بازخوانی مولفه های قوی مکتب شهید سلیمانی

ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796036

مکتب شهید سلیمانی از چنان استحکام ساختاری و انسجام مفهومی و توانایی الگوسازی برخوردار است که می توانیم از حرفه ایشان به عنوان الگو، درس زندگی استفاده کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; وقتی صحبت از مکتب شهید سلیمانی می شود نشان از عظمت این شخصیت بزرگ دارد که این توانایی را دارد که به الگوی رفتاری و علمی جامعه تبدیل شود و در کنار هم قرار گرفته اند.

مکتب شهید سلیمانی از چنان استحکام ساختاری و تداوم مفهومی و قدرت الگوسازی برخوردار است که می توانیم از حرفه ایشان به عنوان الگو، درس زندگی استفاده کنیم، بنابراین مولفه های مکتب شهید سلیمانی در واقع خطوط اصلی و هدایت کلی و جامعی است که حوزه را در بر می گیرد. عمل و عمل بر ابعاد مختلف تاثیر می گذارد.

راز مقبولیت و محبوبیت سردار دلا در همراهی با مولفه های مکتب اوست که البته جدایی ناپذیر و در هم تنیده اند، مثلاً شجاعت سردار سلیمانی جلوه ای از معنویت و عقلانیت اوست و عقلانیت او با معنویت مرتبط است.

در نکات زیر به مهم ترین مؤلفه های مکتب شهید سلیمانی اشاره می کنیم.

اولین. ایمان، اخلاص و معنویت

اندیشه و عملکرد سردار سلیمانی خالی از توجه به روحیه معنوی نبود. اخلاص در بندگی، مکتب معنوی و انقلابی بودن او محصول و اثر روحیه معنوی و توسل او به اهل بیت و توکل به خداست که در رفتارش رسوخ می کند.

خط استوار سردار سلیمانی که بیانگر زبان جاری اوست واقعاً آموزنده است و جملات به کار رفته در این خط پرمعنا و مثال زدنی و معنویت و اخلاص در سراسر آن پراکنده است.

دومین. ناسیونالیسم

سردار سلیمانی همواره به عزت و عظمت امت اسلامی اندیشیده و بیش از 20 سال در کنار آنان زندگی و تحصیل کرده و در نهایت با ترویج وحدت و عظمت جهان اسلام و مبارزه با استکبار و تروریسم و ​​تحجر به شهادت رسیده است. .

سوم. استان مداری

حاج قاسم نه تنها با گفتار و شعار، بلکه با کردار و کردار خود یک ولایتمدار واقعی بود و مکتب شهید سلیمانی مظهر ولایتمداری اوست و بارها در وصیت نامه خود به این موضوع اشاره می کند. شهید سلیمانی در اوج عقلانیت به راس الخطاب اعتقاد دارد که حرف آخر را می زند و آن را مصداق ولی فقیه می داند. در میان تواضع خود را سرباز دهات می دانست و به این امر افتخار می کرد.

چهارم. شجاعت، تدبیر و عقلانیت سردار سلیمانی

شهید سلیمانی مردی با روحیه و شجاع بود، اما محاسبات عقلانی و عرفی را در نظر می گرفت و ضمن توکل به خدا و یاری خداوند و نترسیدن از دشمن، برنامه ریزی می کرد، از دشمن غافل نمی شد و با درایت شجاعت داشت.

پنجم. مبارزه و تمایز با دشمن و بصیرت

کانون از دشمنی با نظام اسلامی و جهان اسلام به خوبی آگاه بود و چیدمان صحنه برای او درست و نادرست بود.

مکتب شهید سلیمانی مظهر عملی استکبارستیزی و عینیت بخشیدن به شعارها و راهبردهای استکباری دشمن است و مکتب این شهید مظهر جهاد کبیر، دشمن شناسی، مقاومت و تمایز با دشمنان است.

پوپولیسم ششم

شهید سلیمانی سرشار از عشق و محبت و مهربانی با مردم بود و خود را خدمتگزار مردم می دانست و معتقد به جلب حداکثر صفا و صمیمیت با مردم و در رویدادهای مختلف از جمله کمک به سیل زدگان و عشق به مردم در زندگی عملی و اخلاقی خود بود. .. آشکار بود.

مهمترین بخشهای مکتب شهید سلیمانی دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه، انقلابی گری، شهادت طلبی و تکریم مردم و خانواده معظم شهدا، مدیریت بحران ها، اشرافی گری و رعایت شرع به صورت زمانی و عملی است. ، به صورت مقطعی و بینش بود.

اهمیت کار شهید سلیمانی تأثیرگذار، روشنگر و الهام بخش بود و عظمت این شهید را در تشییع پیکرش و اوج عظمت حضور انسانی را شاهد بوده ایم و امیدواریم بتوانیم از این شهید مقاومت به عنوان یک راهنما استفاده کنیم. الگوی مکتب متعالی

نویسنده: سیدجلال امینی کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید