انقلابی ماندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; سید محمد حسینی نایب رئیس مجلس شنبه شب در مراسم افتتاحیه اولین همایش سرود و اشعار انقلاب نکوداشت شاعر انقلابی حمید سبزواری در سبزوار با اشاره به شخصیت ادبی و فرهنگی حمید سبزواری گفت: از ابتدا تا پایان در خدمت نظام و انقلاب ایستاد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بخش عمده ای از پیشرفت های خود را مدیون نویسندگان و هنرمندان خود است، خاطرنشان کرد: تعهد اجتماعی، شور حماسی و پایداری در راه انقلاب از ویژگی های شعر مرحوم حمید سبزواری است که در زمینه های مختلف به ابیاتی می پردازد. . “با این ویژگی ایجاد شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به افت هایی در بین هنرمندان از ابتدای انقلاب تا پایان، تاکید کرد: حمید سبزواری از جمله افرادی است که انقلاب را تا آخر رها نکرد.

حسینی ادامه داد: حمید سبزواری با بیان اینکه ذوق شعری خود را در راه انقلاب صرف کرده است، افزود: هرگز در این مسیر تزلزل نکرده و در هیچ کجای زندگی اش نشانه ای از توقف در مسیر انقلاب دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه حمید سبزواری روحیه حماسی خود را از بزرگان سربداران به ارث برده است، ادامه داد: این روحیه باید در کشور گسترش یابد و همه دلاورانی که با هنر خود دفاع از انقلاب را فریاد می زنند تربیت شوند.

علی عسگر عابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به لزوم ثبت سالگرد درگذشت حمید سبزوار به عنوان روز شعر انقلاب اسلامی، افزود: تیم ملی ایران تعلیق شده است.

هنر انقلاب نیز در جهت جمهوری اسلامی سرکوب می شود و حمید سبزواری به عنوان پدر شعر انقلاب نماد این مظلومیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید