شهید سلیمانی همه مولفه های قهرمانی و حماسی را دارد/ لزوم احیای هنر حماسی برای امید آفرینی

ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797614

استادی گفت: همه مولفه های قهرمانانه و حماسی در شخصیت حاج قاسم سلیمانی وجود دارد و بسیاری از شهدای گمنام مانند شهدای ترور کمتر مورد توجه و بازنمایی قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد استادی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در گفت و گو با صبح توس؛ وی با اشاره به موضوع توسعه و پیشرفت گفت: رهبر انقلاب بر موضوع پیشرفت تاکید دارند، یعنی یک مفهوم ریشه ای ایجاد کرده اند که با توسعه متفاوت است و هدف نهایی انقلاب اسلامی و این جریان است. رسیدن به پیشرفت است نه مفهوم مادی توسعه. «آنها از آن پیروی می کنند.

هنر حماسی ایجاد امید

استادی ادامه داد: ابزار حماسه آفرینی هنر و رسانه است و در طول تاریخ جهان حماسه از آن برخوردار بوده و هنر به عنوان مهم ترین ابزار می تواند آن را خلق کند. از بیان گام دوم نیز به صراحت به عنوان امید آفرینی یاد شده است و هنر باید بتواند در این مسیر همراهی کند..

e55574aa b588 4239 896a ac7a965a91fd خبر خاکستری

وی با بیان اینکه نماد اصلی حماسه قهرمان است، افزود: مشکل بزرگ امروز ایجاد قهرمانان بدلی در کشور است و قهرمانان سینما و ادبیات قهرمانان بدلی اختراع کرده اند که هیچ یک از عناصر فرهنگی را ندارند. مورد نظر انقلاب اسلامی. ناسیونالیست ها به فردوسی و شاهنامه از منظر ایرانی می نگرند و به ابعاد غنی و مذهبی فردوسی و شاهنامه فردوسی نمی پردازند، در حالی که امروز ما به فردوسی و شاهنامه از دورانی که مبتنی بر خلق قهرمان است نیاز داریم.

شهید سلیمانی همه مولفه های قهرمانی و حماسه را دارد

رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: همه مولفه های قهرمانانه و حماسی در شخصیت حاج قاسم سلیمانی وجود دارد و بسیاری از شهدای گمنام از جمله شهدای ترور کمتر مورد توجه و بازنمایی قرار گرفتند. و این وظیفه هنر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: هنر بهترین ابزار است و نباید اصول انقلابی را مستقیماً مطرح کرد و می توان جریان دیگری ایجاد کرد.

وی افزود: امکان تحریف تاریخی غیرقابل خواندن وجود دارد، بنابراین آتش در حوزه فرهنگی و هنری به این معناست که تشکل های مردمی باید تشکیل شود و به مردمی شدن بنیادهای انقلاب کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید