شهید سلیمانی مولفه های «جذب حداکثری» را در خود تقویت می کند/ لزوم اجرای مکتب حاج قاسم در دانشگاه

ساعت: 08:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799004

دهگانی اشکذری گفت: فرهنگ سازی و گفتمان سازی ویژگی های مدرسه حاج قاسم به دانشگاهیان و زمینه سازی برای این دو اقدام مهم برای ترویج مکتب شهید سلیمانی در دانشگاه ها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا دهگانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به نقش دانشگاه در مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت: بزرگوار آن را چند بعدی و جامع ارائه دهید.

وی ارائه تمامی ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی از طریق رسانه های شنیداری، نوشتاری و مجازی را ضروری خواند و افزود: سردار برای دانشگاهیان و دوم زمینه سازی یعنی آماده سازی ساختارهای دانشگاهی در حوزه آموزش، فرهنگ، پژوهش و دانشجویان.

دهگانی اشکذری در پاسخ به اهمیت پوشش اسلامی از دیدگاه شهید سلیمانی گفت: اگر فلسفه پوشش اسلامی را به درستی تبیین کنیم و در جلسات گفت و گو به کارکردهای حجاب بپردازیم، استقبال بهتری خواهیم داشت. مسائل متفاوت اما مکمل حجاب، در حوزه حجاب و پوشش به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه در مکتب شهید سلیمانی خادم امت وجود دارد و از این رو سرباز بودن برای مقام معظم رهبری مایه افتخار است. وقتی نیت انسان رضایت خداوند باشد، انسان نمی خواهد به خاطر موقعیتی که دارد دیگران را تحقیر و تحقیر کند و از این رو همیشه در برابر دیگران بزرگ خواهد بود.

دهگانی اشکذری اذعان داشت: حاج قاسم معتقد بود که اکثر مردم به نظام و اسلام علاقه دارند، هرچند ممکن است در ظاهر متوجه آن نباشیم و به همین دلیل ظرفیت اصلی نظام را مردم می دانستند.

وی ادامه داد: نظام ما نظام مردم سالاری دینی است، یعنی رکن اصلی مردم هستند و لذا همان لایه های خاکستری که اکثریت را تشکیل می دهند پای نظام هستند که نظام نیاز به کمک داشته باشد و لذا حاج قاسم. مردم را دوست داشتم.” با گروه های مختلف.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد گفت: الگویی که حاج قاسم برای این موضوع انتخاب کرد، همان الگویی بود که امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب برای بسیج مردم و جوانان انتخاب کردند و این الگو در دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع توسط فرماندهان آزمایش شد. حضرت حاج قاسم در کشورهای دیگر بر آن حکومت می کرد.

وی با بیان اینکه برای جلب حداکثر محبت مردم و دلسوزی خالصانه برای حل مشکلات مردم یکی از مهم ترین مولفه هاست، گفت: وقتی رابطه انسان با خدا خوب باشد خداوند رابطه انسان را با مردم بهبود می بخشد و لذا حاج قاسم فقط برای خدا و خدا کار می کند. عشقش را در دل این مردم بگذارد.

رئیس دانشگاه آزاد یزد در پایان تاکید کرد: برای خدمت به مردم نباید نگاه چریکی داشت، بلکه باید به همه اقشار جامعه با انواع گرایش ها خدمت کرد و شهید سلیمانی برای همه مردم ایران می جنگد. و منطقه همه گرایش های دینی و سیاسی است و شک نداریم که برای جذب جوانان به ارزش های انقلاب به ویژه در حوزه دانشگاهی و دانشجویی باید از همین روش استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید